וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה שאין שינוי במצבו של גלבאן, עורך הדין הגיב: "טועים ומטעים"

23.6.2019 / 20:20

בית הדין לעררים הוציא צו האוסר על משרד הפנים לגרש מישראל את גלבאן ומשפחתו, שנדרשו תחילה לעזוב את המדינה עד ה-30 ביוני. רשות האוכלוסין וההגירה הוציאה הבהרה וטענה שאין שום שינוי במצבו, עורך הדין תומר ורשה: "ניתן צו, גלבאן ומשפחתו לא נדרשים לצאת ב-30 ביוני"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים שכינס פדרו גלבאן

עורך הדין של פדרו גלבאן, תומר ורשה, הוציא היום (ראשון) הודעה רשמית בה הודיע שבית הדין לעררים הוציא צו האוסר על משרד הפנים לגרש מישראל את גלבאן ומשפחתו, לפחות כרגע. בהודעה ששחרר ורשה נכתב: "היום בצהריים בית הדין לעררים הוציא צו האוסר על משרד הפנים לגרש מהארץ את פדרו גלבאן ומשפחתו וזאת עד החלטה אחרת. הצו מאפשר למשפחה להישאר בישראל גם לאחר ה-30.6, כפי שהורה בהתחלה משרד הפנים. זו הקלה גדולה למשפחה ולבנות שחיו תחת איום הגירוש המתמיד".

ורשה הוסיף בהודעתו: "הצו ניתן בעקבות עתירה שהגיש משרדי לבית הדין בשבוע שעבר בדרישה להעניק לגלבאן ומשפחתו תושבות קבע בישראל, כפי שניתן לשחקנים מובילים בעבר. גם הקמפיין הציבורי ממשיך מול שר הפנים, לרבות מחאות של אוהדים רבים התומכים במאבק. אני מקווה ששר הפנים יטה אוזן קשבת ויחליט לסיים את הסאגה הזו, ינהג בשיוויון כלפי גלבאן ויעניק לו מעמד כמתבקש".

לפני שבוע ערך גלבאן מסיבת עיתונאים יחד עם אשתו, פמלה, ובה השניים עדכנו את כלי התקשורת על מצבם. כזכור, גלבאן ומשפחתו לא קיבלו אישור שהייה קבוע בישראל ונדרשו לעזוב עד ה-30 ביוני, אבל כעת נראה שיש מקום לאופטימיות ואיום הגירוש המיידי הוסר.

ברשות האוכלוסין וההגירה הוציאו הבהרה בנושא: "לא חל כל שינוי במועד יציאתו של מר פדרו גלבאן ובניגוד לפרסומים המוטעים, בית הדין כלל לא דן עדיין בערעור וטרם ניתנה עמדת הרשויות. נבהיר כי כאשר לא נעשה דבר להסדרת המעמד במהלך ששת החודשים האחרונים, ומוגש ערעור לבית הדין שבוע לפני מועד היציאה, מקובל שבית הדין ילמד את הנושא ויוציא צו ביניים עד לקבלת כלל התמונה. מדובר בהחלטה סטנדרטית שאין בה בשלב זה כל אמירה עקרונית".

עורך הדין ורשה הגיב להבהרת רשות האוכלוסין וההגירה ואמר: "פרסומים מוטעים? בוודאי שניתן צו היום, בדיוק כפי שדווח. אכן הערר טרם נדון ולכן הדבר לא צוין. גלבאן ומשפחתו לא נדרשים לצאת מישראל ב-30.6 , ראה סעיפים 5-6. תגובת הרשות טועה ומטעה".

פדרו גלבאן שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
נשאר בישראל. פדרו גלבאן/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully