וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועד להיות כוכב: על לוקה יוביץ', חלוץ הרכש החדש של ריאל מדריד

4.6.2019 / 22:00

שילמו לו 50 יורו למשחק כבר בגיל ארבע, הוא היה מעורב יחד עם פיני זהבי במעבר שנוי במחלוקת, קרס מנטלית בפורטוגל ונצץ בגרמניה. היהלום הסרבי רק בן 21, אבל כבר מסומן כדבר הגדול הבא

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: פרשת ניימאר

אם תשאלו את לוקה יוביץ', כנראה שהוא לא יופתע מהמעבר שלו לריאל מדריד כבר בגיל 21. הוא התכונן לזה כל חייו. למרות שרבים לא הכירו אותו עד עתה, החלוץ הוגדר על ידי סקאוטרים ואנשי מקצוע ככוכב בקנה מידה עולמי כבר בגיל צעיר. הסרבי, שפרץ העונה בגדול עם 27 שערים ב-48 משחקים בכל המסגרות במדי איינטרכט פרנקפורט הגרמנית, הפך לאחד מהחלוצים המדוברים באירופה והבלאנקוס הצליחו לשים עליו היום (שלישי) את היד בעסקה המוערכת בכ-65-70 מיליון יורו.

יוביץ' הפך לכוכב באופן רשמי כבר בגיל ארבע, אז מועדון מקומי הציע לאביו כסף עבור כל הופעה שלו. הוא המשיך משם לכוכב האדום בלגרד, חווה אכזבה אדירה בבנפיקה (כולל מעבר שנוי במחלוקת בו מעורב סוכן השחקנים הישראלי, פיני זהבי) ולבסוף התפוצץ באיינטרכט פרנקפורט. זהו סיפורו של כוכב מגיל צעיר, שעם טיפול נכון, עשוי להפוך לחלוץ הגדול הבא של הכדורגל העולמי.

שחקן הכוכב האדום בלגרד לוקה יוביץ' עם אביו מילאן. אתר רשמי הכוכב האדום בלגרד, אתר רשמי
כישרון יוצא דופן. לוקה יוביץ' עם אביו, מילאן/אתר רשמי, אתר רשמי הכוכב האדום בלגרד

יוביץ' נחשב ככישרון יוצא דופן מגיל ארבע. כבר אז, סקאוטרים הבחינו בו והציעו לו לשחק בליגת ילדים מיוחדת שמיועדת לילדים בני ארבע עד 12. אחרי משחקו הראשון, בו כבש שלושער, קיבל אביו מילאן הצעה לפיה יקבל 50 יורו על כל משחק בו הילד ישחק באקדמיה (כולל החזרי נסיעות ואוכל). בליגת הילדים הקטנה ידעו שלא יוכלו להחזיק ביהלום זמן רב, ואכן, כבר בשנת 2005 הכוכב האדום ופרטיזן בלגרד חשקו ביוביץ' וניסו לשכנע אותו להצטרף. למרות שפרטיזן הציעה יותר כסף, יוביץ' עצמו, כאוהד של הכוכב האדום, בחר באדומים-לבנים.

יוביץ' הפך בשנים הבאות לאחד מהחלוצים המדוברים ביותר באירופה ובסרביה בפרט. הוא הפציץ בכל נבחרות הילדים והנערים, ובמאי 2014 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של הכוכב האדום בגיל 16 וחמישה חודשים בלבד. שתי דקות על המגרש הספיקו לו כדי לכבוש שער בכורה, וזה לא היה שער בסתם משחק בגארבג' טיים: מדובר היה בשער האליפות של הכוכב, במשחק שהסתיים ב-3:3 וסידר לקבוצתו נקודה יקרה שהבטיחה זכייה דרמטית בתואר.

בעונה שלאחר מכן הוא הפך לשחקן הרכב, אבל פציעות ממנו להיכנס לקצב והוא סיים אותה עם 24 הופעות ושישה שערים (נזכיר - בגיל 17 בלבד). את העונה הבאה הוא פתח עם הכוכב האדום, אבל בפברואר 2016 בנפיקה הצליחה לשים עליו את ידיה. מעברו תמורת 7 מיליון יורו (בתשלומים של 1.25 מיליון) עורר סערה בסרביה לאחר שהתגלה כי הוא בכלל היה חתום על חוזה באפולון לימסול הקפריסאית, בה היה מעורב סוכנו הישראלי פיני זהבי. בתקשורת הסרבית לא ידעו דבר על חוזה בקפריסין, והיו משוכנעים שיוביץ' חתום על חוזה ושייך לכוכב האדום. עד היום, לא ברור מהו הסכום המדויק אותו קיבלה הכוכב האדום מהמעבר של יוביץ' לבנפיקה (או על פי פיפ"א - לאפולון לימסול, בה היה חתום כבר מ-2015, כך מסתבר).

לוקה יוביץ' שחקן בנפיקה. GettyImages
תקופה קשה שהוא יעדיף לשכוח. לוקה יוביץ' על הספסל בבנפיקה/GettyImages

בבנפיקה לא היו לו קל. הוא ירד לקבוצת המילואים, בה לא הצליח להרשים, ומיעט לקבל הזדמנויות בקבוצה הבוגרת (שתי הופעות בלבד). "לא התנהגתי כמקצוען", הסביר יוביץ'. "היו לי בעיות מנטליות. סיפרתי עליהן למועדון, והם עזרו לי, אבל זה פשוט היה קשה להתרכז בכדורגל. התגעגעתי הביתה, לא ידעתי את השפה. זה גרם לכך שביצעתי טעויות שלא סלחו לי עליהן".

הסיוט בבנפיקה הגיע לסיומו בקיץ 2017, בו יוביץ' חתם באיינטרכט פרנקפורט אליה הושאל לשנתיים עם אופציית רכישה. אחרי עונה ראשונה טובה יחסית (9 שערים ב-27 הופעות), העונה יוביץ' התפוצץ עם 27 שערים ב-48 משחקים בכל המסגרות. הוא גם הפך לשחקן הרכב בנבחרת סרביה ואף כבש במרץ האחרון את שער הבכורה שלו נגד נבחרת גרמניה. פרנקפורט כמובן הפעילה את סעיף השחרור ורכשה אותו ב-7 מיליון יורו, אבל כעת היא תעשה עליו רווח אדיר אחרי שמכרה אותו בעסקה המוערכת בכ-65-70 מיליון יורו לריאל מדריד.

שחקן איינטרכט פרנקפורט לוקה יוביץ'. GettyImages
הכל עבד. לוקה יוביץ' חוגג במדי איינטרכט פרנקפורט/GettyImages

מירב ההתלהבות סביב יוביץ' נובעת מהעובדה שהוא יכול להבקיע מכל מצב. הוא לרוב מתפקד כחלוץ '9' קלאסי, יש לו חוש לשערים אשר הופך אותו ל"שועל רחבות", אבל הוא גם יודע לאיים מהצדדים ומחוץ לרחבה עם כדורים עוצמתיים, נמוכים וחדים. לסרבי אין רגל חזקה - הוא יכול לשלוט בכדור בימין ובשמאל באותה עוצמה מרשימה. הוא לא גבוה במיוחד (1.81 מטר), אבל יש לו ניתור מצוין אשר בזכותו הוא גם מחזיק במשחק ראש נהדר. "הוא הסיוט האולטימטיבי של שחקני ההגנה", אמר עליו חברו לקבוצה לשעבר בפרנקפורט ולנבחרת סרביה, פיליפ קוסטיץ'.

כפי שהוכח בקריירה שלו, נראה שיוביץ' בעיקר זקוק לסביבה תומכת ואוהבת. מבחינת כישרון - לאף אחד אין ספק שיוביץ' אמור היה להבקיע בצרורות גם בבנפיקה, אבל כפי שהוא עצמו תיאר, בעיות מנטליות שונות מנעו ממנו לעשות זאת. אנשי ריאל מדריד יצטרכו לדאוג שהיהלום מהבלקן מרגיש בנוח בבירת ספרד, ואם זה יקרה, יכול מאוד להיות שהם מצאו את יורשו של קארים בנזמה שאף עשוי להפוך להיות אחד מהחלוצים הטובים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully