וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יורדים מהכביש", המדריך לריצה נכונה: מסתבר שלמקלות יש הרבה מאוד ערך

דניאל קרן

24.10.2019 / 11:50

יש לכם סטיגמות על מקלות? מסתבר שהם נחוצים לא רק להליכה, אלא גם לריצה בשטח. כל כך נחוצים, עד שגם מאסטר הספורט האתגרי דניאל קרן משתמש בהם. מה היתרונות וכיצד משתמשים בהם נכון? תשובות ב"יורדים מהכביש", סדרת סרטוני הדרכה על ריצה נכונה

יורדים מהכביש - ריצה עם מקלות/צילום ועריכה: גד אייזן

נגד מקלות ריצה יש סטיגמה. אחרי הכול, אני צעיר או צעירה ואנחנו יכולים לרוץ בכוחות עצמנו, לא?

אז זהו - שלמקלות האלה יש ערך עצום, ואת זה לא אנחנו אומרים אלא דניאל קרן, האיש שטיפס על האוורסט, כתב את "ספר הריצה השלם", ייסד את מועדון רצי תל אביב ובכלל, גמא לא מעט קילומטרים בחייו. אם הוא משתמש במקלות במהלך ריצה, גם אתם צריכים.

מקלות ריצה, אם לא ידעתם, יכולים להוריד עד 30% מהעומס המוטל על הרגליים. המקלות יכולים להפוך אותך מרץ בינוני לרץ טוב ויכולים לסייע לסיים את ריצת השטח לא רק בקצב מהיר יותר, אלא גם עם חיוך. לא פלא שבמקומות עם מסורת של ריצות הרים כמו אירופה, ארצות הברית, ניו-זילנד וגם דרום אמריקה, כמעט כולם, גם הרצים החזקים ביותר, ירוצו עם מקלות. נכון, לא תמיד הם מאוד מועילים, למשל במסלולים שטוחים ובירידות לא טכניות התועלת שלהם נמוכה, אבל בהרים לא לרוץ עם מקלות זו החלטה שדומה במהותה להחלטה לרוץ עם נעלי עקב - אפשרי, אבל מטופש. הנה כמה הנחיות חשובות לשימוש נכון ויעיל במקלות ריצה. לפני תחילת השימוש.

איך לרוץ עם מקלות?

1. פתחו את המקל לאורך הנכון. במישור, היד שאוחזת במקל, צריכה להיות בזווית של 90 מעלות. בעליה המקלות צריכים להיות קצרים יותר (ככל שהשיפוע תלול יותר כך הם מתקצרים) ובירידה המקלות צריכים להיות מעט יותר ארוכים.

2. הכניסו את כף היד ללולאת המקל והניחו אותה באופן כזה שהרצועות יצרו את הצורה וי מתחת לכף היד. באופן הזה אין צורך ללפות את המקל. אצבעות כף היד נשארות רפויות ולא מאומצות וכוח הגוף עובר ישירות מפרק כף היד.

יש רצים הטוענים שריצה עם מקלות "מסבכת אותם". הטענה הזו דומה למישהו שלא יודע לנהוג וצועד כל יום על הכביש לעבודה ובחזרה, כי האוטו "מסבך אותו". למקלות צריך להתרגל, הם צריכים להפוך לחלק מהגוף שלנו, למשהו שהוא חלק מהתנועה שלנו, שלא חושבים עליהם בזמן הריצה. את המיומנות הזו רוכשים על ידי תרגול. בפרק הבא נעסוק ממש בטכניקת הריצה עם מקלות, טכניקה שאם תשלטו בה, הריצה שלכם תקבל שדרוג מטורף באמת. שדרוג גם ביעילות, גם בבטיחות וגם במהירות.

דניאל קרן, מייסד מועדון רצי תל-אביב (www.marta.co.il) ומחברו של "ספר הריצה השלם".

בימוי צילום ועריכה: גד אייזן
תסריט: דניאל קרן וגד אייזן
גרפיקה ואפטראפקט: גיא גולדין
בשיתוף: הוקה ישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully