וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכות הבחירה: אוקלהומה סיטי נדחקה לפינה, ויצאה עם הכי הרבה נכסים ב-NBA

11.10.2019 / 17:00

הנטישה של פול ג'ורג' הובילה לאפקט דומינו בת'אנדר, ממנו סם פרסטי יצא עם מספר חסר תקדים של בחירות דראפט והמון תקוות לעתיד טוב יותר. עכשיו רק נותר לברר מה יש במיכל של הכוכב הכי מציק בליגה, ומה יישאר מהסגל הנוכחי

עריכת וידאו: מתן חדד

מה עשינו בפגרה

באו: כריס פול (בטרייד מיוסטון), שיי גילג'ס אלכסנדר ודנילו גלינארי (בטרייד מהקליפרס), דריוס בייזלי (רוקי, בחירה 23), מייק מוסקלה (חופשי, מהלייקרס), ג'סטין פאטון (חופשי, מפילדלפיה), לוגנץ דורט ודוון הול (חוזים דו צדדיים), דבון אקון פארסל, אריק מורלנד, מייק הנרי ועבדול גאדי (חוזים לא מובטחים).

עזבו: ראסל ווסטברוק (בטרייד ליוסטון), פול ג'ורג' (בטרייד לקליפרס), ג'רמי גרנט (בטרייד לדנבר), מרקיף מוריס (חופשי, לדטרויט), פטריק פטרסון (קיבל ביי אאוט, חתם בקליפרס), ריימונד פלטון (ללא קבוצה).

כאשר דמיאן לילארד נופף לשלום לאוקלהומה סיטי, לאחר השלשה האדירה ההיא שסיימה את סדרת הסיבוב הראשון בין הבלייזרס לת'אנדר במשחק החמישי, הוא לא ידע שהוא נפרד מעידן ראסל ווסטברוק ב-OKC. בדיעבד התברר שזה היה המשחק האחרון של ראס באוקלהומה סיטי לאחר 11 עונות בקבוצה. הוא היה השריד האחרון מהקבוצה הגדולה שסם פרסטי בנה והפנים של המועדון לאורך שנים ארוכות, חלקן לצד קווין דוראנט וחלקן לבד. את כל שלוש העונות האחרונות הכוכב מעורר המחלוקת סיים עם ממוצע של טריפל דאבל ועם הפסד לא תחרותי במיוחד בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

העזיבה של ראס הגיעה בעקבות עזיבה של מי שהיה השחקן הטוב ביותר של הת'אנדר בעונה שעברה: פול ג'ורג', שסיים שלישי בדירוג ה-MVP של העונה. פרסטי החליט לא לעמוד בדרכו של ג'ורג' לחבור לקוואי לאונרד בקליפרס, ומיד החליט שבמצב כזה אין טעם להשאיר את ראס לבד בקבוצה שאין לה סיכוי להגיע רחוק בפלייאוף. לכן הוא שלח אותו ליוסטון, כדי שיחבור לג'יימס הארדן אותו פרסטי נאלץ לשלוח לרוקטס לפני שבע שנים. גם ג'רמי גרנט הועזב לדנבר שחושבת בגדול. מה OKC קיבלה בתמורה? המון המון המון בחירות דראפט. במקום לפרט כל מהלך לחוד, זהו השלל הכולל של פרסטי הקיץ: שמונה בחירות סיבוב ראשון בין 2020 ל-2026, מחציתן לא מוגנות כלל ומחציתן מוגנות בעדינות, וארבע אפשרויות להחליף בחירות סיבוב ראשון אם הקבוצה השנייה תבחר גבוה יותר. אוקלהומה סיטי מחזיקה כרגע במספר חסר תקדים של בחירות ואפשרויות להתקדם בדראפט, כולל בעתיד הרחוק במונחי NBA, מה שמחזק את הסיכוי לכך שחלק מהבחירות האלה גם יהיו גבוהות.

שחקן יוסטון רוקטס ראסל ווסטברוק. GettyImages
לא היה טעם להשאיר אותו בקבוצה בלי סיכוי להגיע רחוק. ווסטברוק/GettyImages

אה, ויש גם כמה שחקני כדורסל מקצוענים שהגיעו בתמורה. כריס פול הגיע עם החוזה העצום שלו מיוסטון תמורת ווסטברוק והחוזה העצום שלו. שיי גילג'ס אלכסנדר המבטיח מאוד הגיע מהקליפרס יחד עם דנילו גלינארי (שבשקט הייתה לו עונה פנטסטית) והחוזה הנגמר שלו. השלושה האלה יחברו לסטיבן אדאמס, דניס שרודר, טרנס פרגוסון ואולי גם אנדרה רוברסון, שהיה בעיקר פצוע בשנתיים האחרונות, כדי ליצור סגל לא כל כך רע, בטח לא כזה שמתאים לטנקינג אגרסיבי. אבל פרסטי ינצל כל הזדמנות כדי להפוך שחקנים וותיקים לעוד נכסים עתידיים, ואם הסגל הזה יפתח את העונה בצורה טובה זה רק יעזור לו לשווק את השחקנים.

כדרכו בקודש, הרוקי שפרסטי בחר מגיע עם סיפור מעניין. דריוס בייזלי בחר לוותר על עונת הקולג'ים וקיבל מלגה של מיליון דולר מניו באלאנס כדי להתאמן בעצמו במהלך השנה. מדובר בפורוורד עם פוטנציאל הובלת כדור, קליעה וחסימה שקשה מאוד לדעת למה לצפות ממנו, הוא יוכל לקבל דקות כבר השנה בקבוצה שחושבת על העתיד ודלילה בעמדות הפורוורד.

ציון לקיץ: 9. פרסטי אמנם נדחק לפינה עם בקשת הטרייד של פול ג'ורג', אבל זה אפשר לו להיכנס לבנייה מחדש מתוך עמדת כוח, עם שני שחקנים בכירים בשיא הקריירה שהוא מקסם את הערך שלהם. מקבוצה עם גג של סיבוב ראשון, OKC הפכה לקבוצה עם הכי הרבה נכסים עתידיים בליגה, וידו של פרסטי עוד נטויה. יהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי פרוייקט הבנייה הזה.

עוד בוואלה!

מחממים את הפרקט 2019/20: כל הכתבות

לכתבה המלאה
ג'נרל מנג'ר אוקלהומה סיטי ת'אנדר סם פרסטי. AP
קיבל חתיכת תמורה. סם פרסטי/AP

מי מו

חמישייה: כריס פול, שיי גילג'ס אלכסנדר, טרנס פרגוסון, דנילו גלינארי, סטיבן אדאמס.

ספסל: דניס שרודר, חמידו דיאלו, אנדרה רוברסון, עבדל ניידר, דריוס בייזלי, דיונטה בארטון, מייק מוסקלה, נרלנס נואל, ג'סטין פאטון.

מאמן: בילי דונובן (עונה חמישית, מאזן 129:199).

הכוכב: הסיפור של כריס פול ידוע: הוא בן 34, נמצא בירידה והחמיץ יותר מ-20 משחקים בכל אחת משלוש השנים האחרונות. אבל בדקות המנוחה של ג'יימס הארדן הוא סיפק את המספרים הרגילים שלו, המשחק שלו מבוסס על חוכמה וקריאת מהלכים ולא על אתלטיות ובפלייאוף היו לו כמה הצגות גדולות נגד גולדן סטייט. הוא עבר לדיאטה מבוססת צמחים וטוען שמרגיש מצוין, אם הוא לא היה מספיק מציק עד עכשיו אז כיום הוא גם מטיף לטבעונות וכבר שכנע כמה שחקנים ב-OKC לבדוק את העניין (לא את סטיבן אדאמס, למי שתהה). אם עדיין מתחבא בתוכו סופרסטאר, הוא יקבל הזדמנות אידיאלית להראות את זה בקבוצה שתהיה לחלוטין שלו וחמישייה שתפורה למידותיו: אדאמס כפרטנר לפיק נ' רול ומסביב שלושה קלעי חוץ טובים עם הבנת משחק גבוהה.

האקס פקטור: עם כל הכבוד ל-CP3, אוהדי הת'אנדר יתעניינו השנה בעיקר ב-SGA. גילג'ס אלכסנדר מגיע אחרי עונת רוקי טובה מאוד בקליפרס, בה הוא נראה כמו שחקן שיכול להתאים את עצמו לכל סיטואציה: הוא יכול להתפתח לרכז סקורר בכיר, לשחק לצד מוביל כדור דומיננטי (או שניים, אם לוקחים ברצינות את הניסיון לשחק עם פול, SGA ושרודר ביחד בקדם העונה) ולקחת חלק בקבוצה מאוזנת. הקנדי הוא גארד בגובה 1.98 מטר ומוטת ידיים של 2.11 מטר, מה שמאפשר לו לשמור גם על פורוורדים. כרגע הוא עושה קצת מהכל, עוד שנתיים אולי הוא כבר יעשה הרבה מהכל. הוא אבן הפינה של הקבוצה החדשה שפרסטי בונה, והשנה הוא יקבל הזדמנות ללמוד מאחד מאשפי המשחק בעמדה שלו.

כריס פול, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. רויטרס
אם עדיין מתחבא שם אולסטאר, הגיע הזמן להראות את זה. כריס פול/רויטרס

ולכדור הבדולח

תחזית נועזת: עד שיגיעו טריידים או פציעות, ההתקפה של OKC תהיה טובה יותר מזו של שנה שעברה. שני הכוכבים הגדולים אמנם עזבו, אבל ההתבססות שלהם על זריקות באחוזים נמוכים השאירה את הת'אנדר עם ההתקפה ה-16 בליגה בעונה שעברה. לסגל הנוכחי יש פוטנציאל להתפתח לקבוצת התקפה איכותית, כזו שתניע כדור, תגיע לזריקות טובות, תקלע טוב מבחוץ ותהיה טובה גם בריבאונד ההתקפה בזכות אדאמס. את המקום הרביעי ביעילות הגנתית יהיה קשה לשחזר, אבל לא אופתע אם OKC תפתח את העונה טוב מהצפוי, מה שיוביל לדיונים האם יש לה סיכוי להגיע לפלייאוף במערב.

גזר הדין: הסגל הנוכחי שווה, לטעמי, מקום 9-11 במערב, אבל קשה להאמין שהוא יסיים את העונה כפי שהוא. פול וגלינארי יעברו במהלך השנה לקבוצות שחושבות בגדול, אולי גם אדאמס, פרסטי יצבור עוד צעירים ובחירות דראפט ויעמיד סגל דליל מאוד לחצי השני של העונה. זה ישתקלל לאיזור ה-30 ניצחונות ופוטנציאל לבחירה גבוהה. 52:30 ומקום 13-14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully