שחקן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה. ברני ארדוב
שחקן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה/ברני ארדוב

אלה הם חיי

25.10.2019 / 14:00

המחליפים שלו בנבחרת צרפת הצעירה הפכו לאלופי עולם, החברים נמכרו בעשרות מיליונים, ורק הוא בבית"ר. לראשונה מאז תקרית האלה המפורסמת, אנטואן קונטה פורק את התסכול בצורה חיובית, אפילו חגג שער ראשון ("סוף סוף, באמא שלי") ומשלים עם המציאות. גם אם החלום הרחק מכאן

ב-2016 השתתף אנטואן קונטה במשחקיה של הנבחרת הצעירה של צרפת במוקדמות אליפות אירופה. הוא היה אז שחקן הרכב שכל עתידו לפניו, פוטנציאל לנבחרת הבוגרת לדעת רבים. בשניים מהמשחקים הוא הוחלף: פעם אחת על ידי אלוף העולם בנז'מן פבאר שהספיק להימכר בקיץ האחרון לבאיירן מינכן ב-35 מיליון יורו ופעם נוספת על ידי ז'אן פיליפ גבאמן, שנמכר לאחרונה לאברטון ב-25 מיליון יורו. הנבחרת כללה אז שחקנים כמו אמריק לאפורט ממנצ'סטר סיטי, קורנטן טוליסו מבאיירן מינכן, אדריאן ראביו מיובנטוס, סבסטיאן האלר מווסטהאם ועוסמאן דמבלה מברצלונה. אם בדרך כלל יש מספר שחקנים שנעלמים מכל נבחרת כזו, פה ישנו נתון יוצא דופן. כל מי שהיה חלק מאותה נבחרת עד גיל 21, משחק היום בליגה בכירה באירופה או בליגה הצרפתית. רובם גם נמכרו בעסקאות של עשרות מיליוני יורו ומקבלים משכורות עתק.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי בדצמבר של אותה שנה, אנטואן קונטה היה מעורב באותה תקרית מפורסמת בה הכה בחור עם אלת בייסבול והסתבך בפלילים. הסתבכות שמלווה אותו עד היום בדיונים משפטיים ולא ברור כיצד תסתיים. התוצאה של האירוע הייתה שקונטה "נשרף" בצרפת ולכן הגיע כחודשיים לאחר מכן לבית"ר ירושלים בניסיון לשקם את הקריירה. הוא חתם על חוזה עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת בתקווה לחזור תוך כמה חודשים לליגה בכירה לאירופה, אבל כמעט שלוש שנים חלפו מאז והוא עדיין בישראל. עדיין לא הותיר את החותם שיחזיר אותו למרכז הבמה של היבשת או לפחות קרוב לשם ורחוק מפה.

אנטואן קונט שחקן נבחרת צרפת הצעירה. GettyImages
הכול אמור היה להיראות אחרת. אנטואן קונטה מוביל את נבחרת צרפת הצעירה בטורניר טולון ב-2014/GettyImages

התסכול הזה מלווה את קונטה לכל אורך הדרך. עד הקיץ האחרון זה היה באופן קיצוני. התסכול השפיע על ההתנהלות השוטפת שלו, על רמת ההשקעה, צורת הטיפול בפציעות ואופן ההתייחסות לכדורגל. הוא לא ממהר לחדש חוזה בבית"ר ומקווה כי אחרי עונה טובה כאן הוא יוכל לחזור למקום בו היה צריך להיות מבחינתו כבר מזמן. בשל כך הוא גם שם הכול בצד השנה ומנסה להתרכז נטו בכדורגל. מי שמאוד עוזר לכך זאת חבורת דוברי הצרפתית שמלווה אותו בקבוצה, כמו אנתוני וארן, עלי מוחמד, אנז' פרדי פלומן וליוואי גרסיה. מוחמד עצמו שוחח עם קונטה בקיץ ואמר לו: "גם אני חשבתי בקיץ שאני בדרך לאירופה, אבל מישראל זה קשה לעשות את הקפיצה ועוד שישלמו עליך הרבה כסף. אני כבר לא חושב רחוק מדי, צריך ליהנות מזה שאנחנו כאן ויכולים להצליח במועדון גדול בישראל".

ואכן קונטה נמצא במצב המנטלי הטוב ביותר בו היה בשנתיים האחרונות. הוא רוצה לחזור בעתיד לאירופה, אבל גם חי את הרגע ואת החזרה מפציעה להנאה מכדורגל ומהקריירה. עזרה לו מאוד המערכת החדשה של בית"ר, עם יוסי בניון כמנג'ר ורוני לוי כמאמן. ברגע שהמערכת מסודרת ורצינית, קונטה מתנהל בהתאם. כשיש אווירה שכונתית הוא נגרר. באופן כללי, קונטה הוא לא שחקן מוביל בהתנהלות שלו וקל לגרור אותו לאזורים הלא נכונים. בתקופת בני בן זקן, בה ההרכב היה נקבע בטלפון וההתייחסות של השחקנים באימונים הייתה בהתאם, פנו אליו בבית"ר כדי לדעת מה עובר אליו והוא ענה: "העסק לא רציני כאן, בגיל 10 בפריס התאמנתי יותר חזק".

אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים חוגג שער. יוסי ציפקיס
"סוף סוף, באמא שלי". אנטואן קונטה אחרי שער הבכורה במדי בית"ר ירושלים/יוסי ציפקיס

בשבת האחרונה הוא הבקיע את השער המקצועני הראשון שלו בקריירה (היה לו עוד אחד בקבוצה השנייה של ריימס). את השמחה האדירה שלו קשה היה לפספס, והיו גם כמה מילים שפלט במהלך הריצה אל הספסל. בדקנו מה בדיוק אמר באותו רגע של פורקן, ובתרגום חופשי זה משהו בסגנון של: "סוף סוף, באמא שלי", בתוספת קללה עסיסית של שחרור. הוא רץ לעוזר המאמן חיים שאבו, חיבק אותו, חיבק אחרי זה את כל מי שהיה שם ונראה המאושר באדם. קונטה ממעט לדבר במגרש ומחוצה לו. טיפוס שקט ומופנם. ברמה שלו זאת הייתה התפרצות שמחה אמיתית. לאחר שריקת הסיום מול נס ציונה, כאשר שחקנים הגיעו להחמיא לו על השער, הוא גם הרשה לעצמו לומר בעברית: "גול בן זונה".

קונטה החל את העונה כבלם ואט אט חזר לתפקידו כמגן ימני. רוני לוי היה מאוד מרוצה ממנו כבלם והוא כל הזמן נבדק כאופציה כאשר שי קונסטנטין משחק כמגן. ארבעה משחקים היו העונה לשחקן בן ה-25 בעמדת המגן הימני, והוא כבר עם שער בישול. באף עונה בקריירה לא סיים עם נתונים גבוהים יותר, וזאת גם הבעיה שלו. קונטה הוא שחקן עם עוצמות אדירות, הרבה מעל הליגה שלנו, אבל בדרך כלל לוקה בפעולה האחרונה. כשהוא התכונן לבעוט בשבת, כולם היו בטוחים שזה עוד אחד מהכדורים שהוא מעיף כמה מטרים מעל השער, אבל לאחרונה הוא עובד לא מעט על דיוק בבעיטה ובמסירה האחרונה, ובאצטדיון המושבה סוף סוף גם ראה תוצאות. יחד עם גרסיה שמשחק לפניו באגף, לפחות ברמת העוצמה והפיזיות, לבית"ר יש את קו ימין הכי מסוכן בארץ. ברמת התכל'ס, לשניהם יש עוד כברת דרך לעבור.

שחקן הפועל באר שבע בן שהר עם שחקן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה. דני מרון
הזהירו אותו מפני אירועים כאלה. אנטואן קונטה בעימות עם בן שהר/דני מרון

כל שחקן בבית"ר שנשאל על קונטה, עונה כי "איתו אנחנו קבוצה אחרת. המהירות, הכוח והפריצה שלו זה משהו שאין לאף שחקן הגנה בארץ, וזה לא משנה אם הוא מוצב כבלם או כמגן". גם בצוות המקצועי של בית"ר חושבים כך, אבל יודעים שלמרות שקונטה בן 25, הם עדיין צריכים לעצב אותו. זה לא פשוט ומצריך סבלנות, אם כי בשחקנים עם נתונים כמו של קונטה וגרסיה היא בסופו של דבר תשתלם. הם באמת עם נתונים שלא שייכים לליגה הזו ויכולים להתפוצץ כמו שאף זר כאן לא יכול.

יחד עם זאת, כפי שציינו לפני כן, קונטה באופי שלו לא שחקן מוביל, וגם נגרר בקלות. הוא יראה דחיפות במגרש וירוץ 70 מטר כדי להיות חלק. שחקני התקפה יודעים שקל להדליק אותו עם פרובוקציה קטנה ולגרום לו לקבל צהוב ואולי אדום. בניון ורוני לוי כבר שוחחו עם קונטה פעמיים השנה והזהירו אותו מזה, ביקשו ממנו להיות אחראי ולהימנע מהטעויות הללו. באחד ממשחקי גביע הטוטו, המאמן אף נתן לו את סרט הקפטן, כדי שירגיש עוד קצת אחריות.

איך קונטה נרגע? תנו לו משחקי גיימינג והוא המאושר באדם. יחד עם פלומן, וארן ואיתמר ניצן הוא נמצא בקרבות מלחמה ונכנס לזה חזק, מעביר שעות מול המסך. כשהבן שלו כאן הוא גם הרבה יותר רגוע, אבל במרבית הזמן הילד עם החברה בצרפת והוא מנצל כל אפשרות לגיחה קצרה כדי לראות אותו. אבל עם כל הכבוד לגיימינג, יש לו ביום ראשון את בני יהודה וקונטה יודע היטב שאם הוא רוצה לראות את הכוכבים הגדולים משחקים לצדו ולא רק דרך פיפ"א 20, הוא יצטרך לשמור על יציבות ולהביא מעצמו משהו אחר העונה.

שחקני בית"ר ירושלים, אנז' פרדי פלומן, אנטואן קונטה. יוסי ציפקיס
דוברי הצרפתית עוזרים. אנז' פרדי פלומן עם אנטואן קונטה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully