וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להציל את טוראי ריאן: רק טרייד גדול יוכל לשנות את הגורל של מינסוטה

10.10.2019 / 10:00

המאמן חסר הניסיון ריאן סונדרס והכוכב עמוס סימני השאלה קארל אנתוני טאונס יודעים שהעתיד של הטימברוולבס יכול להיראות יותר טוב. עכשיו הם צריכים להתפלל שבהנהלה יצליחו להנדס את העסקה הנכונה במהלך העונה

עריכת וידאו: מתן חדד

מה עשינו בפגרה

באו: ג'ארט קולבר (טרייד, מפיניקס), נואה וונלה (חופשי, מהניקס), ג'ייק ליימן (סיין אנד טרייד מפורטלנד), טיירון וואלאס (חופשי, מהקליפרס), טרביון גרהאם (טרייד, מברוקלין), שבאז נאפייר (טרייד, מברוקלין), ג'ורדן בל (חופשי, מגולדן סטייט), נאז ריד (חופשי, חוזה דו צדדי).

עזבו: דרק רוז (חופשי, לדטרויט), טאג' גיבסון (חופשי, לניקס), לואל דנג (חופשי, ללא קבוצה), ג'ריד בייליס (חופשי, סצ'ואן בלו ווילס מהליגה הסינית), דריו שאריץ' (טרייד, לפיניקס), סי ג'יי וויליאמס (חופשי, לברוקלין), טיוס ג'ונס (חופשי, לממפיס).

הזעזוע שעבר על הטימברוולבס עוד במהלך הקיץ הקודם עם סאגת ג'ימי באטלר, ולאחר מכן במהלך העונה עם פיטוריו של תום תיבודו לא הותיר למקבלי ההחלטות בארגון כל אופציה מלבד בנייה מחדש. כבר במאי מונה גרסון רוסאס כנשיא המועדון, לאחר שהעביר שש שנים בדאלאס. עוד החלטה שהתקבלה היתה הארכת חוזהו של ריאן סונדרס, שקודם לעמדת המאמן הזמני עם פיטורי תיבודו. סאונדרס בן ה-33 יהיה המאמן הצעיר בליגה, אך מכיר אותה היטב עם ניסיון של עשר שנים במצטבר במשרת עוזר המאמן בוושינגטון ובמינסוטה.

הוולבס לא הצליחו לעמוד באחת המטרות המרכזיות שהציבו לעצמם בקיץ - החתמת דיאנג'לו ראסל, אך עשו כמה מהלכים מעניינים, והשאירו פתח לעוד כמה כאלה בעתיד (ככל הנראה כבר במהלך העונה הקרובה). הם הנחיתו כמה שחקנים צעירים ומוכשרים שבהחלט עשויים להתפתח לכדי שחקנים משמעותיים בליגה בשנים הקרובות. השם המעניין מכולם הוא ג'ארט קולבר מטקסס טק, שנבחר שישי בדראפט על ידי פיניקס והגיע לוולבס בטרייד. מדובר בגארד גבוה, שומר טוב ומנהל משחק ברמה גבוהה. עליו עדיין לשפר את הקליעה משלוש ומהעונשין, אך הפוטנציאל שלו גבוה מאד ויהיה מסקרן לעקוב אחריו.

במינסוטה מעוניינים להביא עוד כוכב לצידו של קארל אנתוני טאונס, או לפחות שחקן שברור שהולך להתפתח לכזה, וימשיכו לנסות למצוא טרייד לחוזיהם של ג'ף טיג וגורגי ג'נג. בהחלט ייתכן שבקבוצה ישקלו לכלול גם את אנדרו וויגינס בעסקה כזו אם ישיגו עסקה טובה מבחינתם. מהי עסקה טובה? בארצות הברית מדברים על בראדלי ביל כאופציה, אולי דווין בוקר או אולי אפילו ראסל, שרוסאס עדיין לא ויתר עליו. בד בבד, במינסוטה עדיין מחכים שטאונס יעשה את הקפיצה המצופה ויהפוך שחקן מהשורה הראשונה בליגה. יש לו משחק פוסט משובח, הוא שחקן התקפה נפלא, גם בהגנה הוא הראה בעונה החולפת סימני חיים לפרקים - אבל הוא נוטה להיעלם במאני טיים. אם הוולבס רוצים להשלים את מה שהם בונים, טאונס יהיה חייב להתנהל כמו שחקן מוביל, גם ברגעי הלחץ.

ציון לקיץ: 7. במינסוטה בחרו לא להילחץ מאירועי קיץ 2018 ומהעונה החולפת. במספר הזדמנויות ציינו גם רוסאס וגם סונדרס שמדובר בתהליך שמצריך סבלנות ושייקח זמן עד שהקבוצה תתחרה על מקום בפלייאוף. הקבוצה מחזיקה בסגל צעיר (ממוצע גיל 24.4) ונראה שיש לא מעט פוטנציאל בסגל. אם הקבוצה תשכיל להשתמש נכון בנכסים שלה, בהחלט ייתכן שתוך שנה או שנתיים היא תעמיד קבוצה מעניינת עם פוטנציאל להגיע לצמרת המערב ביום מן הימים.

דיאנג'לו ראסל, ברוקלין נטס. AP
המשימה מספר 1 הקיץ לא הושלמה. דיאנג'לו ראסל/AP

מי מו

חמישייה: ג'ף טיג, ג'וש אוקוגי, אנדרו וויגינס, רוברט קובינגטון, קארל אנתוני טאונס.

ספסל: ג'ארט קולבר, גורגי ג'נג, ג'ורדן בל, ג'ייק ליימן, שבאז נאפייר, נואה וונליי, טרביון גרהאם, טיירון וואלאס.

מאמן: ריאן סונדרס (עונה שנייה, מאזן 25:17)

הכוכב: הוולבס הראו את האמון שלהם בקארל אנתוני טאונס עוד בקיץ 2018 הסוער, כשנתנו לו שכר של כ-155 מיליון דולר לארבע שנים. לכישרון בן ה-24 יש הרבה מה להוכיח, כשבראש ובראשונה עליו להראות עקביות ולהוות דוגמא לחבר'ה הצעירים שהולכים ומתגבשים סביבו. השמועות סביב האפשרויות לטרייד עתידי על אנדרו וויגינס רק מחזקות את התחושה שעם לא מעט ביקורות על האופי שלו, קארל אנתוני טאונס הוא האיש עליו שמים בארגון את מירב הז'יטונים כמי שיוביל את הפרנצ'ייז אל הארץ המובטחת.

האקס פקטור: גרסון רוסאס. יש לא מעט שחקנים במינסוטה שבהחלט יהיה מסקרן לצפות בהם העונה, אך מירב תשומת הלב תופנה למהלכים שיבצע הנשיא שיקבעו במידה רבה את עתיד הארגון בשנים הקרובות. מינסוטה שמרה לעצמה את כל בחירות הדראפט לשנים הקרובות כשבנוסף יש לה זכויות על בחירת סיבוב שני של דאלאס או פילדלפיה (הגבוהה מביניהן). יתר על כן, טיג וג'נג וכאמור, אולי אפילו וויגינס, הם סחורה שיהיו עליה קופצים, מה שיאפשר לרוסאס לא מעט מרחב תמרון כדי לבנות קבוצה תחרותית בעתיד הקרוב.

עוד בוואלה!

מחממים את הפרקט 2019/20: כל הכתבות

לכתבה המלאה
קארל אנתוני טאונס, מינסוטה טימברוולבס מטביע. AP
עדיין האיש שהכל סובב סביבו. קארל אנתוני טאונס/AP

ולכדור הבדולח

תחזית נועזת: אנדרו וויגינס לא יסיים את העונה בוולבס. זו אמנם לא תחזית כל כך נועזת בהתחשב בכך שהאפשרות הזו חזרה כבר כמה פעמים בעבר, אבל עדיין אף פעם האופציה הזו לא באמת היתה קרובה למימוש. וויגינס לא התפתח להיות השחקן שבמינסוטה קיוו שיהיה - הוא עדיין אחד השחקנים הכי פחות יעילים בליגה, עדיין מפורסם בבחירת הזריקות המפוקפקת שלו, ולמרות שהוא סקורר טוב (18 נקודות למשחק בעונה שעברה), הוא לא עשה שום התקדמות ממשית מאז שהצטרף לליגה כהבטחה גדולה. יש תחושת מיצוי באוויר - משני הצדדים - וזה בהחלט עשוי להיות העיתוי הנכון לפרידה.

גזר הדין: רק הזמן יכריע אם המהלכים שביצעה מינסוטה בקיץ היו מוצלחים או לא. כך או כך, העונה הקרובה איננה מבחן לכך בשום צורה. הסגל עוד צפוי להשתנות ולא מעט צעירים צפויים לקבל הזדמנות להתפתח וגם לטעות, מה שיעלה לקבוצה בניצחונות. כך או כך, גם השנה הוולבס לא יתחרו על מקום בפלייאוף ויסיימו בתחתית המערב, עם מאזן של לא יותר מ-33 ניצחונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully