וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד השופטים קבעו: השער של מכבי תל אביב היה חוקי, זה של הפועל תל אביב לא

24.9.2019 / 17:29

על רקע הטענות של מכבי חיפה, הבהירו בוועדה המקצועית כי לא היה נבדל בשערו העצמי של סיינסברי. גם היד של קמארה נפסלה בצדק, לטענת האיגוד

צילום: דני מרון, עריכה: מתן חדד

בווידאו: התגובות לאחר המפגש של הפועל תל אביב עם הפועל באר שבע

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים התייחסה היום (שלישי) לאירועי המחזור הרביעי בליגת העל. אשר לטענות של מכבי חיפה, לפיהן שער הניצחון שכבשה מכבי תל אביב היה צריך להיפסל, הבהירו באיגוד: "בדקה ה-37 צדק שופט ה-VAR כאשר לא המליץ לשופט לבחון אירוע של ספק עבירת נבדל ברחבת העונשין בעת הבקעת שער לזכות תל אביב, זאת לאחר שבחן את האירוע בהילוכים החוזרים.

"השוער החיפאי יכול היה לראות את תנועת הכדור לאורך כל המהלך, ללא כל הפרעה של שחקן יריב, וכמו כן הכדור חדר לשער במישרין משחקן חיפאי, ספק תוך תנועה שביצע עם גופו לכיוון הכדור. עוזר השופט ושופט ה-VAR התרשמו כי בעת הבקעת השער העצמי לא היתה הפרעה לשוער מצדו של השחקן התוקף הסמוך. שופט ה-VAR קיבל החלטה נכונה שאין מדובר במקרה ודאי וברור ופעל כמצופה וע"פ הפרוטוקול".

שחקן מכבי חיפה, טרנט סיינסברי. דני מרון
לצערו, ההחלטה היתה נכונה. סיינסברי/דני מרון

רגע מחלוקת נוסף היה פסילת השער של שחקן הפועל תל אביב דמבה קמארה, בשל נגיעת יד. גם כאן, גיבו באיגוד את ההחלטה על כר הדשא. "בדקה ה-50 צדק שופט ה-VAR כאשר המליץ לשופט לבחון את אישור השער בעקבות עבירת יד שביצע מבקיע השער לזכות תל אביב. השופט פעל כנדרש כאשר ביטל את אישור השער לאחר בחינת האירוע ע"ג המסך. לעניין זה, חשוב להדגיש כי במסגרת עדכוני החוקה, אשר נכנסו לתוקף לאחרונה, נקבע כי עבירת יד תיפסק כנגד שחקן תוקף אשר השיג החזקה/שליטה בכדור תוך שהוא נגע בידו/זרועו ולאחר מכן:

* הובקע שער היריבה במישרין מן היד/הזרוע

* נוצרה הזדמנות להבקעת שער

"כאמור, החוקה החדשה מבדילה בין עבירת יד של תוקף, אשר השיג יתרון באמצעות היד (מספיקה נגיעת יד בלבד), לעומת כל עבירת יד אחרת, אשר בה יש לאבחן קריטריונים, כגון הגדלת נפח הגוף ו/או תנועה לא טבעית".

באיגוד אף גיבו את הפנדל שניתן בתוספת הזמן למכבי נתניה מול הפועל כפר סבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully