וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה המסתמן לחוקי הליגה: בין שלושה לחמישה זרים, קנס על מתאזרחים

24.7.2019 / 8:45

משרד הספורט הגיש לראשי המועדונים ולארגון השחקנים הצעה בניסיון לגשר על הפערים. קבוצה שתרשום פחות זרים תקבל מענק, מי שתנצל את המכסה המקסימלית תיקנס. אם המתווה יאושר, הוא יחול מעונת 2020/21, אך יאפשר את ביטול הפיינל פור כבר העונה

שחקני נבחרת העתודה פלייר/צילום ועריכה: קובי אליהו

האם נמצא פתרון למחלוקת סביב חוקי הזרים והישראלים בליגת העל? במסגרת המשא ומתן בין ראשי המועדונים לארגון השחקנים, משרד הספורט הציע בימים האחרונים מתווה חדש שממתין לאישור הצדדים. על פי המתווה המסתמן, שגם אם יאושר יוחל רק מהעונה הבאה (2020/21), בפני כל קבוצה יונחו שלוש אפשרויות בחירה, ולכל אחת מהן משמעויות כלכליות מרחיקות לכת. מי שימצאו את עצמם בבעיה הם המתאזרחים. כל קבוצה תוכל לרשום לא יותר משלושה שחקנים כאלה, כשרק שניים מהם חדשים (עם ותק של ארבע עונות ומטה בליגה) ועליהם היא תשלם קנס מצטבר של חצי מיליון שקלים.

ריצ'רד האוול הפועל תל אביב. דני מרון
יהיה בבעיה בגלל החוקים החדשים? ריצ'רד האוול/דני מרון

בכל מקרה, ישראלי אחד יחויב להיות על המגרש בכל רגע נתון. מכבי תל אביב והפועל ירושלים, שנוהגות להחתים כשבעה זרים בכל עונה, יוכלו להופיע רק עם חמישה מהם לכל היותר בזירה המקומית.

בעונה הקרובה תשוחק הליגה על פי הסיכום המקורי שלפיו ישראלי אחד יהיה על המגרש, וכל קבוצה תורשה לרשום ארבעה זרים, או חמישה בצירוף קנס כספי. אם וכאשר ייחתם ההסכם, תיסלל גם הדרך לביטול הפיינל פור והחזרת הפלייאוף לסדרות של הטוב משלושה משחקים בכל השלבים כבר העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully