וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי שלא הכרתם, לייקרס שאולי שכחתם

רונן קרני

8.1.2003 / 8:10

ברייאנט קבע הלילה שיא NBA של 12 שלשות, מתוכן 9 ברציפות והוביל את הלייקרס המתעוררים לנצחון קל על סיאטל. קובי: "אולי בגיל 7 היה לי משחק דומה". ניצחונות לסקרמנטו ופניקס

לייקרס-סיאטל 98:119

שום דבר בפתיחת המשחק לא בישר על מה שעמד להתרחש. קובי ברייאנט, שדווקא נמנצא בכושר לא רע לאחרונה, יצא לדרך עם 4 זריקות לא מוצלחות מחצי מרחק, גם השלשה הראשונה שלו לא מצאה רשת. בשלב הזה עמד ברייאנט על מאזן של 26 מ-93 מעבר לקשת העונה, 28 אחוזי דיוק. 3 וחצי דקות בתוך הרבע השני, כשמאחוריו שני דאנקים במתפרצת, שש החטאות מהשדה ואיבוד כדור אחד, ירד ברייאנט לכמה דקות מנוחה. לא ברור על מה הוא חשב או מה הוא לקח שם על הספסל, אבל כשהוא חזר חיכתה ל-19 אלף הצופים בסטייפלס סנטר, הצגה מעולם אחר.

19 שניות אחרי שחזר למגרש, צלף ברייאנט את השלשה הראשונה שלו. "קלעתי את הראשונה ואמרתי לעצמי 'בוא נראה אם אני יכול לקלוע עוד אחת'". הצליח. "אז אמרתי 'בוא נראה אם אני יכול לעשות את זה פעם שלישית'. קלעתי את השלישית ואמרתי לעצמי 'נכנסתי פה לקצב'". עם קצב כזה, גם הקרנבל של ריו נראה כמו משחק בינגו במועדון קשישים. תוך פחות מ-11 דקות של משחק מאז השלשה הראשונה, קלע ברייאנט 9 שלשות רצופות וקבע בכך שיא NBA ראשון במשחק. עד סוף הרבע השלישי הוא קלע שתיים נוספות וברבע האחרון הוא קבע שיא NBA נוסף: 12 שלשות למשחק (מ-18 נסיונות), תוך שהוא שובר את שיא 11 השלשות של דניס סקוט (אורלנדו) מ-1996. "מעולם לא חשבתי שיהיה לי יום אחד משחק כזה", הודה ברייאנט בסיום. גם אנחנו.

"קשה לתאר את התחושה. אתה מרגיש כל כך בטוח. אתה מייצב את הרגליים מחכה למבט טוב אל הסל - וזה בפנים. אפילו בזריקות שהחטאתי הרשתי כאילו הן הולכות פנימה". השלשה האחרונה של ברייאנט השלימה עבורו ערב של 45 נקודות (ב-37 דק'), ש-38 מתוכן קלע מאמצע הרבה השני עד סוף הרבע השלישי. 17 השלשות שקלעו שחקני הלייקרס במשחק הן שיא מועדון והמנה השלישית בגודלה בכל הזמנים.

עם יום התקפי כזה של קובי, בגיבוי יום עבודה סביר של שאק ותרומה נאה גם של החבר'ה מסביב, שהתעוררו קצת מהאנרגיה של ברייאנט והקהל, היתרון של הלייקרס לא עמד בספק מסוף הרבע השני, וגם הקהל היה עסוק בעיקר בעידוד גיבור הערב ובחישובים סטטיסטיים.

ברייאנט, שסיפר לאחר המשחק, כי לא היה מודע לשיא הקיים, עד שנער הכדורים אמר לו זאת באחד מפסקי הזמן, התקשה לענות כשנשאל אם היה לו אי פעם משחק דומה, עד שלבסוף נזכר: "אולי פעם אחת, כשהייתי בן 7. קלעתי 63 נק' כששיחקתי נגד ילדים בני 14 באיטליה". גם צ'יפ ג'קסון, אחד שראה כמה ערבי קליעה גדולים בחייו, הסכים: "זה היה אולי רצף הקליעה הגדול ביותר שראיתי בחיי".

מהצד השני, נהנתה סיאטל מיום מוצלח של דזמונד מייסון וולאדימיר רדמאנוביץ', ומהמשחק הטוב ביותר העונה של קני אנדרסון כמחליף ראשון, אבל מול המופע של קובי זה פשוט לא היה מספיק. מאמן הסופרסוניקס, נייט מקמילן, לא ידע איך לאכול את המנה שקיבל: "הזריקות שהוא לקח היו זריקות שאתה רוצה שהיריב שלך ייקח - מטר או מטר וחצי מאחורי קו השלוש, עם יד בפנים. הוא קלע חמש או שש ברציפות... 9 ברציפות? טוב, אמרת בעצמך. אני חושב שרוב השחקנים לא יכולים לקלוע רצף כזה כשהם לבד באולם האימונים".

אוהדי הלייקרס קיבלו כאמור מופע במיטב המסורת ההוליוודית, אבל לא פחות חשוב היה הניצחון השני ברציפות. וכשלפניהם משחק ביתי מול קליבלנד (שבת לפנות בוקר, שעון ישראל), האלופה בשלוש העונות האחרונות יכולה, למעשה חייבת, לצבור סופסוף שלושה ניצחונות רצופים העונה. בעקבות הנצחון, רחוקים הלייקרס רק 3 משחקים מהמדורגת שמינית במערב (8 עולות לפלייאוף), מינסוטה. כשביד עדיין 47 משחקים לסיום העונה ועם אנרגיות כאלה, הצהובים-סגולים בהחלט עשויים, למרות הפתיחה הנוראית, לאיים על המקומות שלוש-ארבע במערב בתום העונה הסדירה. סיאטל מדורגת מקום אחד לפני לוס אנג'לס, עם יתרון של שני משחקים.

דבר אחד שעלול להעיב על האופטימיות בקרב באלופה היא העובדה שהפורוורד סמאקי ווקר, שמקפיד העונה להיפצע לפחות פעם בשבועיים, סיים את המשחק ברבע השלישי עם ברך מנופחת. ועם כל הכבוד ליכולת של שאקובי ולתחכום של פיל ג'קסון, מול העומק של סקרמנטו, הם יהיו חייבים עוד שחקן משמעותי ברוטציה. בריאותו ויעילותו של ווקר עלולות להיות קריטיות בדרך להגנה על תואר האליפות. אם וכאשר.

קלעו ללייקרס: קובי 45 (3 ריב' ו-3 אס'), שאק 20 (5 ריב' ו-7 אס'), פישר 13, פוקס 10 (5 אס'), ג'ורג' 8, ווקר (7 ריב'), ראש ומדבדנקו 6 כ"א.

לסופרסוניקס: מייסון 19 (9 ריב'), רדמאנוביץ' 18 (8 ריב'), אנדרסון 17, פייטון 14 (12 אס'), פוטפנקו 8, דרובניאק ולואיס 6 כ"א.

פניקס ניצחה בפורטלנד, סקרמנטו טיילה במילווקי

אתר ספורט 5 מוסיף:

מילווקי - סקרמנטו 76:101
כריס וובר חזר מפציעה אחרי למעלה משבוע והקינגס לפתע שוב נראו כמועמדת לאליפות. מייק ביבי הוביל את הקינגס עם 20 נק' וניהול משחק מצויין אך גולת הכותרת של הערב הייתה החזרה של וובר שהציג יכולת טובה מאוד וסיים עם 18 נק', 13 רב' ושישה אס'. ריק אדלמן, מאמן הקינגס, אמר בסיום המשחק: "כריס נותן לנו כל כך הרבה. אנו מקווים שהברך שלו היא עניין ששייך לעבר". דאג כריסטי הוסיף 12 נק' ודיימון ג'ונס 10 עבור הקינגס שמנצחים משחק שלישי ברציפות.

קווין אולי פתח בחמישיית הבאקס במקומו של סם קאסל הפצוע ותרם 10 נק' לקבוצה של ג'ורג' קארל. חברו לימי קונטיקט העליזים, ריי אלן קלע 16 נק' למרות ששיחק עם קרסוליים כואבים וטים תומאס הוסיף 13.

פורטלנד - פניקס 88:81
הסאנס ממשיכים להרשים והלילה הצליחה הקבוצה של פרנק ג'ונסון למחוק פיגור בן 12 נק' במחצית השנייה ולגבור על הקבוצה הלא יציבה של מו צ'יקס. ריצת 0:14 ברבע השלישי דחפה את פיניקס קדימה כאשר ג'ו ג'ונסון ושון מריון שקלע במשחק 24 נק' וקטף שבעה רב' הופכים את הקערה על פיה. סטפן מארברי הוסיף 20 נק' לשמשות שניצחו משחק 12 ב- 15 משחקיהם האחרונים, ג'ונסון סיים עם 17. בונזי וולס הוביל את קלעי הבלייזרס עם 18 נק'.

יוסטון - מינסוטה 86:94
אחרי פתיחת משחק מגומגמת רצו הרוקטס ל-0:19 ברבע השני ולא עצרו. קוטינו מובלי היה השחקן הבולט במגרש עם 19 נק', מו טיילור קלע שיא עונתי של 18 נק', גלן רייס קלע 15 ויאו מינג הוסיף 9 נק' ו-12 רב'. מול האיזון הזה בהתקפת הרוקטס היה לוולבס רק את קווין גארנט, שקלע 25 נק' וקטף 16 רב', אך לא הספיק לבדו.

* מערכת וואלה! ספורט מתנצלת בפני משכימי הקום: בטעות פורסם אתמול שהמשחק של הקליפרס ישודר בערוץ ה-NBA, בעוד בפועל שודר משחקה של הלייקרס. הטעות נבעה מקבלת מידע שגוי מחברת הלווין. עמכם הסליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully