וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חן דילמוני נגד הפועל חיפה: "גורמת לשחקן נזק חסר תקדים"

31.7.2019 / 14:42

המגן המנודה שיגר מכתב באמצעות עורך דינו: "פוגעים בו בזדון עם התנהלות משפילה. נגרם לו נזק מקצועי, תדמיתי ובריאותי"

צילום: לילך וייס, עריכה: ניב מעוז

מגן הפועל חיפה, חן דילמוני, שלח מכתב התראה חריף להפועל חיפה בו הוא מפרט מסע התעמרות כנגדו מאז שקיבל הודעה שהוא אינו בתוכניות המקצועיות. בין היתר דילמוני טוען שהמועדון הפריש לו כספי פנסיה באופן סדיר כמתחייב בחוק ולא שולמו לו כל התנאים הסוציאליים המגיעים לו. בנוסף מגולל דילמוני במכתב מסע התעמרות נגדו ומספר שבין היתר הוא הציע לשלם על יציאה למחנה האימונים בחו"ל (באמצעות ארגון השחקנים שנרתם לסייע לו), אבל נתקל בסירוב והיה השחקן היחידי שנשאר בארץ. בנוסף טוען דילמוני שכאשר הפך "למנודה", התאמן באחת הפעמים ללא נוכחות של צוות רפואי.

רועי שוקרני עם חן דילמוני המנודים של הפועל חיפה. לילך וייס רוזנברג
דילמוני עם רועי שוקרני ב"אימון המנודים"/לילך וייס רוזנברג

במכתב שנשלח מטעם עורך דינו של דילמוני נכתב: "בתחילת חודש יולי או במועד סמוך לכך הודעתם למרשי כי הוא אינו בתוכניות המקצועיות שלכם תוך איומים ולשון בוטה ולמעשה בכך פיטרתם אותו ואף הפרתם את הסכם העסקה עם מרשי ואף פעלתם ל'נדות' את מרשי מהקבוצה, כבר החל מחודש יולי 2019 החליטה הקבוצה ומשיקולים זרים שאינם ידועים למרשי, להתעלל ולהתעמר בו באופן בוטה, משפיל וחמור ולמעשה, נידתה אותו לחוד מהקבוצה.

"חייבתם את מרשי להתאמן בנפרד מהקבוצה זאת מיום 25/7/19, לאימון אשר איננו מקצועי, ללא השגחה של צוות רפואי ו/או מאמן מקצועי בנפרד ולערוך אימון אשר אינו מהווה אימון מקצועי המתאים לשחקני כדורגל וקל וחומר, לשחקנים המשחקים בליגת העל. כיומיים לאחר מכן, מרשי התאמן כמנודה בשעות שונות מהקבוצה. כמו כן, מיום 25/7/19, נאסר על מרשי להיות נוכח באספות הקבוצה. פועלכם כאמור לעיל וכבי שיובא להלן, הינו בניגוד להוראות החוק כפי שנקבע בתיק בוררות חן עזריאל נגד מכבי חיפה.

"כחלק מהנסיון שלכם לטרטר את מרשי ולשבור אותו, על מנת שיוותר על הסכם העסקה שלו אצלכם והכספים המגיעים לו, ביצעתם למרשי 'אימוני טרטור' בשעות בוקר מוקדמות, דבר שגרם למרשי להשפלה והוצאות מיותרות על תחבורה. יש לציין כי מרשי נשוי ואב לילד, כאשר אשתו של מרשי נמצאת כעת בהריון מתקדם. כל נסיון של הקבוצה 'לנדות', להשפיל ולהוריד את הרמה המקצועית של מרשי הוא פגיעה ישירה הן בו ישירות והן במשפחתו שנאלצת לבצע התארגות יום יומית והכל בהתאם ללוח האימונים שנועד לשבור את מרשי.

"יודגש, כי מרשי מגיע לאימון מהעיר תל אביב ובשל כך ובזדון קבעתם את שעת האימון לשעה 8:00 בבוקר במטרה להקשות ולפגוע בו שלא יוכל להסיע את בנו הקטן לקייטנה. פעלתם למדר את מרשי ממחנה האימונים של הקבוצה, כאשר מרשי לא הוזמן למחנה אימונים יחד עם שחקני הקבוצה והודעתם לו שהוא לא יוצא למנה אימונים. דבר זה פגע בהכנה המקצועית של מרשי, בכישוריו המקצועיים ויכולותיו ובהכנה המקצועית שלו לעונה הקרובה. יודגש, כי מרשי נותר לבדו בישראל וזאת מכל סגל הקבוצה מתוך כ-24 שחקנים ושבעה אנשי צוות מקצועי".

עוד בוואלה!

הפועל חיפה קיבלה יום חופש, שוקרני ודילמוני הוזמנו להתאמן בשעת בוקר מוקדמת

לכתבה המלאה
מאמן הפועל חיפה חיים סילבס. לילך וייס רוזנברג
טענות קשות נגדו. סילבס/לילך וייס רוזנברג

"גם לאחר בקשות חוזרות מצד מרשי, והצעת מרשי לשלם את עלות מחנה האימונים, באמצעות ארגון השחקנים, נתקל מרשי בסירוב של הסגל להוציא אותו למחנה האימונים. סירבתם למסור למרשי כל תוכנית אימונים מסודרת, שכן אן בפועל תוכנית אימונים כזאת ל'מנודים'. רק כאשר מרשי מבקש לדעת מתי האימון מודיעים לו. כך, למשל, בעקבות פניית מרשי הודיע לו מנהל הקבוצה כי יש יום חופש ביום שלישי (30/7/19) למטרת צילומים. יום לפני הצילומים התבשר מרשי, כי לא יקבל יום חופש וכי הוא מחויב להגיע לאימון ב-8:00 בבוקר בקרית חיים ולאחריו יילך לצילומים.

"המאמן גירש את מרשי מאסיפת השחקנים בבושת פנים, זאת על מנת להשפיל אותו ואף הוא נשלח בפני חבריו, בבושת פנים, להתקלח בנפרד משחקני הקבוצה בנוכחיות ובבוז אל מול כל חבריו לקבוצה כמוקצה, תוך שהמאמן פותח את הדלת ומחכה שהמנודים יצאו מחדר ההלבשה. בניגוד מוחלט להוראות ההסכם והוראות חוק הספורט, אסרתם על הצוות הרפואי לטפל במרשי! מרשי לא קיבל חבישה לפני האימון וכן לא נכח צוות רפואי בכל האימונים שנטל בהם חלק.

"מרשי הוזמן ליום צילומים של הקבוצה, כאשר בזדון ובכוונה תחילה לא הוקצו עבורו בגדים לצילומים, החתומים בשם השחקן ומספר השחקן כפי שקיבלו שאר חברי הקבוצה. כחלק ממשחק ההתעללויות הודעתם למרשי כי הוא צריך לרוץ כמו יו-יו מסביב למגרש ואף ציינתם שזה נעשה כדי 'לקרוע ולשבור' אותו. לא ביצעתם הפרשות לפנסיה כדין במשך כל תקופת ההעסקה, לא שילמתם למרשי דמי הבראה ותנאים סוציאליים.

"ברי, כי בפועלכם כאמור לעיל, יש משום הפרה יסודית של הסכם העסקה של מרשי, הודעה על הפסקת עבודתו מ'שיקולים מקצועיים', פגיעה חמורה בבריאות מרשי, פגיעה אנושה ביכולת המקצועית שלו וכושר המשחק שלו, השפלתו בפני רבים, בנסיון נואש לייאש אותו עם מלוא חומרת הדבר. הנזק המקצועי, התדמיתי והבריאותי שנגרם למרשי הינו חסר תקדים והוא אומד את נזקיו בשלב זה. מעבר להתנהות המקצועית חסרת התקדים שיש בה השפעה ניכרת על ההתפתחות המקצועית של מרשי, שחקן כדורגל חבר ארגון, ניתן להצביע בבירור על התנהלות מזלזלת ומשפילה".

תגובת הפועל חיפה תובא כשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully