וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי: "נושא הסדרת הפוקר מצריך עיון מעמיק"

סטס "סטסיה42" טישקביץ' בשיתוף האקדמיה הישראלית לפוקר

24.9.2019 / 18:21

בית המשפט המחוזי בתל אביב שכנע את רוני מנשה למשוך את הערעור שלו בנוגע להרשעתו ע"י בית משפט השלום כדילר בטורניר טקסס הולדם, ובמקביל יצא בקריאה למחוקק ולמשרד המשפטים לבחון לעומק את נושא הסדרת טורנירי הפוקר בישראל: "ראוי שתיעשה במשרד המשפטים עבודת מטה מקיפה"

זוג מלכות במשחק פוקר. ShutterStock
עוד צעד בדרך להפיכתו של הפוקר חוקי בישראל?/ShutterStock

משפט הפוקר המפורסם ביותר בתולדות ישראל הגיע אמש (שני) לסיומו. בדיון מכריע שנערך בעניין ערעור רוני מנשה, המליץ בית המשפט המחוזי בתל אביב למנשה למשוך את הערעור, וזה הסכים. מנשה (40), איש היי-טק במקצועו, שימש לפני כחמש שנים כדילר בטורניר טקסס הולדם בתל אביב בעת פשיטה משטרתית.

המשטרה הגישה כתבי אישום על "ניהול וארגון משחקים אסורים", ובעוד שאר הנוכחים העדיפו להודות באשמה ולחתום על הסדר טיעון של אי-הרשעה ו-120 שעות עבודה למען הציבור, מנשה קיבל החלטה עקרונית לצאת למאבק משפטי וסירב לחתום על הודאה שטורנירי טקסס הולדם הם משחק אסור שמבוסס יותר על מזל מאשר על יכולת. לאחר שהורשע בבית משפט השלום הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

בהכרעת הדין בבית המשפט המחוזי ציינו השופטים דבורה ברלינר, מרים דיסקין ושי יניב כי יש משמעות רבה לביטול הרשעתו של מנשה ע"י בית משפט השלום, וכי יש הכרה בכך שמנשה אינו זונח את טענתו במישור העקרוני בנוגע להיותו של טורניר טקסס הולדם משחק יכולת.

בנוסף פנה בית המשפט המחוזי בקריאה ברורה למחוקק ולמשרד המשפטים לבחון לעומק את נושא הסדרתם של טורנירי פוקר, על רקע השינויים שהתחוללו בשנים האחרונות בשוק ההימורים בכלל והפוקר בפרט - דו"ח הסדרת ההימורים החוקיים, פסיקת בג"צ האחרונה שקבעה כי עבור שחקני פוקר מקצועיים מדובר במשחק יכולת והצעת החוק להסדרת טורנירי פוקר של ח"כ שרן השכל מהליכוד.

בפסק הדין ציינו בין היתר השופטים: "אנו רואים להעיר כי על רקע דין וחשבון הצוות לגיבוש תכנית להסדרת ההימורים החוקיים בישראל.. הנושא מצריך עיון מעמיק, וכי ראוי שתיעשה במשרד המשפטים עבודת מטה מקיפה לבחינתו".

שחקן הפוקר רוני מנשה. האקדמיה לפוקר,
תם משפט הפוקר המפורסם ביותר בתולדות ישראל. רוני מנשה/האקדמיה לפוקר
  • עוד באותו נושא:
  • פוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully