וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב איבדה אמון באביטן: "ניסו, הם הורגים אותנו במתפרצות"

27.10.2019 / 7:39

פרידה תעשה טוב לשני הצדדים: אם לא החוזה, המאמן כבר היה מסיים את דרכו. האמון של המערכת אבד ונראה כי שעון החול יצא לדרך. וגם: הביקורת על ההרכב בזמן המשחק, ומה קרה לאופי?

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות אחרי הניצחון של מכבי חיפה על הפועל כפר סבא

אם לא החוזה, אביטן כבר היה בבית

1. אם למאמן הפועל תל אביב ניסו אביטן לא היה חוזה לשנתיים הקרובות, או יותר נכון חוזה שמאפשר לחתוך אותו בתמורה לפיצוי בגובה מספר חודשים, הוא היה מסיים את תפקידו בהפועל תל אביב כבר לאחר ה-3:0 מול הפועל חיפה. אם עד למשחק נגד הפועל כפר סבא ראשי הפועל תל אביב לא היו מוכנים לשמוע על מעמדו של המאמן, היכולת המבישה בחיפה טרפה את הקלפים.

בעוד האחים ניסנוב, שהיו הגב המקצועי הגדול ביותר של אביטן כבר נשמעו אחרת, והיו מוכנים לדבר על החלפתו, בעלים אחר של הקבוצה, זאב גרינברג, היה רוצה לראות אותו ממשיך לפחות עוד מספר מחזורים, גם בהתחשב בהיבט הכלכלי של החלטה שכזו. עדיין, לקראת חודש בו תפגוש הקבוצה את מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב, יחד עם העובדה שהקבוצה לא מצליחה להתחבר תחת אביטן, לא בטוח שהוא יעמוד על הקוים במחזור הקרוב. לאחר ההפסד, נזרקו שמותיהם של שרון מימר, ניר קלינגר ויובל נעים אך נראה כי במהלך היום ישוחחו ראשי המועדון שוב בנושא ורק לאחר מכן תתקבל ההחלטה.

ניסו אביטן מאמן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
תקופה לא פשוטה. ניסו אביטן/אדריאן הרבשטיין

"ניסו, הם הורגים אותנו במתפרצות, צריך שינוי"

2. אם רוצים עדות למצבו של אביטן, אפשר לקחת אותה מההרכב איתו פתח. במהלך השבוע, כשתרגל אפשרות של שני חלוצים ושני שחקני קישור, שחקנים בכירים לא האמינו שזה יהיה ההרכב שיפתח ואמרו: "אין מצב שעולים ככה ומפקירים, זה אולי הרכב למצב שנהיה בפיגור". גם בהפועל חיפה לא האמינו שאביטן יעלה עם ההרכב הזה והופתעו ששיחק ישר לידיהם. כבר לאחר מספר דקות נשמע מכיוון הספסל קולם של אנשי המועדון שאמרו למאמן: "ניסו, הם הורגים אותנו במתפרצות, צריך שינוי". אביטן אכן ניסה לשנות כשהוציא את עידן כהן, הכניס את גרופר ועבר לשלושה בלמים, אך זהו בדיוק ההרכב עליו אמר לפני מספר שבועות כי הוא לא מתאים להפועל תל אביב וחזר למערך של ארבעה שחקני הגנה. אחרי כמה דקות הפועל חיפה הייתה כבר בעשרה שחקנים ואביטן חזר לרביעיית הגנה וניסה לייצב את העסק.

אבל זה כל הסיפור של הפועל תל אביב העונה - מנסים לייצב את העסק וכמעט אף פעם לא מצליחים. לקבוצה אין אופי - הגנתי או התקפי, והיא בכל משחק מחפשת את עצמה מחדש. יש לציין כי ישנן נסיבות מקלות לאביטן; לא פשוט במלכודת דבש של הפועל תל אביב, מועדון גדול עם לחץ אדיר ורף ציפיות שאינו מתאים לתקציב ולרמת הסגל. יחד עם זאת, גם מהסיטואציה הזאת המועדון האדום שווה יותר והמאמן לא מצליח לייצר את זה.

אור אינברום שחקן הפועל תל אביב מול דור מלול שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
ישר להרכב. אניברום/אדריאן הרבשטיין

אפילו השחקנים לא מעריכים את המאמן

3. בעיה נוספת של אביטן היא שהבעלים מדברים גם עם שחקנים בכירים ושומעים חוסר הערכה מקצועית למאמן, מה שמסביר היטב את רמת המחוייבות של הסגל. אביטן לא יכול להרשות לעצמו שהאווירה מול השחקנים תהיה רעה, אין לו את הגב הזה. עדיין, אם דמבה קמארה ואור אינברום מודחים מהסגל בגלל עבירות משמעת בשבוע שעבר וכבר חזרו להרכב מול הפועל חיפה, זה אומר לא מעט. אם מאור בוזגלו אומר כי השחקנים "נראים כמו ילדים שעלו לבוגרים וצריכים להתחיל מהיסודות", זה ממש לא מחזק את המאמן. להיפך, זה פשוט מצביע על גודל הבעיה.

ולמען האמת, נפשית לא פשוט לאביטן בהפועל תל אביב. הדמעות שלו בשבוע שעבר אמרו הרבה. וזה לא הולך להיות קל יותר, להיפך. שעון החול שלו יצא לדרך, עכשיו נשאר רק להבין מתי יגיע הגונג - זה יכול לקרות היום או בעוד כמה שבועות. אז נכון שיש פרנסה וחוזה פיקס, אבל גם בשביל אביטן, הבריאות והשם המקצועי שלו, אולי יהיה שווה להגיע להבנות ולסיים את הסיפור עוד השבוע.

דמבה קמארה שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
צרות בצרורות. קמארה ממרר בבכי/אדריאן הרבשטיין

קמארה בספק למכבי חיפה

4. בנוסף לכל הצרות, קמארה שבכה מכאבים לאחר שהוחלף, סובל מנקע בקרסול ושטף דם ובספק למכבי חיפה. ניר לקס המורחק ייעדר, כשכזכור, גם עמנואל בואטנג שנותח ייעדר בחודשיים הקרובים ונראה כי לקבוצה בעיה גדולה בכל הקשור למצבת הקשרים. בנוסף, הקבוצה צפויה לעמוד לדין בעקבות השלכת כוס שתיה ומספר חפצים נוספים מכיוון אוהדיה למגרש במהלך המחצית הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully