וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג בראיון: "2 מיליון יורו על אוחנה? זו השקעה בנכס, אני לא זורק כסף לים"

21.6.2019 / 16:00

"מיכאל אוחנה אחד המוכשרים שיצא לי לראות, זה סיכון מחושב. אלי אוחנה ביקש שניתן לו את המספר 11. אני מביא שחקנים בהרבה כסף ולא מבין איך מכרנו פחות מ-2,000 מנויים. יש לי ציפיות גבוהות, אנחנו צריכים לתת פייט למכבי תל אביב". בעלי בית"ר על העסקה והמטרות הבאות

עריכת וידאו: מתן חדד

לאחר שסוכמה הרכישה של מיכאל אוחנה, התפנה בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג לדבר על העסקה היקרה ביותר בתולדות המועדון. חוגג, שהוציא עד עתה מעל 4 מיליון יורו על רכישות שחקנים - לוי גרסיה, עלי מוחמד ומיכאל אוחנה - שיתף היום (שישי) בתחושותיו. "אני מאוד מתרגש מההחתמה של אוחנה", אמר חוגג, "אלי יש רק אחד, הוא הגדול מכולם, אבל מיכאל הוא מוכשר באמת בצורה יוצאת דופן. יצא לי לראות אותו מקרוב בעונה הראשונה שלו בהפועל באר שבע והוא ללא ספק אחד המוכשרים שיצא לי לראות. הוא עדיין לא מימש את הפוטנציאל, אנחנו מקווים ובונים שהוא יעשה את זה השנה אצלנו. אני בטוח שיהיה מרגש לשמוע את השם אוחנה בטדי, אלי אוחנה התעקש שהוא יקבל את הספרה 11, אני חושב שזה ירגש הרבה מאוד אנשים מהדור הוותיק יותר של אוהדי בית"ר, כאלה שישמחו לבוא עם הילדים והנכדים, זה היה חשוב לנו.

עוד בנושא:

מיכאל אוחנה סיכם לשלוש שנים בבית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים מעוניינת בבלם הפועל רעננה עידו לוי

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
לא זורק כסף, משקיע. לא מתלהם, אלא חושב קדימה. חוגג/יוסי ציפקיס
"אני מסתכל על אוחנה ככה: האם בפוטנציאל הוא יכול לעזור לי לזכות בתארים? התשובה היא כן. האם בפוטנציאל אפשר למכור אותו בסכום גבוה יותר? התשובה היא גם כן. האם ייתכן ואמכור אותו בפחות כסף? התשובה היא גם כן, אבל גם אם כן הוא שירת אותי וזה לא נורא"

"לגבי העונה הקרובה והעונות שלאחר מכן, ההחתמות האלה מדברות יותר חזק מכל דבר אחר. כשהגעתי בעונה הראשונה הבאתי הרבה שחקנים במהירות והיו מעט מאוד אפשרויות. עכשיו אנחנו עובדים כמו שצריך. התחלנו להתכונן כבר בינואר בהחתמה של קינדה ופלומן שחיזקו אותנו ואני שמח עם הרכש שנעשה עד עכשיו. פלומן מרגיש רכש נהדר שהוכיח עצמו, קינדה הראה מה הוא יודע לעשות לפרקים, כל זה עם החיבור של עלי מוחמד, לוי גרסיה ומיכאל אוחנה זה מאוד משמעותי.

"לגבי סכומי הכסף, מבחינתי אני מזיז את הכסף מצורה אחת לצורה אחרת. השחקנים האלה הם נכסים. זה לא לזרוק כסף לים, אני מאמין שנוכל למכור אותם בעתיד ביותר כסף ובלאו הכי הם מעלים את ערך המועדון. אני קניתי מוניטין פוטנציאלי - המוניטין היה רע, שחקנים לא היו, את המעטים שכן היו, כמו עידן ורד, ניסו למכור, ואני עצרתי את זה. היום למועדון יש הרבה מאוד נכסים, שחקנים איכותיים ומהירים. אנחנו מהקבוצות היותר צעירות והיותר מהירות, גם הבלם אור זהבי שגדל בנוער שחקן מאוד מהיר, קונטה, גרצ'קין המגן, אמור להגיע גם מגן זר, פלומן, לוי גרסיה, קלטינס, זאת קבוצה מאוד צעירה ומהירה וזה חשוב מאוד בכדורגל.

"מהיום הראשון אמרתי כמה אני אוהב כדורגל טכני. יש לנו שחקנים בעלי טכניקה גבוהה מאוד ויראו את זה השנה. מיכאל אוחנה שיחק בנערים של בית"ר וזה מעציב אותי שהיום הוא הרכש הכי יקר בתולדות המועדון. יכלו לחסוך את ה-2 מיליון יורו אם לא היו משחררים אותו. אני מאוד מקווה שבתקופה שלי לא נעשה טעויות כאלה ונשחרר שחקנים שנמצאים מתחת לאף שלנו. יש בירושלים וסביבתה הרבה שחקנים מוכשרים. מצד שני אני מאוד שמח שהוא חוזר הביתה ומאוד מקווה ומאמין שהעונה הזאת אנחנו ניתן פייט על כל התארים. אני מצפה לראות את האיכויות כמה שיותר מהר, יש לנו את כל הזמן להתכונן ולהתחבר, עשינו רכש משמעותי. אני לא זוכר שליוסי בניון לקח זמן להתאקלם בקבוצות ששיחק בהן, שחקנים טובים צריכים להתחבר מהר, אנחנו לא מחפשים תירוצים, צריך להתחבר ולהביא תוצאות".

- המחיר לא גבוה מדי?

"צריך להפריד ולהבין את הגישה שלי. כשאני קונה שחקן צעיר זה לא משנה לי בכמה כסף קניתי אותו. אתם שוכחים אבל גם על מנור סולומון הצעתי 3 מיליון יורו וסורבתי. הסיבה שאין לי בעיה להוציא סכומי כסף משמעותיים על שחקנים צעירים זה כי אני רואה זאת כסוג של הלוואה. מיכאל אוחנה ישחק אצלי שנתיים או שלוש ובסופן אמכור אותו ואקבל את הכסף חזרה ואקנה עוד שחקן. זה לא כסף שהולך לפח, זה נכס. אני מסתכל על אוחנה ככה: האם בפוטנציאל הוא יכול לעזור לי לזכות בתארים? התשובה היא כן. האם בפוטנציאל אפשר למכור אותו בסכום גבוה יותר? התשובה היא גם כן. האם ייתכן ואמכור אותו בפחות כסף? התשובה היא גם כן, אבל גם אם כן הוא שירת אותי וזה לא נורא. ולכן בסיכוי-סיכון אני הולך על המהלך הזה".

עוד באותו נושא

מיכאל אוחנה סיכם לשלוש שנים בבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
מיכאל אוחנה הפועל באר שבע. קובי אליהו
חוגג: "מיכאל אוחנה שיחק בנערים של בית"ר וזה מעציב אותי שהיום הוא הרכש הכי יקר בתולדות המועדון. יכלו לחסוך 2 מיליון יורו"/קובי אליהו
"יהיו עוד שינויים, לא סיימנו. יהיו שחקנים שיעזבו אותנו, יהיו שחקנים שיצטרפו אלינו. נצרף עוד בלם ומגן ואני מאמין שבקרוב נסיים את בניית הסגל"

- מה הציפיות שלך מהקבוצה השנה?

"אני לא בא ואומר שאתאכזב אם לא נזכה באליפות. מכבי תל אביב עדיין פייבוריטית. אבל אנחנו לא נופלים מאף קבוצה וצריכים לתת פייט. זה הזמן של רוני לוי ויוסי לחבר את כל הדבר הזה. יש הרבה זמן להתכונן ולהכין את כל הסגל. אם הפוטנציאל הזה יתממש אפשר להגיע רחוק מאוד. קחו שחקן כמו לוי גרסיה, מי שמכיר יודע שזה שחקן עם יכולות נדירות, ויש לנו המון כאלה בקבוצה, נשאר רק לחבר את כל הדברים האלה. כולם מוכשרים ורעבים אך עדיין לא הוכיחו עצמם וזה התפקיד של הצוות המקצועי, לייצר קבוצה איכותית מהמכלול הזה".

כשנשאל על חלקו בהחתמת השחקנים אמר: "יוסי בניון בחור מאוד דומיננטי. אני אומר את דעתי, הוא שומע ולפעמים הוא אומר לי, 'זאת דעתך אבל אני רוצה אחרת' ואני מכבד את זה. אני מבין אבל הוא מבין יותר. אין שום דבר שקורה בלי שיוסי יאשר. עלי מוחמד היה המועמד מספר 1 של יוסי בניון, זאת הייתה המטרה הראשונה. רק אחרי שהבאתי את עלי מוחמד שאלתי אותו מה הלאה".

על החשש מהפציעה שעבר אוחנה: "זה סיכון מחושב. הוא בחור צעיר, בחור חזק, בדקנו גם על האופי שלו והוא מקצוען מהמעלה הראשונה. הכל גם מותנה בבדיקות רפואיות מקיפות אך אנחנו בטוחים שהתגבר על הפציעה והוא יחזור כמו שצריך, הוא רק בן 23 וכל הקריירה לפניו".

- אתה אוהב את העובדה שיש הרבה דריבליסטים בקבוצה אבל זאת גם עשויה להיות בעיה.

"שאלתי את רוני על כך שיש לנו הרבה דריבליסטים והוא אמר לי שהאתגר הוא ללמד שחקנים כאלה מתי לעשות מה, כי הם גם יודעים בנגיעה להעביר כדור. זה האתגר, איך לוקחים את אלה שהיו כוכבים בקבוצה שלהם וגורמים להם לשחק בקבוצה, להניע את הכדור ולא להחזיק אותו יותר מדי, וכן לעשות את הדריבל איפה שצריך לעשות אותו וזה מאוד משמעותי".

על רכש נוסף שיבוצע: "יהיו עוד שינויים, לא סיימנו. יהיו שחקנים שיעזבו אותנו, יהיו שחקנים שיצטרפו אלינו. נצרף עוד בלם ומגן ואני מאמין שבקרוב נסיים את בניית הסגל. חלוץ? גרסיה משחק בנבחרת כחלוץ 9 וגם בכנף, וארן בחצי עונה הבקיע 7 שערים, שלומי אזולאי כבש בקבוצת תחתית 9 שערים, רוני ויוסי מאוד מאמינים בהם. אני חושב שבחיבור עם הטכניקה וראיית המשחק של הקישור החבר'ה האלה יידעו לעשות את העבודה".

רוני לוי, מאמן בית"ר ירושלים. מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, אתר רשמי
"אנחנו לא נופלים מאף קבוצה וצריכים לתת פייט. זה הזמן של רוני לוי ויוסי לחבר את כל הדבר הזה"/אתר רשמי, מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים
"תרבות המנויים במועדון היא רעה וזה משהו שאנחנו חייבים לשנות אותו. אנחנו המועדון שעשה את הרכש הכי משמעותי, אני לא זוכר בשנים האחרנות מועדון שרכש כל כך הרבה שחקנים בכל כך הרבה כסף"

חוגג נשאל מה השם שיופיע על חולצתו של עלי מוחמד ואמר: "אני לא מבין למה מדברים על זה. מה שם המשפחה שלו? מוחמד, זה מה שיופיע על החולצה, כבר אמרתי את זה. שם המשפחה שלו מוחמד וככה זה יהיה. יש גם חוקים בעולם, זה לא עובד ככה. גם כשהשחקן נלחץ לא חששתי שהעסקה תיפול. הייתי מוכן לעשות כל מה שצריך כדי שהעסקה לא תיפול. בשורה התחתונה הוא מגיע ואנחנו מאוד שמחים".

לגבי רכישת המנויים הדלה עד עתה אמר: "לפי כל הבדיקות שלנו מדובר בקהל הכי גדול בארץ, גם בנתוני הטרפיק באתרי האינטרנט. יחד עם זאת, תרבות המנויים במועדון היא רעה וזה משהו שאנחנו חייבים לשנות אותו. אנחנו המועדון שעשה את הרכש הכי משמעותי, אני לא זוכר בשנים האחרנות מועדון שרכש כל כך הרבה שחקנים בכל כך הרבה כסף. אני והצוות משקיעים הרבה מאוד כסף ומאמצים. אנחנו רואים שנתניה והפועל תל אביב על 5,000 מנויים, באר שבע על 9,000 ואנחנו אפילו לא על 2,000. בשנה שעברה בשבוע שהצטרפתי עשינו 8,000, ציפיתי שהשנה נעבור את זה, בטח אחרי רכש כמו שעשינו. זה באמת מאכזב לראות את הקצב. אני חושב שהקהל צריך להחזיר הערכה לא רק בטוקבקים אלא בלהגיע לאיצטדיון ולראות את חבורת השחקנים הזאת ולעזור לנו. בלי הקהל שידחוף ויעודד זה יהיה רע מאוד, ואני מפה קורא לכולם: אם אתם מעריכים את הרכש שאנחנו עושים, קדימה תעשו מנויים".

- אתה מאוכזב מהקהל בנושא המנויים?

"אני מאוכזב מתרבות הצריכה של הקהל. אני מאוד מקווה שזה ישתנה, אני מביא את מיכאל אוחנה ושחקנים כל כך משמעותיים בכל כך הרבה כסף וזה לא מובן לי. עם כל הכבוד לכישורים שלי כבעלים חדש, אני לא עולה לדשא לשחק. עכשיו הגיעו שחקנים איכותיים שאמורים לגרום לקהל לקנות הרבה יותר מנויים מהשנה שעברה".

אוהדי בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
"אני חושב שהקהל צריך להחזיר הערכה לא רק בטוקבקים אלא בלהגיע לאיצטדיון ולראות את חבורת השחקנים הזאת ולעזור לנו. בלי הקהל שידחוף ויעודד זה יהיה רע מאוד"/יוסי ציפקיס
"אני לא רואה את זה כאתגר כדי שיגידו שאני ושחר ואלונה ומיטש באותה שורה, זה לא מעניין אותי בכלל ואני לא מתעסק באגו. למי אני בכלל צריך להוכיח משהו? צריך להוכיח למישהו אם יש לי או אין לי כסף?"

חוגג נשאל האם הוא נעלב כשפקפקו ביכולות הכלכליות שלו מהרגע שהגיע לבית"ר, וענה: "זה לא מעסיק אותי ולא העסיק אותי לשנייה. זה שאני טירון בכדורגל זו עובדה ולא דעה, וזה לא מעניין אותי בכלל. כל מה שמעניין זה להשיג תוצאות, אני אוהב אתגרים ואני אוהב לעמוד באתגרים. אומרים שזה ייקח כמה שנים, כמו שלקח לאחרים, ואני רואה בזה אתגר. גם פתחתי את הכיס אבל אני חושב שעשינו את זה בחוכמה ושאנחנו בונים את הקבוצה נכון. אני חושב שבאמת ניתן פייט, לא בגלל הכסף, אלא בגלל האיכות של השחקנים ובגלל הפורמט והצורה שזה נבנה.

"אני לא רואה את זה כאתגר כדי שיגידו שאני ושחר ואלונה ומיטש באותה שורה, זה לא מעניין אותי בכלל ואני לא מתעסק באגו. למי אני בכלל צריך להוכיח משהו? צריך להוכיח למישהו אם יש לי או אין לי כסף? ברוך השם, יש לי בית ויש לי אישה וילדים ויש לי נכסים ואני לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. אני הגעתי לפה בגלל דברים שכבר דיברתי עליהם בעבר, לעשות שינוי חברתי, ואני מאוד אוהב את המשחק. אני מאוד אוהב ספורט, אנחנו מתחרים ואני מאוד אוהב לנצח וכדי לנצח אני אעשה המון. אז אני גם מקווה לנצח וגם ליהנות מהדרך. אני חושב שאנחנו עושים דרך יפה בשנה האחרונה. המועדון התקדם המון, על אף התוצאות הספורטיביות הרעות שהיו בשנה שעברה, המועדון התקדם ואני בטוח שגם התוצאות יגיעו השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully