וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחושת פספוס בבית"ר ירושלים: "גולים, זה כל הסיפור"

26.8.2019 / 8:13

הפניות הרבות של עוברי אורח לבניון ורוני לוי, חוסר העומק בספסל, הצורך במגן שמאלי וההתעלות של קריאף. סיכום משחק הליגה הראשון של הקבוצה מהבירה

פלייר מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי מאמן הפועל באר שבע ברק בכר/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות מה-0:0 בין בית"ר ירושלים והפועל באר שבע

ביטחון יש, אבל מה עם שערים?

1.חצי גמר גביע הטוטו והמשחק אתמול (ראשון) שנגמר ב-0:0 מול הפועל באר שבע, נותנים לבית"ר ירושלים הרבה מאוד ביטחון להמשך הדרך. יחד עם זאת, במשחק בו היו עדיפים מול יריבה שהגיעה מעט סחוטה אחרי המפגש מול פיינורד, הייתה תחושה של פספוס, או כמו שאמר ליוואי גרסיה עם היציאה מהאצטדיון: "גולים, זה כל הסיפור". אפילו אפונסו טיירה המוקפא אמר עם יציאתו מהמגרש: "בית"ר ירושלים שיחקה טוב. יש קבוצה חזקה והייתי רוצה להיות חלק ממנה". בנוגע לחיזוק, המסר שמגיע מכיוונו של הבעלים משה חוגג הוא שכרגע אין כסף בתקציב וכי הצוות המקצועי יצטרך להסתדר עם הסגל הקיים.

מעבר לצד המקצועי, בבית"ר ירושלים היו שבעי רצון ברמה הניהולית, מרמת ארגון האירוע, הפאן זון מחוץ למגרש, הטקס שלפני המשחק למשה דדש ואברם לוי והאווירה הכללית באצטדיון. אגב, בטקס נכח כמובן הבעלים משה חוגג, שהיה בן 6 כאשר אלי אוחנה ואברם לוי הביאו לקבוצה את האליפות הראשונה ב-1987.

יוסי בניון, אלי אוחנה, משה חוגג בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
כולם מבקשים חיזוק. בניון, אוחנה וחוגג/יוסי ציפקיס

מגן שמאלי. ועכשיו

2. מרגע סיום המשחק ועד יציאתם לרכב, יוסי בניון ורוני לוי שמעו מכל עובר אורח בדרך את צמד המילים: "צריך חלוץ". המאמן התייחס לכך בסיום: "שני החלוצים שלנו כבשו הרבה בעונה שעברה ויודעים לכבוש. זה המשחק הראשון שלא כבשנו אבל אני סומך עליהם מאוד. היה משחק פתוח עם התקפות מעבר שפשוט לא ניצלנו את זה. שלומי אזולאי סבל לאורך השבועיים האחרונים מרגישות ולא היה כשיר ב-100 אחוז".

בניון ורוני לוי צריכים להתיישר עם הבעיות התקציביות בשלב זה. כשמביטים על הסגל, לאורך העונה יהיה לבית"ר ירושלים קשה לעמוד בציפיות במאבק על התואר. אולי יותר בכיוון של מאבק על כרטיס לאירופה. במהלך המשחק החליף אנתוני וארן את שלומי אזולאי בהתקפה, אך שמסתכלים על הספסל, לא היה שם שום שחקן מנוסה שיוכל להיכנס ולעשות את השינוי. היה את שלום אדרי שהפתיע בגביע הטוטו אך זה רחוק מלהספיק. בכל מקרה, אם הקבוצה הייתה נקלעת לפיגור וטדי היה עובר למצב לחץ, זאת לא סיטואציה לילדים חסרי ניסיון.

מה עושים? עד לתום החלון בית"ר ירושלים תצטרך למצוא פתרונות. מדברים כבר המון זמן על מגן שמאלי אך אין יותר מדי כסף לאחד כזה. לא משנה איך, למה וכמה, הקבוצה תהיה חייבת לצרף עד תום החלון מגן שמאלי נוסף, אפילו אחד שישמש מחליף לגרצ'קין ולתת 10-12 משחקים בעונה. גרצ'קין סיים את המשחק מדדה לאחר שספג פגיעה בקרסול. הוא יזכה למספר ימי מנוחה, ואם במקרה הוא לא יהיה כשיר לרעננה, לצהובים-שחורים אין אפילו שחקן עם רגל שמאל לעמדה הזאת, וכבר בשלב מוקדם של העונה תיאלץ לאלתר.

מגן שמאלי נוסף זה המינימום. מה מעבר? יצטרכו למצוא פתרונות, גם אם יגייסו כסף מבחוץ, אבל שחקן חלק קדמי נוסף יצטרך להגיע על המשצבת שהותיר מיכאל אוחנה, כדי לפחות לספק לבניון ורוני לוי חומר למחשבה ואופציות נוספות לעמדה הכה חשובה. כי בסופו של דבר, ברמות הלחץ האלה, בלי ניסיון יהיה קשה לכוון גבוה. והאמת, גם רוני לוי אמר זאת די בפירוש בסיום במסיבת העיתונאים: "בית"ר ירושלים התמודדה בשנה שעברה על הירידה ואי אפשר בחלון אחד לשנות את כל הקבוצה. היא עשתה מהלכים מעולים בקיץ האחרון והחתימה שחקנים שיכולים להישאר כאן הרבה שנים. יכול להיות שעם הזמן, בינואר או בקיץ, יצטרפו עוד שניים שלושה וייבנה בסיס לסגל חזק ורציני שיכול בעתיד להביא אליפויות לבית"ר ירושלים".

שחקן בית"ר ירושלים אופיר קריאף מאוכזב. דני מרון
זכה להרבה נקודות זכות. קריאף/דני מרון

הערב הגדול של אופיר קריאף

3. אופיר קריאף. לרוני לוי הייתה התלבטות לא פשוטה ערב המשחק. טל בן חיים כבר כשיר, דיוגו ורדאסקה הספיק להתאמן ולספר שהוא בכושר טוב, אך עדיין, המאמן בחר ללכת על קריאף כבלם לצד אנטואן קונטה. לוי סומך על קריאף, הוא הרי הביא אותו אליו כשאימן במכבי חיפה. זה התחיל מצוין והלך לאיבוד בדרך. מהקיץ הנוכחי המאמן מנסה לתת לקשר/בלם הרגשה של שחקן מוביל - הוא עונד לעתים את סרט הקפטן, במחנה האימונים כשלא היה בלם הוא השתמש בו, וכשיש משחק חשוב כמו מול הפועל באר שבע הוא נותן לו את המושכות וסומך עליו בצורה עיוורת. קריאף החזיר לרוני לוי על האמון והיה אולי השחקן הטוב ביותר בשורות הצהובים-שחורים עם הרבה בגרות וחכמת משחק. עכשיו, כשוורדאסקה ייכנס לעניינים, אור זהבי חוזר ובן חיים כשיר, היכולת של קריאף מעניקה לו הרבה נקודות זכות בנוגע למאבק על מקום בקישור.

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי. דני מרון
ימשיך לתת לקריאף את הקרדיט? רוני לוי/דני מרון

טיירה ממתין להצעות מחו"ל

4. אפונסו טיירה שהוקפא סיפר בסיום כי בשלב זה הוא ממתין להצעות מחו"ל. לשחקן הצעה אחת מאפולון לימסול כאשר גם אנורתוזיס פמגוסטה, קבוצה מיוון ועוד קבוצה מפורטוגל הביעו עניין. בנוסף, השבוע יימשכו השיחות עם הפועל כפר סבא בניסיון למצוא מתווה שיעביר את הקשר הברזילאי לקבוצה של אופיר חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully