וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענק הירוק מחפש קאמבק: הצמתים המכריעים של מכבי חיפה

10.11.2019 / 14:48

ההשתלבות של חזיזה, סימני השאלה סביב שועה, העמימות של בלבול והדחיפה מהקהל. רגע לפני המשחק מול בית"ר ירושלים (20:15, ספורט5), מכבי חיפה עומדת בפני כמה צמתים מכריעים שיקבעו האם פניה לעונה בצמרת או למרוץ אמיתי לאליפות

צילום וידאו: גולשים

עם שריקת הסיום למשחק של מכבי חיפה נגד הפועל תל אביב ביום שני שעבר, בלומפילד הפך לבמת חגיגות במשך דקות ארוכות עבור שחקני ובעיקר אוהדי מכבי חיפה. חגיגות כאלה לא נראו מאז הזכייה בגביע המדינה. עבור היציעים הירוקים, שכללו כ-7,500 אוהדים, ועל כר הדשא נראה היה שבפעם הראשונה מזה שנים השחקנים משוחררים באמת. "אין ספק שהאווירה הייתה מיוחדת, לא כזו שאני מכיר לפחות", אמר אחד השחקנים הצעירים בקבוצה, "התחושה הייתה שהגול הזה של מאבוקה שחרר משהו בקבוצה וגרם לנו להבין שאולי העונה, בניגוד לכל העונות האחרונות, באמת אפשר לעשות משהו גדול שראוי למועדון כמו מכבי חיפה".

זה לא נגמר שם. לכל אורך השבוע התחושה והאווירה בעיר סביב הקבוצה הייתה של אווירת חג. המפגש הערב (20:15, ספורט5) מול בית"ר ירושלים הופך שוב למשחק עונה עבור הירוקים. בפעם הראשונה מזה שנים ארוכות יש אמונה במועדון שאפשר להתמודד על האליפות. הערב, מול הקבוצה של האיש שהוביל את הירוקים לתואר האחרון שלה, יוסי בניון, מכבי חיפה תנסה להוכיח שהאופוריה מוצדקת, שהפעם באמת אפשר להוות יריב אמיתי למכבי תל אביב ולהתמודד על הצלחת הנכספת. "אין ספק שהמשחק מול בית"ר הוא משחק של הצהרת כוונות", קובע גורם במועדון, "ניצחון, וכולם יבינו שאנחנו כאן כדי ללכת העונה עד הסוף. הפסד, חלילה, יוציא הרבה אוויר מהמפרשים.

אז האם מכבי חיפה יכולה לנצח הערב בצורה משכנעת ובאמת להתמודד על האליפות העונה? יש הרבה מרכיבים לשאלה הזאת. הנה ארבע נקודות מכריעות שיקבעו לאן העונה הזאת תלך - מהרכש הכי מפתיע, השחקן שעשוי לקלקל או להוביל עונה שלמה, המתח שבו השחקנים יישארו בכל שבוע והקהל.

שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה. דני מרון
בינגו. חזיזה/דני מרון

חזיזה בירוק

במשחק גביע הטוטו באמצע אוגוסט הוחלף דולב חזיזה במחצית השנייה אחרי שגילה יכולת מצוינת וירד לעבר הספסל. הקשר שהגיע מבני יהודה בא ללחוץ את ידו של המאמן מרקו בלבול, אך זה לא הושיט לו יד והמצלמות תפסו את הרגע המביך, שבו חזיזה עומד שניות ארוכות ומחכה למאמן ללא מענה. בסיום אותו משחק בלבול סיפר שלא שם לב שחזיזה מושיט לו יד ושאין כאן כוונה נסתרת. הוא הדגיש את החיוביות של חזיזה.

האירוע עבר בשקט יחסי. העובדה שחזיזה הוחלף לא באמת גרמה לאף אחד להרים גבה, הרי בקהל הירוק וגם במועדון עצמו בכלל חיכו לרכש הזר שיגיע ולא סימנו את הרכש משכונת התקווה כזה שישנה את העונה. "דולב חזיזה ויובל אשכנזי הגיעו, אם לומר את האמת, על תקן שחקנים משלימים", אומרים במועדון, "אשכנזי הגיע כתחליף לקהל שממילא לא שיחק הרבה וחזיזה היה כישרון שאמור לתת עומק על הספסל. מי שראה אותם כבר באימונים הראשונים הבין ששניהם, ובמיוחד חזיזה, הולכים להפתיע ובגדול".

ביום שני האחרון, אחרי שכבש את שער השוויון והיה המצטיין על המגרש, חזיזה שוב הוחלף בדקות הסיום. הפעם השחקן כבר נראה מאוכזב, הרים את החולצה על הפנים וניכר היה עליו שהוא מרגיש שהמקום שלו על המגרש בכל דקה ובכל עת. גם הקהל הירוק לא אהב את החילוף ושר לעברו של השחקן, שהפך מהר מאוד לאחד האהובים ביציעים. "חזיזה היום הוא אחד השחקנים הכי חשובים בקבוצה", קובע גורם אחר בקבוצה, "אולי מלבד שרי מדובר בשחקן הכי משמעותי בקישור ובהתקפה בכלל. הוא מייצר מצבים, גורם להרתעה אצל היריב. אף אחד לא ציפה שהוא יהיה השחקן המוביל, אבל כנראה שהוא ציפה מעצמו וזה מה שהוא עושה".

אם לא די ביכולת על כר הדשא, שחקנים בקבוצה יודעים לספר שחזיזה הפך להיות גם הכוכב בחדר ההלבשה. אם בתקופות הגדולות באמת של הירוקים היה זה ג'ובאני רוסו שאחראי על ההווי והמורל, הרי שבעת הנוכחית זה חזיזה. "דולב אדם מצחיק מאוד", מספר שחקן בקבוצה, "כיף להיות לידו כי הוא תמיד מפזר אווירה טובה, אין ספק שההשתלבות שלו כאן היא בינגו".

הערב חזיזה ינסה לתת עוד קסם ולהמשיך בתקופה הטובה, כשגם הוא מבין שאת ההזדמנות הזו הוא לא יכול לשמוט. "אין הרבה מה להגיד על ההצלחה של דולב, הוא פשוט קיבל הזדמנות להיות חלק ממכבי חיפה והוא עושה הכול כדי להצדיק אותה", סיפר שחקן המקורב לחזיזה, "להיות חלק מההרכב של קבוצה כמו מכבי חיפה זה חלום עבורו והוא עובד קשה מאוד כדי שהחלום הזה ימשיך".

ירדן שועה שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
כדי לקחת אליפות צריכים גם שחקנים כאלה בסגל. שועה/יוסי ציפקיס

יום עסל יום בסל

אם הרכש בקיץ משכונת התקווה הוא הבינגו של העונה עד כה, הרי שסימן השאלה הגדול ביותר הוא הרכש שהגיע כמה חודשים לפני מאותו מקום בדיוק. בניגוד לחזיזה שבא בשקט יחסי, ירדן שועה הגיע בקול תרועות וצהלולים. העסקה היקרה ביותר בהיסטוריה של המועדון התרחשה לאחר לחץ כבד של בנו של הבעלים, אור שחר, שהאמין ששועה יכול להיות שובר השוויון בליגה. מאז ועד היום שועה כיכב גם על הדשא בכמה רגעי קסם, אך גם בכותרות באתרים השונים אחרי בעיות משמעת, השעיות ואירועים שבקבוצה ואצל השחקן יעדיפו לשכוח.

בשבועות האחרונים שועה נרגע טיפה ומנסה להתרכז בעשייה. כשנכנס מול הפועל תל אביב הוא הוכיח שוב מה הוא שווה כשהוא מתרכז רק בכדורגל, עם רגע קסם אחד שהוביל לשער של מאבוקה, ועוד כמה מהלכים שהזכירו למה יעקב שחר ושחר ג'וניור שמו את כל יהבם על הבחור הצעיר. שועה, שרק כמה שבועות לפני כן ירד בהפגנתיות מהדשא ולא חגג עם האוהדים והשחקנים, ניצח הפעם על התזמורת. החלוץ עלה על שלטי הפרסומת בבלומפילד והטריף את הקהל, כשהוא מכתיב את הקצב בדיוק כמו על המגרש. הערב שועה לא צפוי לפתוח בהרכב (אבל אין לדעת, ואת זה תגלו בהמשך הכתבה), אך ייכנס כמחליף וינסה להראות שוב שהוא ראוי לאמון.

בחיפה מבינים שעם כל שק המורכבות שהשחקן מביא איתו, כדי לקחת אליפות צריכים גם שחקנים כאלה בסגל. "כששועה מתמקד בכדורגל קשה לעצור אותו", קובע שחקן בקבוצה "גם כשיש סביבו בעיות שהוא על הדשא הוא שוכח מהכול ומשחק. יש לו אהבה אדירה למשחק ועל זה אף אחד לא יכול להתווכח. כולנו רוצים שיעזבו אותו קצת בשקט ויורידו ממנו לחץ, וכשזה יקרה אתם תראו שחקן שיודע להוביל קבוצה ולתת לה הרבה מאוד".

מאמן מכבי חיפה מרקו בלבול. ברני ארדוב
משאיר את השחקנים במתח. בלבול/ברני ארדוב

בלבול בהרכב

אם יש משהו שמאפיין את מרקו בלבול העונה, זה המתח שבו הוא משאיר את שחקני הקבוצה לפני כל משחק ומשחק. רק לפני כמה שבועות השיח היה האם גיא חיימוב או ג'וש כהן יפתחו. אם בדרך כלל השחקנים יודעים או לפחות מבינים באימון המסכם וגם לפניו מה ההרכב המסתמן, הרי שבאותו שבוע אף אחד לא באמת ידע מי מהשניים יפתח עד שעתיים וחצי לפני המשחק.

דוגמאות נוספות באות בכל שבוע, כאשר בלבול מתרגל כמה מערכים וכמה הרכבים שונים והשחקנים עצמם מגלים אם יהיו בין 11 הפותחים רק כמה שעות לפני המשחק. "מרקו אמנם מתרגל דברים, אבל אף אחד לא באמת יכול לדעת מה ההרכב", מסביר שחקן בקבוצה, "יש שחקנים שברור שיפתחו, אבל יש תמיד שלוש או ארבע עמדות שמשאירות אותנו סקרנים עד יום המשחק עצמו".

"לא פעם הופתענו מאוד העונה כשראינו את ההרכב", נזכר שחקן אחר, "אין ספק שהמתח הזה משאיר את כולם דרוכים. אולי זו מתכונת מנצחת. כרגע זה עובד אז אף אחד לא יכול להתלונן".

אוהדי מכבי חיפה. דני מרון
מגיעים בכמויות אדירות לכל מגרש. אוהדי מכבי חיפה/דני מרון

הקול מהיציע

היחסים בין ראשי המועדון לראשי ארגוני האוהדים של מכבי חיפה ידעו הרבה עליות ובעיקר ירידות בשנים האחרונות. לפני כמה שבועות החליטו כל הצדדים שכדאי להגיע לרגיעה. ראשי הארגונים נפגשו עם המנכ"ל אסף בן דב עד שיצא עשן לבן. בסיום הפגישה כל הצדדים הודיעו על רגיעה. הארגונים יחזרו ליציע הצפוני והאווירה תחזור לאצטדיון העירוני בחיפה.

הקהל של מכבי חיפה עבר שינוי אדיר בשנים האחרונות. אם בשנות התשעים והאלפיים, בתקופות לא טובות יציעי קרית אליעזר היו ריקים למחצה, הרי שבשנים האחרונות דווקא ברגעי שפל אלפי אוהדים יוצאים לכל משחק חוץ ובסמי עופר מספר של 15,000 צופים נחשב לנמוך. הערב, לראשונה העונה, קופות הכרטיסים לא ייפתחו והקהל כבר הבטיח אצטדיון מלא יומיים לפני המפגש מול אחת היריבות העיקריות בצמרת. האווירה באצטדיון, כך מבטיחים האוהדים, תהיה מחשמלת ולכולם ברור שניצחון היום יבטיח כמה שבועות לפחות של אצטדיון מלא ואלפי אוהדים במשחקי חוץ.

"הקהל הזה נותן דחיפה אדירה", קובע שחקן בקבוצה, "כשיש לך קרוב ל-8,000 אוהדים שמגיעים למשחק בתל אביב, זה נותן לך תחושה שאסור לך לוותר ואסור לך לשלוח אותם עצובים. אין ספק שהכמות שלהם במשחק בבלומפילד תרמה רבות למהפך שעשינו. הדחיפה שלהם העונה שווה לנו לא מעט נקודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully