וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי גרסיה: "זה כבוד עבורי שבניון בחר בי כשחקן הרכש הראשון שלו"

3.6.2019 / 7:16

קשר בית"ר ירושלים נמצא ביפן עם נבחרת טרינידד וטובגו וחושב על העונה הבאה: "כסף לא היה משמעותי, רציתי להשתדרג מקצועית ולשחק בקבוצה עם הרבה קהל ושאיפות", והוסיף: "עדיין לא מימשתי את הפוטנציאל, אני צריך לשפר את קבלת ההחלטות"

ההתאחדות לכדורגל

בווידאו: נבחרת ישראל מתכוננת למשחק מול לטביה

עוד לפני יום הולדת 20 נבחר לוי גרסיה במקום ה-37 מבין 100 הכישרונות המובילים בעולם, וזה היה רק לפני מעט יותר משנתיים. מי שדורג אחריו ב-30 מקומות היה אחד, ויניסיוס ג'וניור, שהספיק להימכר לריאל מדריד בסכום עתק. כששואלים את גרסיה על כך הוא אומר: "שואלים אותי אם אני מרגיש עצבני או מאוכזב שוויניסיוס שם ואני כאן מחפש את עצמי ואני אומר שלא, אני מאמין שהכול לטובה בחיים. זאת הדרך שרצו שאעבור ואני אעשה אותה כמו שצריך. אני לומד דברים, מתבגר, נולד לי ילד ואני בונה משפחה. אני מגיע לירושלים מוכן יותר ממה שהייתי במועדונים אחרים ולכן גם משוכנע שאצליח. אני בטוח שיראו ממני הרבה יותר ממה שראו בקבוצות אחרות".

גרסיה נחת רק אתמול ביפן לאחר יותר מ-20 שעות טיסה מטרינידד דרך ניו יורק יחד עם נבחרתו, בדרך להשתתפות בטורניר גביע הזהב. אם טרינידד וטובגו תגיע לשלבים המכריעים של הטורניר בתחילת יולי, גרסיה יחמיץ את אימוני הפתיחה עם בית"ר. בנוגע לשמו הוא מדגיש: "לא הוגים את זה כמו לוי שם המשפחה הישראלי, זה ליואי, אבל לא משנה איך יקראו לי, העיקר שאני אצליח על המגרש".

לוי גרסיה שחקן עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
לוי גרסיה במדי עירוני קרית שמונה/סוכנות ג'יני

אז איך פתאום הוא הגיע לבית"ר? גרסיה מסביר: "יוסי בניון פנה אליי כמנהל מקצועי, אבל עוד לפני כן, כשהיה שחקן הוא פרגן לי במשחקים ואמר לי שירצה לצרף אותי לקבוצה שלו. בסוף העונה הם קיבלו את אישור קרית שמונה והציעו לי להצטרף. ישר אמרתי כן, זה שדרוג גדול עבורי. בכלל כבוד גדול שאגדה כמו בניון רוצה אותי כשחקן הרכש הראשון שלו, הרגשתי שבאמת רוצים אותי ומאמינים בי.

"בחרתי לעשות את השינוי כי אני רוצה לשחק עבור הקהל של בית"ר ולעשות דברים גדולים. חשוב לי מאוד לשחק בקבוצה עם קהל גדול ועם שאיפות להגיע כמה שיותר גבוה. מעבר לזה, כנוצרי ירושלים קרובה מאוד לליבי, אני רוצה להכיר אותה מקרוב ולהביא את כל המשפחה לשם. גם כשבאתי לישראל קודם כל ירושלים הייתה בראש שלי".

- מגיל צעיר יש ממך הרבה ציפיות שעדיין לא מימשת.

"עד היום לא עמדתי בציפיות וזה ברור לי. אני צריך לשפר את קבלת ההחלטות ולהביא מספרים טובים יותר, גם שערים וגם בישולים. הרגשתי שזה קורה השנה בקרית שמונה, אך עברתי שלוש פציעות שריר רצופות שעצרו אותי. לחצו עליי לחזור מהר מדי לאימונים אחרי הפציעות והפציעה חזרה פעם אחר פעם. עכשיו החלמתי ואני אבוא מוכן לעונה הבאה. כסף פחות משמעותי בשלב הזה של הקריירה שלי ולכן לא הייתה לי בעיה לקבל את אותו החוזה שהיה לי בקרית שמונה ולא דרשתי שום דבר מעבר. אני זקוק לכסף, אבל כל דבר יגיע בזמנו. אני בא מבית עם בעיות כלכליות ועוזר למשפחה שלי כך שהכסף חשוב, אבל בשלב הזה של הקריירה היה חשוב לי יותר להשתדרג מקצועית".

יוסי בניון המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
"כשהוא עוד היה שחקן הוא פרגן לי במשחקים ואמר לי שירצה לצרף אותי לקבוצה שלו". בניון/מגד גוזני

גרסיה סיפר על מרקו ואן באסטן האגדי, שאימן אותו באלקמאר בגיל צעיר: "למדתי ממנו המון. ראשית את הגישה החיובית שלו, כל הזמן לדבר חיובי ומעבר לזה הטיפים והשיחות האישיות. הוא היה מדבר איתי מתי לשחרר כדור, מתי נכון או לא נכון לעשות אחד על אחד, איך התנועה שלי במגרש צריכה להיות, איך אני אמור לשחק נכון עם המגן ועם החלוץ, לימד אותי המון דברים שאני בטוח שיבואו לידי ביטוי בשנים הבאות".

גרסיה התייחס לתפקיד המועדף עליו במגרש ואמר: "אני שחקן כנף, גם בימין וגם בשמאל. היתרונות שלי הם האחד על אחד, המהירות, והיציאה מהגנה להתקפה. אבל אם יצטרכו, אז אני אשחק גם כחלוץ. אני לא מפונק, אעשה מה שיבקשו ממני".

- מה עם הנבחרת, יש סיכוי שפעם תעלו לטורניר גדול? בינתיים רק הדחתם את ארה"ב מהמונדיאל ברוסיה.

"כן, זה היה המשחק הכי מפורסם שלנו. גם אנחנו היינו בהלם שהדחנו אותם וגם הם. אנחנו נפגוש אותם בטורניר הקרוב והם בטוח ירצו נקמה, הם לא ישכחו לנו את זה. אנחנו משתפרים כנבחרת, הופכים לטובים יותר משנה לשנה, המטרה שלנו היא לעשות את הבלתי ייאמן ולעלות לטורניר גדול, אני בטוח שזה יגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully