וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה רותח: "נחצה יותר מקו אדום, זו עבריינות"

22.9.2019 / 18:15

יו"ר בית"ר ירושלים במתקפה חריפה נגד אנשי לה פמיליה שפגעו מילולית במשה חוגג ורעייתו: "לאיים להגיע לבית הספר של הילד, לקלל ככה אישה - אין להם נשים ואחיות?". על האוהד שהתרברב בפייסבוק: "חלאת המין האנושי". וגם: "טעיתי כשלא גיניתי אז את המפגינים נגד טביב"

צילום וידאו: אנצ'ו ג'וש, עריכת וידאו: תומר לוי

בווידאו: התגובות לאחר ניצחונה של בית"ר ירושלים בקרית שמונה

בעקבות התקיפה המילולית של חברי לה פמיליה את בעלי בית"ר משה חוגג ואשתו אתמול במסעדה בקרית שמונה, יוצא היום (ראשון) היו"ר אלי אוחנה במתקפה חריפה נגד התנהגות האוהדים. אוחנה התייחס לאירוע ואמר: "כשאומרים שאתמול היה משהו לא נעים זה בלשון המעטה. כשבן אדם יושב לאכול עם משפחתו וצריך לשמוע מילים כל כך קשות על אשתו זה מביש. ממה שאני הבנתי מושיקו היה מאופק, הוא נתן להם לפתוח את הפה, אבל השיא היה אחר כך שהוא בדרכו לכיוון הרכב ומישהו אומר לו שהוא יודע איפה הבן שלו לומד. חוץ מאיום אין איך להגדיר את זה. זה לא קו אדום, זה קווים אדומים. היו בעבר הפגנות ליד בתים של קורנפיין וטביב, ואולי עשיתי טעות שלא הגבתי בצורה נחרצת יותר שהייתי במועדון, אבל פה זה מעבר, בן אדם שבא ומשקיע כספים ויוצאים נגדו בצורה כזאת מבישה, פה נחצה יותר מקו אדום. שוב, להגיד שאני מגנה את זה, זה גם באנדרסטייטמנט".

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם יושב הראש אלי אוחנה. סוכנות ג'יני
"נחצה יותר מקו אדום". אלי אוחנה עם משה חוגג/סוכנות ג'יני

אוחנה המשיך: "אני לא קורא לאנשים שמאיימים על ילדים של בעלי בית ומדברים בצורה כל כך גסה לאשתו - אוהדים. הם לא אוהדים. צריך להוקיע את זה, נמאס כבר מהעניין הזה, בלתי ניתן לסבול את זה. משה חוגג הוא בעל הבית ומתווה מדיניות, אבל כולנו במועדון ואני בראשם שותפים מלאים למדיניות הזאת. זה לא שרוב האוהדים מגנים ומוקיעים את זה, כמעט כל אוהדי בית"ר מאחורינו. אי אפשר שחלק קטן יתפסו אותנו בני ערובה. כל הזמן חוזרים ואומרים שהיה שקט מצד הקהל בתקופה האחרונה, זה נכון שזה היה, אבל זה לא אומר שאפשר להתנהג אחרת במקביל ולעשות מה שרוצים".

"התביעות יימשכו נגד כל מי שיגרום נזק כלכלי ותדמיתי למועדון. מה משה חוגג מצפה? שיהיו אוהדים טובים, שיתנהגו כמו שצריך, שיתמכו בקבוצה ולא יעשו דברים שפוגעים בה. סוף סוף הגיע מישהו שנוקט צעדים מאוד ברורים בעניין הזה ורוצה לשנות, רוצה בית"ר אחרת וצריך לתמוך בו. אף אחד לא רוצה את הכסף של האוהדים ולא רוצה לתבוע אותם, כל מה שהוא מבקש הוא שיהיו אוהדים, שיביעו אי שביעות רצון ומורת רוח שירצו וימחו בצורה חוקית שנראה להם, אבל יש גבולות. זה צריך להיעשות בגבולות האיצטדיון ובצורה מכובדת - לא לתקוף, לא לאיים, לא לזרוק אבנים על האוטובוס של באר שבע. זה לא כל לה פמיליה ,זה חלק קטן מהם שמכתיב את הטון והגיע הזמן לשים לקבוצה הקטנה הזאת סוף".

לה פמיליה באימון בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"הגיע הזמן לשים לקבוצה הקטנה הזאת סוף"/קובי אליהו

"כשמשה חוגג הגיע לבית"ר ירושלים הייתה לו כוונה טובה. לה פמיליה קיבלו כל מה שארגון אוהדים חולם לקבל. כל מה שביקשו הם גם קיבלו. ההתנהגות של רוב היציע המזרחי היא טובה, אבל אי אפשר לתת ל-100 או 200 להכתים את כולם. הגישה של חוגג הייתה פייסנית וטובה כלפי כולם כדי שהאוהדים יתמכו בקבוצה ויבואו לקראתה בכל מצב. אבל מפה ועד ולהגיע למצבים כאלה, לאיים על הבן, לדבר ככה אל האשה, זה חתיכת קו אדום. הגיע הזמן גם כל מי שרוצה למגר את התופעה הזאת ב-100% יעשה את מה שצריך כדי שזה יקרה. אני קורא למערכת החוק והמשפט להיות איתנו בעניין הזה. אי אפשר לדעת לאן זה יגיע, צריך לעצור את זה עכשיו לפני שידרדר. שוב, בדיעבד טעיתי שלא הגבתי כשהפגינו מחוץ לבית של טביב, אבל אתמול זה היה כמה דרגות מעבר. כולנו במועדון מאוגדים ומאוחדים מאחורי משה חוגג, עוטפים אותו ולא ניתן להם לדברים להתרחש שוב. היום זה איום, מחר זה פגיעה ונלך עם זה הכי רחוק שאפשר.

"המחשבה אם זה יפגע בקבוצה מקצועית או לא, לא מעניינת. גם אם נפסיד עשרה משחקים זה לא רלוונטי. מחאות ביציע זה לגיטימי, אבל משפט איום כזה על הילד - זו עבריינות. זה איום שהאשה לידו, ואני לא מפרש את זה אחרת פרט לעבריינות. כל אלה שהעירו הערות לאשתו של חוגג - מה, אין להם נשים? אין להם אחיות? אין להם בנות? בושה וחרפה. אנחנו תומכים בכל צעד שלו, הוא רוצה שיהיה מועדון, שיהיה ספורט, שיהיה כיף לאנשים לבוא בלי חשש של אווירה אלימה וגזענות. אותו גוף קטן בתוך לה פמיליה אומר שהיה שקט שנה שנתיים, זה לא שקט ההתנהגות הזאת, זה לא שקט שמאיימים על בעל הבית, זה לא שקט שזורקים אבנים על האוטובוס של באר שבע. הבנו שאותו אחד שקילל את אשתו ממשיך לכתוב על זה בפייסבוק. זה חלאת המין האנושי, לא אוהד בית"ר".

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג. קובי אליהו
"לא יפתיע אף אחד אם ירים ידיים". משה חוגג/קובי אליהו

על עתידו של חוגג אמר אוחנה: "אנחנו לא מקבלים רושם שהוא הולך לוותר או להרים ידיים, אבל לא יפתיע אף אחד אם ירים ידיים. אני מקבל מהבוקר עשרות ומאוד הודעות תמיכה מאוהדים, אותם חולירות שעושים נזק בלתי נסבל ואחר כך מתהדרים בכך שאין גזענות ביציע. די, נמאס כבר, נמאס. אני מאוד מקווה שמשה חוגג לא ירים ידיים וימשיך בדרך שהתחיל איתה. התביעות יימשכו, כל מי שיפגע בבית"ר או בבעלים ייתבע פעם אחרי פעם עד שזה ייפסק, אי אפשר לחיות עם העניין הזה. אתמול זה היה שיא השיאים. ואגב, חוגג התנהג בצורה מאופקת מאוד אתמול, אני לא רוצה לחשוב איך אני הייתי מגיב. אני הרבה יותר בית"ר ירושלים מאותם אוהדים שמקללים ומאיימים, ויכול ללמד אותם מה זה בית"ר ומה הערכים שלה.

"לא רק שהמותג לא מקבל מכה מזה, הוא מקבל דחיפה קדימה, כי יש מישהו צעיר שבא והודיע בצורה מפורשת שאם האנשים האלה מתנהגים ככה זה נותן רוח גבית למותג. זה מראה שהמועדון נלחם ומתווה דרך שכולם מאחוריה. נמשיך איתה, עובדה שיש ספונסרים ונותני חסות, יש מחלקת נוער מתפתחת ואף אחד לא יעצור את זה. יש נותני חסות שאין לנו מקום בשבילהם על הלדים והחולצה, יש ביקוש למותג. צריך להבין, משה חוגג לא קם בבוקר ואומר שיש לו חשק להילחם באוהדים, הוא בא לקראתם עם מבצעים והנחות ועושה הכל כדי לשפר את החוויה של האוהד. זה מה שהוא באמת רוצה להתעסק בו, לא בשום דבר אחר.

"אנחנו לא הולכים להחרים את כל לה פמיליה אלא לסמן את הגרעין הקשה ולהילחם בו. נמשיך במלחמה עד שיבינו שאנשים רוצים לבוא ליהנות מאווירה טובה, ספורטיבית ומשפחית ולשמחתי 99.9 תומכים בנו, אנחנו מקבלים אלפי תגובות. אם מחר משה חוגג ירים ידיים, אין אף בעלים שפוי ונורמלי שירצה לגעת בבית"ר. אם זה יקרה ויבוא בעלים פוטנציאלי וישאל אותי, אני אגיד לו: אל תדרוך בבית"ר ירושלים. אתמול נחצה קו אדום ואף אחד לא ירצה להיות חלק מזה. אם אני בא אליכם ואומר לכם איפה הבן שלכם לומד, למחרת אתם מתלוננים עליי במשטרה"

"לא מעניין אותי גביע הטוטו, לא מכבי תל אביב, לא המשחק נגד קרית שמונה. סיימנו את המשחק אתמול, יצאנו מבסוטים וכל הדרך התעסקנו בדבר הזה. שום דבר לא שווה את זה שבעל הבית מקבל את זה על הראש, אין חשק להתעסק בכדורגל. זה לא משנה גביע הטוטו, מכבי או הליגה. המאבק באלה שפוגעים במועדון יימשך ונמשיך לתבוע. היום חוגג התלונן במשטרה וזה יימשך, כל מי שנקבל עליו מידע יצטרך להתמודד עם זה. אין בנו פחד, אף אחד לא חושש. אנחנו מנהלים את המועדון בצורה הכי טובה שאנחנו יודעים ויכולים, ולא ניתן לגוף קטן לעשות לנו נזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully