וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלן החשוד במעורבות בתקיפה שוחרר: "המעצר בלתי חוקי"

27.9.2019 / 8:09

אביאל זילברמן ממ.כ נווה יוסף, שנחשד בתקיפה ועבירות נשק, שוחרר יחד עם אביו ועם אזרח נוסף אחרי התנהלות שלומיאלית של המשטרה

במשטרת ישראל התקבל דיווח על גבר שעל פי החשד נדקר ברחוב עשרת הרוגי מלכות בלוד, 10 ביולי 2019. דוברות משטרת ישראל
מבוכה למשטרה/דוברות משטרת ישראל

מבוכה ליאחב"ל ולשירות בתי הסוהר. מסיבות השמורות למשטרת ישראל צוות חקירת סחר בנשים ביאח"ה נאלץ להתערב באירוע של תקיפת בת זוג, חקר אותו והגיש כתבי אישום, אבל למרות כוונת יחידת התביעות של לה"ב 433 למעצר עד תום ההליכים, בשל התנהלות שלומיאלית של משטרת ישראל שוחררו כל הנאשמים, בלא תנאי, מתנת יום הולדת לכדורגלן אביאל זילברמן מקרית חיים, שמשחק בנווה יוסף מהליגות הנמוכות, אשר בשבת יחגוג 19.

הוא מואשם בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, בכליאת שווא ובשיבוש מהלכי משפט. שוחררו גם אביו משה זילברמן בן ה-49 מקרית חיים, המואשם בהדחה בחקירה, בכליאת שווא ובשיבוש מהלכי משפט ובילאל בילאדי בן ה-25 משפרעם, הנאשם המרכזי בתיק, המואשם בכליאת השווא של חברתו ובסדרה של עבירות נוספות הכוללות על פי עובדות כתב האישום איומים, נהיגה תחת השפעת אלכוהול וכנגד כיוון הנסיעה, התנגשות באמבולנס שהיה בנסיעה מבצעית, נטישת המקום מבלי להשאיר פרטים ועוד כהנה וכהנה.

כתב האישום הוגש אתמול בבית משפט השלום בחדרה, אבל הסניגורים עו"ד ואפי נסראלדין המייצג את בילאדי, עו"ד ליאור שביט המייצג את זילברמן האב ועו"ד שני דרי דיין המייצגת את בנו הכדורגלן אביאל זילברמן, המתינו לשווא שעה ארוכה באולמה של השופטת קרן אניספלד, לה בסופו של דבר התברר כי הנאשמים הובאו בכלל לבית משפט השלום בראשון לציון. היא הורתה על שיחרורם של הנאשמים שלא בפניהם. התביעה המשטרתית לא ויתרה, ובעוד הם נותרים עצורים אצל שירות בתי הסוהר היא הגישה בקשה לעיכוב ביצוע השיחרור לצורך הגשת ערר.

עו״ד ואפי נסראלדין. עיבוד תמונה
עו"ד ואפי נסראלדין/עיבוד תמונה

השופטת אניספלד דחתה גם בקשה זו, ולמרות זאת שב"ס לא שיחררה אותם גם אז. במקום זאת, הם הועלו על רכב עצורים ונשלחו לבית המשפט המחוזי בחיפה, לדיון ערר על השיחרור.
"לכאורה, מדובר כעת במשיבים המצויים במעצר בלתי חוקי - על כל המשתמע מכך", קבע נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט ד"ר רון שפירא, בפני התובע עו"ד גלעד תלמי שהמשטרה הזעיקה מעכו ומול אולם ריק, ללא הנאשמים שהיו בדרכם וללא סניגוריהם, "לא ניתן להוריד את המשיבים מרכב הובלת עצורים, באמצע הדרך לחיפה, ואולם, עצם העלאתם לרכב העצורים לאחר מתן החלטה שיפוטית על מעצרם, מהווה, לכאורה, מעצר בלתי חוקי".

הוא המליץ לתביעה למשוך את הערר והעביר את התיק לטיפולו של תורן המעצרים השופט חננאל שרעבי שכאשר הובאו העצורים בפניו ארבע שעות לאחר שיחרורם והם היו עדיין אזוקים, הוא גער במשטרה ובשב"ס. "ברגע שנכנסו לאולם עכשיו ביקשתי משב"ס להוריד להם את האזיקים ולהודיע להם שהם משוחררים", התפתלו התובעים גלעד תלמי ועדי צפריר, "לא היה ניתן להורות על שחרורם באמצע הדרך, ולזרוק אותם סתם כך באמצע הכביש. כפי שציינתי בפני בית המשפט ברגע שנכנסו הייתי בטוח שיורידו להם את האזיקים".

"אם היינו יודעים על שחרור המשיבים והיו מעדכנים את הליווי היינו עוצרים את הליווי ומשחררים אותם, או בתחנת משטרה או באחד מבתי המשפט בדרך", התנצל יוסף זיאן נציג יחידת נחשון של שב"ס.
"למיטב ידיעתי , שב"ס עודכן", מסר התובע עו"ד תלמי לשופט.

סוף דבר, בהמלצת בית המשפט משכה התביעה את הערר ותנסה להשיב את השלושה אל מאחורי סורג ובריח בבקשה שהודיעה כי תגיש היום לבית משפט שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully