וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקר מנצח: איך לבלף על שולחן הפוקר

לימור נחשון ואורי אלברג, האקדמיה לפוקר

28.11.2019 / 12:18

בלוף מוצלח הוא אחד המהלכים הטובים שיש בפוקר - אבל אם לא תיזהרו, תגלו שלשקר יש רגליים ושהוא יכול לסבך אתכם בצרות בשולחן. לימור נחשון ואורי אלברג מהאקדמיה לפוקר יראו לכם איך להערים על היריבים שלכם בלי להיתפס

1. בלפו פחות

כן, אנחנו יודעים שזה כיף. להרוויח קופה עם 7 בגובה זה חלום. אתם אומרים לעצמכם שעשיתם צחוק מהיריבים שלכם ומרגישים טום דוואן לכמה רגעים. אבל תכלס- אם תבלפו יותר מדי, תגלו שהצ'יפים נעלמים מהערימה שלכם יותר מהר מרונאלדיניו כשהוא רואה רופא שיניים. כי כשאתם מבלפים, הפנטזיה שלכם היא שהיריב שלכם יקפל את היד שלו ובמציאות - רוב האנשים לא מקפלים אפילו את הכביסה שלהם. יצר הסקרנות האנושי שקיים בכל אחד מאיתנו, גורם לנו להשוות הימורים בתדירות הרבה יותר גבוהה מאשר הסיכוי שנבחר לקפל את היד.

בלופים על שולחן הפוקר. אתר רשמי
לשקר, בסופו של דבר, יש רגליים/אתר רשמי

2. בלפו את היריב הנכון

אז המסקנה מהסעיף הקודם היא שבלופים רבים לא יגרמו לחשבון הפוקר שלנו להתמלא. יחד עם זאת, בלופים הם חלק בלתי-נפרד מאסטרטגיית המשחק של שחקן רווחי. אם כבר החלטתם לבלף, אתם רוצים שזה יהיה בלוף חכם בתזמון נכון וחשוב מכך - מול היריב הנכון. חפשו את השחקנים בשולחן שהנטייה הטבעית שלהם היא להימנע מסיכונים ומקופות גדולות: את השחקן הזה שמשחק בפחד ותמיד נוטה להאמין כשעושים לו רייז או מפעילים עליו לחץ, את הבחור שמחפש לבצע "קיפולי גבורה" ולהראות לכם בגאווה שהוא מקפל את הפגיעה שלו בזוג עליון, כי הוא פשוט יודע ש"אתם טובים עליו". בקיצור, חפשו את ההיפך המוחלט מהשולמן. מול יריבים כאלה, הסבירות שהבלוף שלכם יצליח עולה.

3. ספרו סיפור משכנע

כשאתם הופכים להיות פינוקיו עם קלפים לכמה רגעים, המטרה שלכם כאמור היא להוציא קיפול מהיריב שלכם. אתם מוכרים לו סיפור שקרי ומנסים לשכנע אותו שאתם מחזיקים ביד שאתם לא באמת מחזיקים בה. היופי הוא שהאדם היחיד בשולחן שיודע שאתם משקרים, הוא אתם ולכם יש את ההשפעה הגדולה ביותר על סיכויי ההצלחה של המהלך שלכם. אתם רוצים שהסיפור שלכם יהיה אמין, שלטענה שאתם מחזיקים ביד אמיתית וחזקה יהיה בסיס.

איך עושים את זה?

בכל פעם שאתם מבלפים, נסו לחשוב (במהלך היד כמובן) האם יש ידיים חזקות אמיתיות (כמו שלישייה, רצף או צבע) שהייתם משחקים באופן דומה למצב בו יש לכם יד מפלצתית. כאן נכנס לתמונה גם העניין של שפת גוף - השתדלו להישאר רגועים ונינוחים כשאתם בבלוף, ולדמיין שיש לכם את הנאטס (זה עוזר!) וכך יהיה קשה ליריבים שלכם להחליט האם באמת התחברתם חזק ללוח, או שהסיפור שלכם ברמת אמינות של "בכל 7 שניות נמכרת שברולט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

4. תכינו Plan B

שחקני פוקר מנצחים יאפשרו לעצמם לזכות בקופה בשתי דרכים: או שהם יציגו את היד הטובה ביותר בשלב חשיפת הקלפים, או שהם יגרמו ליריבים שלהם לקפל ולהיכנע ללא חשיפת קלפים. לכן הבלופים החכמים, הטבעיים והטובים ביותר שלכם יהיו עם ידיים שכרגע הן חלשות בעוצמתן, אך יש להן סיכוי כלשהו להשתפר ליד חזקה. (סמי-בלוף). נסו לבלף עם ריצות לרצף או לצבע ולשחק אותן באגרסיביות. כך גם אם מדי פעם יתפסו אתכם בבלוף גדול בפלופ או בטרן, עדיין יהיו לכם סיכויים סבירים לצאת מהמצב הזה, אם אחד הקלפים המתאימים יופיע על הלוח. כל נוכל ערמומי חייב שתהיה לו תוכנית מילוט למקרה בו ייתפס - וזה נכון גם בשולחן הפוקר, אז ממליצים בחום שתמיד יהיה לכם גיבוי לפני שאתם יוצאים למהלך שיש בו סיכון.

5. תזמון זה עניין של טיימינג

להיות בלפן מצליח בשולחן הפוקר זאת אמנות. זאת יכולת שתגדיל את הרווח הצפוי שלכם בשולחנות, ובהחלט ניתן לרכוש אותה. בלפו בעיקר כשאתם בקופת אחד על אחד (יש סיכוי הרבה יותר גבוה שתשכנעו יריב אחד לקפל, מאשר שניים או יותר). הבלופים שלכם יהיו הרבה יותר יעילים כשתהיו עם עמדה על היריב שלכם, ותוכלו לשלוט ביד ולהשתמש במידע שהוא נותן לכם נגדו. בלפו בתדירות גבוהה בסיטואציות בהן הייתם התוקפים לפני הפלופ (האחרונים שביצעו פעולה אגרסיבית), כך תציבו את היריב שלכם בפני החלטה קשה פעם אחר פעם. שילוב של כל המרכיבים האלה ובחירת מצבים חכמה לביצוע בלוף, יהפכו אתכם לשקרנים מומחים (רק בשולחן כמובן!) ויעשו ליריבים שלכם חיים קשים.הם יזדקקו למכונת-אמת כדי להתמודד איתכם, ואתם תהפכו למכונת בלופים משומנת, ותדפיסו כסף.

בילפתם ונתפסתם? זה בסדר גמור, תמיד תהיו גאים בבלופים שלכם, לבלף זה מהלך לגיטימי של המשחק ואין סיבה להרגיש כמו ילד בן ארבע שנתפס בשקר, להיות שלם עם בלוף זה חלק מתדמית שולחן שכל שחקני הפוקר צריכים לייצג.

  • עוד באותו נושא:
  • פוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully