וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע צרפתי: תשע קבוצות מהליגה הראשונה הודחו

איזי עין דור

5.1.2003 / 22:06

כמעט חצי מהליגה הודחה כבר בסיבוב הראשון של הגביע הצרפתי, חלקן ע"י קבוצות מליגות נמוכות יותר וחלקן ע"י חובבים. אתמול זה קרה לליון, מונאקו וניס, היום שטרסבורג וטרואה יוצאות בחוץ

בגביע הצרפתי, כבכל שנה, מתרחשות אולי ההפתעות הגדולות ביותר. הפעם כמעט וחצי ליגה נפלה קורבן לשיטה הצרפתית בה מטיילות הקבוצות הגדולות במחוזות שונים ומשונים ברחבי המדינה (הקבוצה הנחותה תמיד מארחת). אתמול זה קרה לליון וניס, שתיים מהקבוצות המאכלסות את החלק העליון של הטבלה, שנפרדו מחלום ההופעה בגמר בסטאד דה פראנס ואולי אף מחלום הדאבל. האלופה הופתעה 0:1 ע"י ליבורן סט. סורין מהליגה הרביעית. המאמן החובב אמר בסיום:"ניצחנו קבוצה שהופיעה בצ'מפיונס ליג, התכוננו אליהם טוב ואפילו אם התוצאה קצת מפתיעה, אותי היא בכלל לא מפתיעה."

אפילו מונאקו, קבוצת פאר ואלופה מהעבר הלא רחוק (5 תארים), הופתעה בשבת ע"י ווסקוהל מהליגה השניה. הקבוצה העשירה מהנסיכות הצרפתית, כבר הוליכה 1:2 שבע דקות לסיום, לפני שהפסידה במשחק דרמטי במיוחד 2:3 לאחר הארכה (1:1 בסיום 90 דקות). המאמן המנצח אמר בסיום: "הבחורים פשוט סרבו להרים ידיים ושיחקו עד לדקה האחרונה. אלו דברים שקורים רק בגביע הצרפתי."

ניס, העולה החדשה שהוליכה את הליגה הצרפתית בחלק גדול של העונה, הפסידה בביתה בבעיטות עונשין מ-11 מטרים (0:0 בתום 120 דקות) למץ, חברת קבע בליגה הראשונה וקבוצה שלמעשה ירדה ליגה בתום העונה שעברה. גם שטרסבורג, מחזיקת הגביע מ-2001, מצאה את עצמה בחוץ כששיחקה אצל בורז'-פרונאס מהליגה החמישית והפסידה 0:1. למונפלייה זה קרה בחוץ מול אמייאן מליגת המשנה לאחר הארכה: 3:5 (3:3 בתום 90 דקות).

טרואה, שנאבקת על חייה בליגה יצאה גם היא מאוכזבת, אך תוכל להתנחם בכך שמעכשיו היא תוכל להתרכז אך ורק במאבקי ההשרדות שלה. טרואה, הפסידה בחוץ לשילטינגהיים מהליגה החמישית 1:3, קבוצת חובבים הנמצאת על הגבול הגרמני.

הקבוצה הקטנה ביותר שאי פעם שיחקה בסיבוב הראשון של הגביע הצרפתי (ליגה שישית), וילרבאן אלז'ריאן, שמורכבת מתושבי פרבר בליון בו מאוכלסים בעיקר יוצאי, ניחשתם נכון, אלג'יר, הודחה גם היא ע"י אז'ד (ליגה רביעית) ולא השאירה נציגות לעיר השלישית בגודלה בצרפת. מארטיג שהיתה עד לא מזמן קבוצת ליגה ראשונה מן המניין, התדרדרה בשנים האחרונות לליגה השלישית והערב היא אף השיגה נקמה בדמות ניצחון על סדאן בפנדלים (0:0 בתום 120 דקות).

קבוצות נוספות שעלו: אג'סיו, לאנס (2:3 מול פורבאך מהליגה הרביעית), גנגאן, אוקזר (1:2 מול קון מליגת המשנה), ליל, לה האבר ומארסיי, שעברה את באסטיה ב"דרבי" על טהרת הליגה הראשונה 0:2. פ.ס.ז' נאלצה לעמול קשה בכדי לגבור על ביסנקון מהליגה השלישית לאחר הארכה (0:0). ליונל פוטיון נתן לפריזאים את הניצחון בבעיטה יפהפיה מ-25 מ' בדקה ה-111. בורדו לא התקשתה מול ארמנטייר מהליגה הרביעית (0:3) בזכות צמד של פאולטה במחצית השניה.

ההפסדים של חלק מקבוצות הצמרת, באים כהמשך ליכולת העלובה שהציגו הצרפתים גם בגביע אופ"א. למעשה אוקזר היא היחידה שנותרה במפעל הזה, לאחר שלאנס, פ.ס.ז', בורדו וליון כבר עפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully