וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בום על קולי: זאיון וויליאמסון יהפוך את ניו אורלינס לתופעה שאסור להחמיץ

15.10.2019 / 14:00

התופעה הנדירה ששמה זאיון וויליאמסון מגיעה ל-NBA, ואיתה גם רעשי הרקע: האם יהפוך את הפליקנס לקבוצה המהירה בתולדות הליגה, איך הצעירים שמסביב יתיישרו לכיוונו, והיכן הוותיקים יסיימו את העונה? דבר אחד בטוח - לא כדאי להסיר את המבט מהם אפילו ולו לרגע

עריכת וידאו: מתן חדד

מה עשינו בפגרה

באו: זאיון וויליאמסון (רוקי, בחירה ראשונה), ג'קסון הייז (רוקי, בחירה שמינית), ניקייל אלכסנדר ווקר (רוקי, בחירה 17), לונזו בול, ברנדון אינגרם וג'וש הארט (בטרייד מהלייקרס), ג'יי ג'יי רדיק (חופשי, מפילדלפיה), דרק פייבורס (בטרייד מיוטה), ניקולו מלי (מפנרבחצ'ה), זיילן צ'יטהאם וג'וש גריי (חוזים דו צדדיים), קאוויל ביגבי-וויליאמס, ג'יילן אדאמס, אוברי דוקינס וג'בון באס (חוזים לא מובטחים).

עזבו: אנתוני דייויס (בטרייד ללייקרס), ג'וליוס רנדל ואלפריד פייטון (חופשיים, לניקס), סולומון היל (בטרייד לאטלנטה ומשם לממפיס), סטנלי ג'ונסון (חופשי, לטורונטו), כריסטיאן ווד (חופשי, לדטרויט), צ'ייק דיאלו (חופשי, לפיניקס), איאן קלארק (לליגה הסינית), דייריס ברטנס (לחימקי מוסקבה).

אי שם בעבר הרחוק, לפני שנה, ניו אורלינס התחילה עונה עם הרבה מאוד תקווה. זה קרה בזכות סיום מוצלח לעונה שלפניה, בה הפליקנס הגיעו לסיבוב השני של הפלייאוף ונדמה היה שמצאו את הדרך לבנות קבוצה סביב אנתוני דייויס. לדקה וחצי זה נראה טוב, אבל אז התחילה מכת הפציעות השנתית והסגל הדליל לא עמד בכך. ואז הגיעה בקשת הטרייד של אנתוני דייויס, אחריה הטרייד שלא קרה עם הלייקרס וחצי עונה בה דייויס היה מושבת חלקית. זה הסתיים במקום ה-13.

הטוויסט בעלילה, והרגע ששינה את גורל המועדון בעתיד הנראה לעין, הגיע בהגרלת הלוטרי. ניו אורלינס זכתה בהגרלה ובזאיון וויליאמסון, אחד השחקנים המסקרנים והמדוברים בתולדות ליגת המכללות. כך, בזמן שפרנצ'ייז פלייר אחד מחכה לטרייד, נפל לחיקם של הפליקנס פרנצ'ייז פלייר פוטנציאלי חדש. מה שעוד קרה בהגרלת הלוטרי זה שהלייקרס זכו במקום הרביעי ובבחירה אטרקטיבית נוספת שהם היו יכולים לצרף לחבילה שהם בנו עבור דיוייס. זה כבר הספיק עבור דייויד גריפין, המנהל החדש של הפליקנס, כדי להסכים לטרייד בו הוא קיבל את אחת החבילות הגדולות ביותר אי פעם עבור כוכב: בול, אינגרם, הארט, הבחירה הרביעית, שתי בחירות סיבוב ראשון נוספות ואפשרות להחליף עוד בחירה.

גריפין לא נח, ומיד לאחר הטרייד החל לבנות פאזל מהחלקים שיש לו ביד. את הבחירה הרביעית הוא הפך לשתי בחירות נמוכות יותר, שהפכו להייז ואלכסנדר ווקר, וכנראה שלוש בחירות סיבוב שני. הייז הוא סנטר אתלטי שתופס ומטביע כל דבר שנזרק לכיוון הכללי של הצבע, ניקייל הוא גארד עם יכולות מגוונות שכיכב בליגת הקיץ ונראה כמו פוטנציאל להיות גניבת דראפט. למרות שלל הצעירים שכמעט מכריחים תהליך בנייה מחדש, גריפין התעקש לבנות סגל שמסוגל להישאר רלוונטי בהווה והביא את רדיק ופייבורס, שיחד עם ג'רו הולידיי ייצרו שלישיית וותיקים יעילה מאוד.

ציון הקיץ: 8. כל מהלך לחוד מצוין: הטרייד על דייויס טוב ומבטיח שניו אורלינס תהנה מכל נפילה של הלייקרס בין השנים 2021 ל-2025, הרוקיז שמעבר לזאיון מותירים רושם ראשוני נהדר והוותיקים שהגיעו איכותיים. אבל נדמה שגריפין בנה שתי קבוצות שונות, אחת להווה ואחת לעתיד, שלא ברור איך הן אמורות להתקיים במקביל. הציון גבוה כי גם אם ניסוי ההווה לא יצליח, ניתן בקלות לבצע את הסוויץ' ולעבור לבנייה מחדש של ממש.

זאיון וויליאמסון, ניו אורלינס פליקנס. רויטרס
כל האפשרויות פתוחות. זאיון וויליאמסון/רויטרס

מי מו

חמישייה: לונזו בול, ג'רו הולידיי, ברנדון אינגרם, זאיון וויליאמסון, דרק פייבורס.

ספסל: פרנק ג'קסון, ג'וש הארט, ג'יי ג'יי רדיק, איטוואן מור, ניקייל אלכסנדר ווקר, קנריץ' וויליאמס, ניקולו מלי, ג'קסון הייז, ג'אליל אוקאפור.

מאמן: אלווין ג'נטרי (עונה 17 בליגה וחמישית בניו אורלינס, מאזן קריירה 553:480).

הכוכב: זאיון וויליאמסון לא דומה לשום דבר שראינו עד היום. זה טנק עם כישרון נדיר לכדורסל. זה החייזר שגנב לצ'ארלס בארקלי את הכוחות בספייס ג'אם. זה 129 קילוגרמים של אתלטיות, זריזות, שליטה בכדור, שינויי כיוון, סיומת אדירה בצבע, ראיית משחק ואנרגיה מבעבעת. החיסרון היחיד שלו הוא הקליעה מבחוץ, וגם בתחום הזה הוא הראה ניצנים בקולג'.

עם כל הכבוד לרצון להצליח עכשיו, המטרה המרכזית של אלווין ג'נטרי השנה תהיה להתחיל להבין מה יש לו ביד. אני מקווה שנראה את זאיון עושה הכל מהכל: משמש גם כמוביל כדור וגם כחוסם בפיק נ' רול, חותך לסל ללא הכדור ומתנפל על ריבאונד התקפה, מוביל התקפות מעבר אחרי ריבאונד הגנה, משחק בעמדות 1-5, שומר על עמדות 1-5, שומר אישית על הכוכבים הגדולים בליגה, מתפקד כ-Free Safety בהגנה. המוצר המוגמר יכול להיות שחקן שכרגע אנחנו עוד לא מסוגלים לדמיין, השנה נקבל הזדמנות להתחיל. אל תחמיצו משחקים של ניו אורלינס.

האקס פקטור: ברנדון אינגרם ולונזו בול מהווים, בעונתם הרביעית והשלישית בהתאמה, גשר בין ההווה לעתיד. אם הם יממשו את הפוטנציאל שלהם יהיה הרבה יותר קל לפליקנס להצליח עכשיו ולראות את השלד העתידי שנבנה סביב זאיון. זה לא יהיה פשוט, שני השחקנים המוכשרים גוררים סדרה של סימני שאלה ויצטרכו להוכיח את עצמם בשלוש רמות. קודם כל, שהם מסוגלים להישאר על הפרקט, לאחר ששניהם סבלו ממספר פציעות ואצל אינגרם התגלה קריש דם שהפך את מצבו הבריאותי למאוד לא וודאי. לאחר מכן, שהם מספיק טובים, מאחר שהם עוד לא הוכיחו יכולת לקחת חלק בקבוצה מנצחת לאורך זמן. ולבסוף, שהם מתאימים לפליקנס, ובעיקר מתאימים לקבוצה של זאיון, מכיוון שאצל שניהם סימן שאלה מרכזי קשור לקליעה מבחוץ.

אני מאמין שבניו אורלינס יסתפקו בכך שאחד מהם יתפתח לשחקן משמעותי בקבוצה שנבנית. אם צריך להמר על אחד, אני מהמר על לונזו. היכולות שלו מגוונות יותר וכוללות ראיית משחק עילאית, הגנה מצוינת וריבאונד, הוא הגיע לפתיחת האימונים עם סגנון זריקה משופר והוא נראה נחוש יותר להתקדם. אינגרם הוא סקורר עדיף, אבל הוא תקוע במצב בו הוא לא מספיק יעיל כדי להוביל קבוצה ולא מסתדר בתפקיד של שחקן משני.

עוד בוואלה!

מחממים את הפרקט 2019/20: כל הכתבות

לכתבה המלאה
לונזו בול עם ברנדון אינגרם. AP
חובת ההוכחה עליהם. בול ואינגרם/AP

ולכדור הבדולח

תחזית נועזת: ניו אורלינס תשחק בקצב של יותר מ-105 פוזשנים למשחק. היא אחת ממובילות מהפכת הקצב, סיימה ראשונה בתחום לפני שנתיים ושנייה לאטלנטה בעונה שעברה. הסגל הנוכחי בנוי באופן מושלם לקחת את המהפכה צעד נוסף קדימה ולהיות הראשון בעידן המודרני שחוצה את רף 105 הפוזשנים. זאיון בלתי עציר במגרש פתוח, לונזו הוא ממכתיבי הקצב המהיר הבולטים בליגה, ג'רו הולידיי רגיל לטוס, אינגרם יעיל בעיקר במשחק ריצה, רדיק יודע להתמקם לשלשות במעבר. בחמישייה יש ארבעה שחקנים שיודעים לקחת ריבאונד ומיד להוביל מתפרצת עם יכולת חדירה ומסירה. זה יהיה מרהיב, הבמה מוכנה לשואו טיים פליקנס. אל תחמיצו משחקים של ניו אורלינס.

גזר הדין: זה לא אתם, זה המערב. עם שש טוענות לכתר, עוד שתי קבוצות שקשה לדמיין מחוץ לפלייאוף וארבע-חמש נאבקות ראויות על כל שארית שתיווצר, מישהי צריכה להישאר בחוץ. לניו אורלינס יש פוטנציאל גבוה מאוד, אבל היא תלויה ביותר מדי צעירים וביותר מדי שחקנים מועדים לפציעות. ככל שהפלייאוף יתרחק יגדל הפיתוי להעביר את הוותיקים כדי להשיג עוד צעירים ובחירות דראפט, ואני מהמר שזה יקרה בסופו של דבר. 37 ניצחונות ומקום 11-12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully