וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "אנחנו נראים כמו חבורה שנפגשה בפעם הראשונה"

24.9.2019 / 7:36

התבוסה בבאר שבע העלתה את רף הלחץ בהפועל ת"א לשיא חדש. בוזגלו רוצה אבל לא יכול, דמארי ודגני מתוסכלים, ושחקנים מודים: "אנחנו לא מחוברים כקבוצה, היינו יכולים לחטוף חמישייה"

צילום: דני מרון, עריכה: מתן חדד

עיקרי הדברים:

* מדוע בהפועל תל אביב מדברים על הארכת חוזה לאביטן?

* שחקנים בהפועל תל אביב אומרים: "איזה חלשים אנחנו"

* בהפועל תל אביב רותחים על צוות השיפוט ומערכת ה-VAR.

seperator

1.

לא במקרה בהפועל תל אביב העבירו השבוע מסרים כי הם רוצים להחתים את ניסו אביטן לשנתיים נוספות. יותר מדי לחשושים סביב מעמדו בקרב השחקנים לאחרונה, גרמו להנהלת המועדון לעשות צעד שיחזק את המאמן בחדר ההלבשה. יתרה מכך, הניסנובים מרגישים אחראים לכך שמהלכים שנעשו על ידי המועדון לאורך הקיץ החלישו את אביטן בעיני השחקנים והם מנסים לחזק את מעמדו של אביטן על מנת שיקבל יותר ריספקט.

ידענו עוד לפני ה-3:0 בבאר שבע שלהפועל תל אביב יש הרבה מאוד בעיות מקצועיות. אבל לפני שניסו אביטן יתעסק בהן, הוא צריך להתעסק בחדר ההלבשה שלו והאווירה שנוצרה בעקבות כל האירועים הפנימיים במועדון הקיץ. איך סיכם אחד השחקנים אתמול: "יש כאן כל כך הרבה בעיות שאי אפשר לדעת מאיפה להתחיל".

עוד בוואלה!

החזירו את ההרתעה: נקודות האור של הפועל באר שבע אחרי הפועל תל אביב

לכתבה המלאה
שחקן הפועל תל אביב מאור בוזגלו. דני מרון
רוצה מאוד, אבל לא מספיק טוב. מאור בוזגלו/דני מרון

וזה מתחיל אולי מהשחקנים הוותיקים יותר. אז נכון, המועדון ניסה להיפטר מעומר דמארי והקהל החזיר אותו, אך עדיין, גם אם הוא לא שווה הרכב בשלב הזה והיחסים בין השניים לא בשיאם, אם אביטן רוצה לקבל ממנו משהו השנה, הוא לא יכול להוציא אותו מה-18 במשחק כזה. יותר מדי דברים קורים סביב עומר דמארי שמשדרים כי ההחזרה שלו בעקבות לחץ הקהל הייתה למראית עין ובמועדון מחפשים קרקע נוחה להיפטר ממנו עד ינואר.

במקרה של אוראל דגני, למרות שהקבוצה ספגה שלושה שערים, הוא דווקא נראה טוב אתמול אך זה לא סייע לקבוצה יותר מדי. עדיין, רואים על הפנים של דגני את כל מה שהוא סוחב איתו. אי אפשר לעבור קיץ כזה מול מועדון ולהרגיש טוב, במיוחד שגם לוקחים לך את סרט הקפטן. הפועל תל אביב נכנסה למשבר קשה ולא תצא ממנו אם לא ייעשו שינויים מהותיים, לא רק מקצועיים, אלא גם בהיררכיית חדר ההלבשה.

ויש את מאור בוזגלו. אי אפשר לקחת את הרצון הגדול שלו, את הניסיון לחבר את חדר ההלבשה והמוטיבציה האדירה לחזור לעצמו. ההתבטאות הכנה שלו אתמול ("אני נגעל מעצמי") ראויה להערכה, אבל גם ממנו הפועל תל אביב לא מקבלת כלום עד עתה, וזה גם חלק מהחיבור של חלקי הפאזל. בוזגלו בשלב בקריירה שהוא יכול לבוא לידי ביטוי בהפעלת אחרים ובהובלה של קבוצה שרצה ומחוברת ולא להיפך, טועה מי שמצפה למשהו אחר.

ניסו אביטן. פלייר תגובות הפועל באר שבע - הפועל תל אביב. דני מרון
מנסה לשמור על אופטימיות. ניסו אביטן/דני מרון

2.

ניסו אביטן בעצמו הביע בסיום אכזבה גדולה ממערכת ה-VAR שבגללה נפסל לחלוץ החדש דמבה קמארה שער בגלל נגיעת יד. "ישנה תחושת אכזבה כי היו כמה דקות של מומנטום והחלטת VAR הפכה את המשחק מקצה לקצה, בדיוק כמו שקרה לנו באשדוד, שפסלו לנו שער וקיבלנו שער בצד השני", אמר המאמן והוסיף: "אני באופן אישי לא אוהב את מה שה-VAR עשה לכדורגל. השופטים מבזבזים היום זמן יותר מהקבוצות, יותר מדי עצירות, לא יודעים אם לשמוח או לא, לא ברור מתי מרימים דגל לנבדל. אם שופט בכיר כמו שהיה היום רואה 6 או 7 הילוכים חוזרים והוא מתקשה לקבל החלטה ובסוף לוקח החלטה לכיוון כזה או אחר, זה בעייתי".

וזה לא רק אביטן, כל ראשי הפועל תל אביב ביקרו בסיום את החלטת ה-VAR שפגעה בהם בפעם השנייה העונה, אך יחטאו לאמת אם ייתלו בכך את האשמה במצבה של הקבוצה. עוד לפני המשחק, שחקנים בקבוצה לא התביישו לומר כי "אם נוציא נקודה זה יהיה מעל ומעבר". ניסו אביטן מנסה לשדר אופטימיות כמו שמאמן צריך לשדר, אך מאחורי הקלעים השחקנים רואים את הבעיות ומבינים שזה רחוק מלהסתדר: "אנחנו לא מחוברים כקבוצה, לא בהגנה, לא בקישור ולא בהתקפה. נראים כמו חבורה שנפגשה פעם ראשונה ועולה לשחק. זאת לא באר שבע של וואקמה ואוגו ועדיין היינו יכולים לרדת בסוף עם 4 או 5 שערי חובה, זה לא יכול לקרות".

אם נספור גם את גביע הטוטו, האדומים רושמים כבר תשעה משחקים ללא ניצחון, מהם שבעה הפסדים. שחקנים בקבוצה לא זוכרים מה זה ניצחון וזה משפיע על הביטחון, אך היכולת מדאיגה אותם הרבה יותר, או כמו שהסביר שחקן: "אם שחקנים נכנסים לחדר הלבשה אחרי כל משחק ואומרים 'פששש... איזה חלשים אנחנו', זה אומר הכל. אנחנו בבעיה. כולם יצטרכו לקחת אחריות כדי להוציא את המועדון מהמצב הזה כדי שלא נסתבך בתחתית עוד שנה".

על אף ההפסד, בצוות המקצועי ראו גם נקודות אור ביכולת של קמארה ומשוכנעים ששחקנים כמוהו וכמו סטפן ספירובסקי יעזרו לייצב את הקבוצה כשהם ייכנסו לכושר מלא. במחזור הבא תפגוש הקבוצה את בני יהודה של יוסי אבוקסיס כשהלחץ מגיע לשיאו. ראשי המועדון הבהירו אתמול כי מעמדו של אביטן אינו על הפרק ואף טענו כי מבחינתם הוא יסיים את העונה במועדון.

שחקן הפועל תל אביב, דמבה קמארה, מול שחקן הפועל באר שבע, לואי טהא. דני מרון
בהפועל תל אביב בונים עליו להמשך. דמבה קמארה/דני מרון

3.

אביטן בעצמו לא חושב שהקבוצה במאבקי הישרדות ואמר: "אנחנו מרגישים רע מאוד עם מה שקורה, אבל עדיין זה שלוש נקודות מהפלייאוף העליון אז זה לא רציני לשנות מטרות. אנחנו במחזור הרביעי, אני לא חושב שאנחנו במקום שצריכים להילחם על החיים שלנו, אנחנו צריכים להילחם על היכולת ולתרגם דקות טובות לשערים. אני יודע איפה אני חי וברור לי מה המשמעות שלא מייצרים תוצאות לאורך תקופה. אני אעשה את שלי ואלחם על המקום שלי ביחד עם השחקנים כדי להוציא את הקבוצה הזאת לדרך חדשה".

השוער יואב ג'רפי שמחלים מפציעה באצבע ידו אמור להיות כשיר למשחק הקרוב נגד בני יהודה. ירין פרץ עדיין פצוע וימשיך להיעדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully