וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכות אל הלא נודע: המהפכה הקיצונית של נבחרת הנשים

14.11.2019 / 10:00

ישראל פותחת את מוקדמות היורובאסקט ללא 8 השחקניות המובילות שלה, שהפכו לפנים של הנבחרת. הקפטנית החדשה צברה שש הופעות בלבד, לקלעית הבולטת היו 3.5 נק' בקמפיין הקודם, והגיל הממוצע עומד על 21. המאמן החדש-ישן אלי רבי: "דבר כזה לא היה בעבר, אבל אנחנו לא מסכנים"

וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

נבחרת הנשים של ישראל תארח הערב (חמישי, 19:00) את שבדיה בדרייב אין, בפתיחתו של המסע אל עבר יורובאסקט 2021, מתוך תקווה להעפיל לטורניר הגמר בפעם הראשונה אחרי עשר שנים. אלא שהקשר בין צמד המילים "נבחרת הנשים" לבין השחקניות שילבשו את המדים הלאומיים אינו מובן מאליו, והוא מבליט חילופי משמרות קיצוניים ואולי אף חסרי תקדים.

אף אחת משחקניות הסגל הנוכחי לא הגיעה לעשר דקות בממוצע בקמפיין המוקדמות הקודם. הקלעית הבולטת מבין אלו ששרדו את המהפכה, עדן רוטברג, עמדה על 3.5 נקודות למשחק. דניאל קארש, עם ריבאונד בודד ואסיסט בודד בערב, היא המצטיינת בקרב השחקניות הקיימות בשתי הקטגוריות הללו.

למעשה, הנבחרת איבדה את כל השמות והפרצופים שהיו מזוהים איתה לאורך שנים ארוכות: אלישיה קלארק, הכוכבת הראשית, משחקת העונה עם וילרבאן ביורוליג, וביקשה להשתחרר לאור העומס המוטל עליה; נעמה שפיר נמצאת בהריון מתקדם, וכפי שסיפרה בראיון לוואלה! ספורט ייתכן שלא תשוב עוד למגרשים; שי דורון, קטיה לויצקי, שירן צעירי, דניאל דיאמנט ורוני בן נון לא פרשו באופן רשמי, אך אינן פעילות כרגע; ונוף קדם חזרה בתשובה.

אינפו נשים. עיבוד תמונה
אינפו נשים/עיבוד תמונה

כך, הפכה יערה יצחקי לקפטנית ישראל כשהיא בת 21 בלבד ובאמתחתה שש הופעות בינלאומיות בלבד. היא אמורה להוביל את הנבחרת לצידן של רוטברג, טל לב, דניאל רבר ואלכס גיטצ'נקו. מרים חנון (25) היא השחקניות המבוגרת ביותר בסגל, והגיל הממוצע עומד על 21 בלבד, נמוך יותר מכל הנבחרות האחרות שמשתתפות במוקדמות.

על התהליך הזה ינצח מי שכבר חווה את כל התסריטים והעלילות: המאמן אלי רבי חוזר לקמפיין חמישי בנבחרת הנשים, אחרי שש שנות היעדרות. "דבר כזה עוד לא היה", הוא מודה. "ב-2005 הגעתי בפעם הראשונה לתפקיד, וכעבור שנה עברנו חילופי משמרות, כששרית ארבל, תמר מעוז, טלי נוי, אורנית שוורץ, מיכל אפשטיין, שרון זאבי ושירי שרון עזבו. אבל אז לפחות נשאר עוגן בדמותן של לירון כהן ולייני סלווין. למעשה, נעלה לשחק עם מעין נבחרת העתודה מחוזקת".

- אתה יודע למה לצפות מהנבחרת הזאת?

"זהו, שלא. אני חייב להודות שאני בא אל הלא נודע. היו לנו שמונה ימי הכנה, שבמהלכם קיימנו משחק אימון מול מכבי רעננה, אבל לא היה לנו טורניר ידידות בינלאומי, כך שלא יכולנו לבחון את עצמנו ממש. גם האחרות נמצאות במצב דומה, ואצלנו זה קריטי יותר, כי הסגל חדש לחלוטין והן לא שיחקו זו עם זו. יש כאלה שעוד לא הספיקו לשחק העונה בקבוצות שלהן, והערב יערכו למעשה את המשחק הראשון שלהן מאז פגרת הקיץ".

- נשמע רחוק מלהיות אידיאלי.

"כמאמן, אתה לעולם לא יכול להיות נינוח, ועדיין, אני לא אוהב להיראות מסכן ולשדר שאני קטן. הציפיות שלי גבוהות. מותר לשאוף להגיע לאליפות אירופה, וצריך להגיד שזאת המטרה. מה שקרה השבוע בישראל יצר דריכות. הפסדנו אימון אחד, אבל תחושת השליחות בייצוג המדינה רק הלכה והתחדדה. אנחנו לא ננצח בהברקות של שחקנית כזו או אחרת. מי שרוצה לראות נבחרת, במלוא מובן המילה, ייהנה מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully