וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנייב: שומכר הפך את הפורמולה 1 לבדיחה

20.12.2002 / 0:25

הקנדי תקף בחריפות את מיכאל שומאכר והאשים אותו בכך שהוא וחבריו לקבוצת פרארי מתאמים ביניהם את סדר ההגעה לקו הסיום. "במו ידיו הוא פגע בפורמולה 1"

אלוף העולם לשעבר, ז'ק וילנייב, יצא במתקפה חריפה על מיכאל שומאכר ופרארי, כשהוא מאשים אותם בכך שהם שמים ללעג את תחרות הפורמולה 1. וילנייב תיאר את התנהגותו של שומכר במהלך ויכוח של חברי קבוצת פרארי על סדר ההגעה לקו הגמר כ"מטופשת" והוסיף שהוא "הפך את הספורט הזה לבדיחה".

הקנדי התייחס בדבריו לכך ששומאכר, חברו לקבוצה רובן בריקלו וחבריהם לקבוצת פרארי תיזמנו את סדר הגעתם לקו הסיום בעונה שעברה. התקריות שגרמו למחלוקת הגדולה ארעו בגרנד פרי של אוסטריה וארה"ב . באוסטריה, לבריקלו ניתנה הוראה לאפשר לשומאכר לעקוף אותו מטרים ספורים מקו הסיום בכדי לנצח בתחרות, בעוד שבאינדיאנפוליס הגרמני ניסה להגיע לקו הגמר באותו זמן עם בריקלו".

"התעלולים באוסטריה ובאינדיאנפוליס השנה , בהם היו מעורבים שומאכר, רובן וכל שאר האנשים מאחורי הקלעים בפרארי, היו מבישים. רובן התנהג בטיפשות כשחיכה לעשרת המטרים האחרונים כדי לתת לשומאכר את הניצחון באוסטריה", ציין וילנייב בראיון למגזין 'אוטוספורט', "ואז בטקס הענקת הפרסים שומאכר התנהג בטיפשות כשניסה לדחוף את רובן למדרגה הגבוהה בפודיום בגלל שהיה נבוך ובגלל שפחד משריקות הבוז שיחטוף מהקהל".

"זה הופך את הספורט הזה לבדיחה. זה היה עלבון עבור כולנו, שעבדנו מאוד מאוד קשה. למישהו היה צריך להיות את האומץ לומר למיכאל: תפסיק עם התרגילים האלה. אבל אז הוא הגיע לאינדיאנפוליס וחשב שהוא יכול לעשות משהו מאוד מחוכם בכך שיגיע לקו הסיום באותו הזמן עם בריקלו. הבלאגן שם חגג, מירוץ הפורמולה 1 זקוקה לאמריקה, מה שקרה שם היה מכוער וכל אירופה כעסה על כך, במו ידיו הוא פגע בפורמולה 1".

היחסים בין וילנייב לשומאכר עכורים מאז שהגרמני ניסה להסיט את יריבו מהמסלול כשנאבקו על תואר אלוף העולם בשנת 1997. למרות כל זאת, מאמין וילנייב כי שומאכר יכול לזכות באליפות העולם 2003 ולקבוע שיא של 6 אליפויות."כל עוד הוא לא ישבור רגל או שפרארי יעשו עבודה גרועה באמת על הרכב שבו ינהג באליפות, אין בעצם שום דבר שיעצור אותו".

עם זאת, וילנייב, שלא זכה במירוץ מאז 1997, מאמין שב-2003 קבוצתו יכולה לעצור את רצף השנים בהן לא צברו שום הישגים ואולי "להפתיע כמה אנשים". "אני בטוח שנתחרה גלגל אל גלגל עם קבוצת מקלרן ו-וויליאמס בשנה הבאה". הסיבה שאני אופטימי, הוסיף וילנייב, היא העובדה שיצרנית המנועים 'הונדה' עומדת לעשות צעד ענק בשיפור המשקל, הכוח וההאצה של הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully