וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטי ווילבקין: "היה טוב, אבל היה יכול להיות טוב יותר"

31.10.2019 / 7:26

במכבי ת"א היו מרוצים מהניצחון על פנרבחצ'ה, אבל ווילבקין נשמע מודאג מאיבוד היתרון הגדול: "נתנו להם להתקרב יותר מדי". בלאק חזר להצטיין: "צריכים ללמוד איך גומרים משחקים". אבדיה: "אני גאה בקבוצה הזאת"

הבוקר (חמישי), בפעם הראשונה אחרי שנה, שבעה חודשים ו-39 מחזורים, יכולה מכבי תל אביב להביט בטבלת היורוליג ולמצוא עצמה במאזן חיובי. הצהובים עברו בהצלחה את מבחן הבגרות מול פנרבחצ'ה, גברו עליה 55:67 וסגרו שלושה ניצחונות ביתיים בתוך שבועיים. כבר בצהריים הם ימריאו לאתונה לקראת משחק החוץ נגד אולימפיאקוס בליל שבת.

אחרי מחצית ראשונה היסטורית, שבה נשבר שיא הנקודות השלילי לקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' ביורוליג, איימה מכבי לנפץ לא מעט מחסומים. היא הוליכה 21:41 (58 לעומת 3- במדד המשוקלל), והייתה בדרך לניצחון חלומי; אלא שהטורקים הצליחו לנגוס בהפרש עד שהגיעו למרחק שני פוזשנים בלבד, 59:54, כשעל השעון פחות מארבע דקות.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
המניה הבטוחה של מכבי תל אביב. סקוטי ווילבקין/דני מרון

"זה היה טוב ואני שמח שניצחנו, אבל היה יכול להיות טוב יותר", תיאר סקוטי ווילבקין את הרגשות המעורבים: מצד אחד שביעות רצון על עצם הניצחון, ומצד שני טרדה מהעובדה שקבוצתו שוב שמטה יתרון עצום וכמעט הסתבכה. "נתנו להם להתקרב יותר מדי. ההתקפה שלנו נעצרה קצת ברבע השלישי. איבדנו כדורים מיותרים, ואיפשרנו להם לצאת למתפרצות. אחד המפתחות היה לעצור את זה. ביום שישי יהיה לנו עוד משחק קשה, ואני מקווה שנשמור על המומנטום".

גורל המשחק הוכרע באופן סופי 50 שניות לסיום, כשנייט וולטרס מצא את יובל זוסמן ושלח אותו ללייאפ שקבע 55:65. על שעון הזריקות היו 19 שניות, ומרבית המאמנים היו מעדיפים לראות את הקבוצה ממצה את הזמן שנותר לה, אבל הגארד הישראלי מסביר שהסל המהיר נקלע בכוונה.

"המאמן תמיד אומר לנו שאם יש לנו יתרון מספרי, נשחק עם זה ולא נחכה", אמר זוסמן, "ונייט מסר לי אסיסט גדול. עם כל זה שברבע השלישי הם קלעו 20 נקודות, שמרנו אותם על 55 בלבד. הניצחון הזה נתן לנו פוש אדיר. היה כיף גדול עם האוהדים, וממש הייתי מבסוט. האימון המרכזי שלנו לקראת אולימפיאקוס יהיה בווידאו. חשוב שנישאר צנועים".

שחקן מכבי תל אביב טאריק בלאק. דני מרון
נכנס לתלם והוביל את מכבי לניצחון. טאריק בלאק/דני מרון

עוד לפני המהלך הקריטי של וולטרס וזוסמן, נלחמו הצהובים בצבע וקטפו ארבעה ריבאונדים בהתקפה אחת, שכל החטאה הייתה עלולה לקרב את פנר להשלמת הקאמבק. בסך הכל ניצחה מכבי 31:44 בקרב על הכדורים החוזרים, כשמעל כולם בולט טאריק בלאק עם 15 ריבאונדים (שבעה בהתקפה).

בלאק הותיר מאחוריו שבועיים לא פשוטים, שבמהלכם חזרה לתקוף אותו בעיית ההסתבכות בעבירות מהעונה שעברה - והוא ביצע 14 פאולים ב-61 דקות בשלושת המשחקים הקודמים. בתחילת הערב ניכר היה שביטחונו נפגם, והסנטר הירבה להחטיא, אבל נכנס לתלם דרך המלחמה על הכדורים החוזרים וסיים עם דאבל דאבל, כשהוא גם מעמיד לבסוף את המדד הגבוה ביותר במגרש (21).

"התחרות מול קבוצות טובות כמו פנרבחצ'ה היא קשה ממש, ואנחנו צריכים ללמוד איך גומרים משחקים", אמר בלאק. "זה מה שעשינו כאן".

דני אבדיה שיחק הפעם שבע דקות בלבד, אבל אמר: "אני גאה בקבוצה הזאת. אנחנו יחד בהפסדים ובניצחונות. המאמן שלנו מאוד אוהב הגנה, זו השיטה שלו, ובאמת אנחנו נראים מדהים ולא דופקים חשבון לאף אחד, גם אם חלקנו שומרים פחות טוב. ידענו שנבוא להילחם, יש לנו לב גדול ונופיע ככה לכל משחק".

עוד בוואלה!

ספרופולוס מסביר את נפילת המתח, עומרי כספי: "מאוד כיף לי פה, אני נהנה מהכל"

לכתבה המלאה
מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ' עם מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
הפסד כואב מול ספרופולוס. אוברדוביץ'/דני מרון

המאמן המפסיד, אוברדוביץ', ניתח: "מכבי פתחה את המשחק בצורה מאוד אגרסיבית, אבל צריך להודות - זה לא היה ערב גדול מבחינה התקפית לאף אחת מהקבוצות, ובמיוחד לקבוצה שלי. ברור שלא שיחקנו טוב, והאחוזים שלנו לשתי נקודות [26.5] יעידו על כך. שיחקנו רע מאוד, ואנחנו לא ברמה שאנחנו אמורים להיות. האחראי המרכזי ובעצם היחיד לכך הוא המאמן.

"הגבנו במחצית השנייה, אבל איננו יכולים לשאוב ביטחון משום דבר שקרה כאן. אני צריך למצוא את הדרך לחבר בין השחקנים. מצפים לנו עכשיו ארבעה משחקי בית, וזאת הזדמנות טובה להשתפר. לא חוויתי דבר כזה בשבע שנותיי בפנרבחצ'ה, ואני מקווה שנצא מהמצב הזה בהקדם. איך? נעבוד קשה ונישאר יחד. אני עדיין סומך על השחקנים שלי, כפי שסמכתי עליהם עד עכשיו. זה לא קל לאף אחד. אני מקווה שהאוהדים שלנו יבואו לתמוך בנו".

השתתף בהכנת הכתבה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully