וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי שמנת: אחרי שתהליך ההצערה הושלם, העתיד של ממפיס ורוד

13.10.2019 / 15:00

עם מנהל בן 30, מאמן טירון, רוקי מפוצץ בכישרון ועוד שורה של צעירים מבטיחים, הגריזליס נראים מוכנים לשלב הבא של תהליך הבנייה מחדש. בעונה הקרובה הם ישימו את הניצחונות בצד ויספקו בעיקר בידור להמונים

עריכת וידאו: מתן חדד

מה עשינו בפגרה

באו: אנדרה איגודלה (טרייד, מגולדן סטייט), ג'ה מוראנט (רוקי, בחירה 2), ג'וש ג'קסון (טרייד, מפיניקס), גרייסון אלן (טרייד, מיוטה), דיאנתוני מלטון (טרייד, מפיניקס), ג'יי קראודר (טרייד, מיוטה), טיוס ג'ונס (חופשי, ממינסוטה), מרקו גודוריץ' (חופשי, מפנרבחצ'ה), ברנדון קלארק (רוקי, נבחר במקום ה-21 על ידי אוקלהומה והועבר לממפיס בטרייד), סולומון היל (טרייד, מאטלנטה), מיילס פלאמלי (טרייד, מאטלנטה), מאט מוני (חוזה לא מובטח), ג'ון קונצ'אר (חוזה דו כיווני).

עזבו: מייק קונלי (טרייד, ליוטה), ג'ואקים נואה (חופשי, ללא קבוצה), צ'נדלר פארסונס (טרייד, לאטלנטה) טיילר דורסי (חופשי, למכבי תל אביב), ג'סטין הולידיי (חופשי, לאינדיאנה), טיילר זלר (חופשי, לדנבר), דלון רייט (טרייד, לדאלאס), אייברי בראדלי (חופשי, ללייקרס), סי ג'יי מיילס (טרייד, לוויזארדס).

העונה החולפת של ממפיס, שהסתיימה במאזן 49:33 ובלי מקום בפלייאוף זו השנה השנייה ברציפות, היתה הכנה לסיום עידן הגריט אנד גריינד. בקיץ דאג הבעלים רוברט פרה, שתחת שרביטו חוו הגריזליס גם שנים יפות, להמית אותו סופית ולהוליד פרויקט חדש עם משמעות חדשה לביטוי "דף חדש". החריש העמוק לא התחיל ונגמר בשחקנים: הג'נרל מנג'ר כריס וואלאס הוזז מתפקידו למחלקת הסקאוטינג ותחתיו מונה זאק קליימן האלמוני וחסר הניסיון, בן 30 בלבד. בעמדת המאמן בחרה ממפיס שלא להמשיך עם ג'יי בי ביקרסטאף ומינתה את טיילור ג'נקינס בן ה-35, שבשש השנים האחרונות עבד כעוזרו של מייק בודנהולזר באטלנטה ובבאקס.

תהליך ההצערה נמשך עם הטרייד על מייק קונלי, השריד האחרון מעידן הגריט אנד גריינד והאיש שהיה שם מההתחלה. הטרייד על הרכז המצוין והלא מוערך דיו היה באוויר זמן רב, אבל ממפיס ניצלה אותו כדי להרוויח כמה שחקנים צעירים שנמצאים על פרשת דרכים כמו גרייסון אלן, דיאנטוני מלטון וג'וש ג'קסון שיקבלו הזדמנות לפרוץ בשנה מכרעת בקריירה. בנוסף הגריזליס דאגו לשריין לעצמם לפחות שתי בחירות סיבוב ראשון לשנים הקרובות והגדילו את הסיכוי שבעתיד הלא רחוק נראה בממפיס קבוצה בשלה ואיכותית. בין לבין, הם גם העניקו ליונאס ולנצ'יונאס חוזה חדש לשלוש שנים תמורת 45 מיליון דולר בעסקה שהכדאיות שלה מוטלת בספק, והמשיכו לחלוש על השוק האירופי כשהחתימו עוד תוצר משובח מבית היוצר של ז'ליקו אוברדוביץ' בדמותו של השוטינג גארד מרקו גודוריץ', וצירפו לצוות האימון את מיודענו נבן ספאחיה.

שחקני ממפיס גריזליס מארק גאסול, מייק קונלי חוגגים. AP
נפרדו גם מהשרידים האחרונים מעידן הגריט אנד גריינד. מייק קונלי עם מארק גאסול/AP

כך או כך, גולת הכותרת של הקיץ של הגריזליס הוא ג'ה מוראנט. הרכז שנבחר על ידי הגריזליס במקום השני בדראפט האחרון הוא החבילה השלמה: גארד ארוך, אתלט נהדר עם קליעה טובה, והשוואות מראסל ווסטברוק ועד דיארון פוקס. מוראנט מוסר מצויין כבר בגילו הצעיר (10 אסיסטים למשחק בעונה שעברה במארי סטייט) וצפוי לקבל את הזמן וההזדמנויות גם לטעות לפעמים, אך בסופו של דבר להתעצב כשחקן מוביל לצד ג'ארן ג'קסון ג'וניור, שהראה ניצוצות בשנה שעברה, ובממפיס מצפים גם ממנו לגדולות ונצורות. מבחינת הגריזליס, הם ירצו לראות את השניים מתפתחים לקונלי-גאסול הבאים. על פניו, נראה שהגריזליס איתרו עוד מציאה בדראפט בדמותו של ברנדון קלארק, MVP ליגת הקיץ בווגאס (בה ממפיס הוכתרה כאלופה), שנקטף בבחירה ה-21 וכבר התחיל להפגין ניצוצות.

במקביל לתהליך ההצערה הגריזליס שומרים גם כמה קלפים צמוד לחזה. אנדרה איגודלה הוותיק והמוערך שהגיע כתוצאה מניקוי האורוות של גולדן סטייט לא נראה מתאים בשום צורה לבנייה מחדש של הגריזליס - ועל פניו זו רק שאלה של זמן מתי יועבר בטרייד. עד כה נראה שהגריזליס לא ממהרים להעבירו לאחת מהטוענות לכתר שישמחו לשים עליו יד, ומתכוונים להמתין עד שתגיע ההצעה עם התמורה העתידית הטובה ביותר.

ציון לקיץ: 7. לא פשוט לעשות את המהלכים שעשה רוברט פרה בקיץ האחרון. הבעלים לקח סיכון לא קטן כשמינה ג'נרל מנג'ר ומאמן צעירים וחסרי ניסיון, וקיבל סיוע שמימי עם בחירה גבוהה מהצפוי בלוטרי שזירזה אותו להיפרד גם ממייק קונלי. בשורה התחתונה כולם יוצאים מורווחים: קונלי יזכה לשחק בקבוצה שמכוונת לצמרת, ממפיס תריץ את יורשו המבטיח ותצא לדרך חדשה עם סגל עתיר פוטנציאל, ומעל הכל יהיו לה לא מעט אפשרויות להנחית כוכבים או להגדיל את הנכסים בשנים הקרובות.

עוד בוואלה!

מחממים את הפרקט 2019/20: כל הכתבות

לכתבה המלאה
ג'ה מוראנט, ממפיס גריזליס. GettyImages
ג'ה איז וואן. מוראנט/GettyImages

מי מו

חמישייה: ג'ה מוראנט, דילון ברוקס, אנדרה איגודלה, ג'ארן ג'קסון ג'וניור, יונאס ולנצ'יונאס.

ספסל: טיוס ג'ונס, דיאנטוני מלטון, מאט מוני, גרייסון אלן, מרקו גודוריץ', ג'ון קונצ'אר, קייל אנדרסון, סולומון היל, ג'יי קראודר, ברנדון קלארק, ברונו קבוקלו, יוטה ווטנאבה, איוון ראב, מיילס פלאמלי.

מאמן: טיילור ג'נקינס (עונה ראשונה כמאמן ראשי)

הכוכב: אין ספק שהמפתחות יהיו בידיים הלא מספיק בטוחות - בדגש על עדיין - של ג'ה מוראנט וג'ארן ג'קסון ג'וניור. סביבם אמורה להיבנות הקבוצה בשנים הקרובות. מוראנט יצטרך להוכיח שסגנון המשחק ההרפתקני שלו יכול להיות מתורגם גם ל-NBA, בעוד ג'ארן ג'קסון ינסה לעשות עוד קפיצת מדרגה אחרי שנראה בעונה שעברה כמו שומר נהדר, אתלט גדול וגם סקורר בהתפתחות עם יד מעניינת מחוץ לקשת.

האקס פקטור: אנדרה איגודלה. כל הסימנים מראים שאיגי יסיים את העונה בקבוצה אחרת, השאלה היא רק מתי, כמה ולמה. כאמור, נראה שלעת עתה הגריזליס ממתינים להצעה הטובה ביותר. יש בכך מידה של היגיון: בחודשים הקרובים, עד הטרייד דדליין ב-15 בדצמבר, אמורות להיפתח עוד שלל אפשרויות לקבוצות אחרות שירצו את איגודלה (הקליפרס והלייקרס, למשל), וגם תחושת הדחיפות של חלק מהקבוצות בוודאי תגבר אחרי פתיחת העונה. גם האפשרות של בייאאוט ופרידה בהסכמה משותפת עדיין קיימת, אבל נראה שהסבירות שזה יקרה נמוכה. כך או כך, אם הגריזליס ירוויחו עוד נכס עתידי על איגי, זה יכול להיות עסק משתלם. אם לא בעונה הקרובה, אז לפחות בעתיד. ממילא לשם הגריזליס מכוונים.

שחקני ממפיס גריזליס ג'ארן ג'קסון ג'וניור עם יונאס ולנצ'יונאס. AP
יהפוך למארק גאסול משודרג? ג'ארן ג'קסון עם יונאס ולנצ'יונאס/AP

ולכדור הבדולח

תחזית נועזת: ג'ה מוראנט יילך ראש בראש עם זאיון וויליאמסון על תואר רוקי העונה. הגארד החדש של הגריזליס צפוי לסובב לא מעט ראשים ולסחוט הרבה קריאות התפעלות מהצופים בפדקס פורום. בהתחשב בעובדה שעל וויליאמסון צפוי להיות מופעל הרבה יותר לחץ ומירב תשומת לב תופנה אליו, מוראנט אמור לקבל חופש נרחב יחסית גם במחיר של טעויות, ובסופו של דבר להתפתח לכוכב בליגה. סביר בהחלט להניח שכבר העונה הוא יראה מהלכים שיגרמו לאנשים לחשוב שאולי הוא כבר שם.

גזר הדין: הגריזליס נמצאים בעיצומו של תהליך בנייה מחדש, כך שטור הניצחונות פחות יעניין אותם (אם כבר, טור ההפסדים יעניין יותר - בתקווה לעוד בחירת דראפט גבוהה). יש להם חומר שחקנים לא רע, אבל העונה תהיה בעיקר קדימון לעתיד לבוא. מאזן הנע סביב 30 ניצחונות נראה כמו הרף העליון.

זאיון וויליאמסון לצד ג'ה מוראנט. GettyImages
היכונו לקרב מההתחלה ועד הסוף. מוראנט עם זאיון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully