שחקן מכבי חיפה שון וייסמן/אדריאן הרבשטיין

שון וייסמן בראיון: "אם אשאר זה נטו כדי להביא אליפות"

29.5.2019 / 11:00

ההבטחות מההולנדים שהתנפצו, המהפך תחת בלבול, מחיקת תדמית המחמיצן, זימון הבכורה לנבחרת וההתלבטות הגורלית לעונה הבאה. שון וייסמן מסכם עונה, כולל הגול ההוא מול באר שבע, הפער ממכבי תל אביב, ההשוואות לתומר חמד, הקשר עם ירדן שועה והמודל תיירי הנרי

שון וייסמן נכנס לתאי הצפייה היוקרתיים באצטדיון בחיפה ומתרגש ממראה כר הדשא כאילו הוא כבר חתום על חוזה לעונה נוספת במכבי חיפה. "אתה יודע איזה טירוף יהיה פה במשחק המוקדמות הראשון בליגה האירופית? אפילו אם תהיה קבוצה כביכול של נגרים האיצטדיון יהיה מלא ויהיה טירוף. הקהל פה צמא". אבל יכול להיות שאתה כבר לא תהיה כאן, אני מזכיר לו. החיוך שעל פניו כשהוא עונה "זה לא משנה אם זה איתי או בלעדיי" מסגיר את העובדה שהחלוץ שכבש העונה 10 שערים ב-31 משחקים בכל המסגרות הוא קודם כל אוהד ירוק שמתרגש מכך שאירופה חוזרת לכרמל.

ניכר עליו שההתרגשות הזו גורמת לו להתלבטות אמיתית לגבי המשך דרכו, למרות ההצעות שקיבל מליגות כמו אוסטריה ופולין והאפשרות להרוויח סכומים גבוהים יותר מעבר לים. בשבוע הבא הוא צפוי להחזיר למכבי חיפה תשובה לגבי ההצעה שהמועדון הגיש לו. רגע לפני ההחלטה, הוא מתיישב לסכם את העונה המטורפת שעברה עליו.

שון וייסמן שחקן מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
"הקהל פה צמא לאירופה". שון וייסמן/לילך וייס רוזנברג

בקיץ שעבר חזרת למכבי חיפה אחרי שלוש השאלות - לעכו, נתניה וקרית שמונה. הרגשת שזו הולכת להיות העונה שלך?

"האמת שכן. ההולנדים דיברו איתי והאמינו בי. נתתי לזה צ'אנס כי באמת הגיע הזמן שאהיה שחקן הרכב במכבי חיפה, ואני שמח שהחלטתי בסופו להישאר".

מה קרה העונה שלא היה שם בעונות הקודמות?

"בעכו הייתי צעיר מדי והקבוצה לא הייתה הכי טובה. הגעתי לסיטואציה לא קלה, אחרי שכל החיים אתה במחלקות נוער של מכבי חיפה ולוקח תארים פתאום אתה מתמודד בתחתית בלי יותר מדי קהל. לילד צעיר זה מלחיץ. אחר כך הייתה לי עונה טובה מאוד בנתניה ואני חושב שבקרית שמונה לא קיבלתי את ההזדמנויות שהייתי צריך לקבל ופחות נתנו לי לבוא לידי ביטוי. השנה הראיתי שכשמאמינים בי ונותנים לי אני יודע להוכיח ולקחת את מה שמגיע לי".

כשניהלת משא ומתן עם מכבי נתניה כבר ראית איך אתה מפתח קריירה שלא במועדון נעורייך?

"לא דמיינתי את זה בתור ילד, אבל בסיטואציה שנקלעתי אליה, כן, ראיתי את עצמי עובר למכבי נתניה. זה לא הסתדר בגלל כל מיני דברים שלא קשורים אליי, אבל אני שמח על זה".

שון וייסמן, שחקן עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
"לא קיבלתי את ההזדמנויות שהייתי צריך לקבל". שון וייסמן בקרית שמונה/סוכנות ג'יני

בפועל ההולנדים לא נתנו לך הזדמנויות. עד כמה זה היה קשה?

"זה הדבר הכי מתסכל בתור שחקן. במיוחד כשאתה נותן אימונים טובים ומשקיע, ואז אתה לא משחק אז זה בעצם לא שווה כלום".

ניסית להיכנס לשיחה איתם כדי להבין למה אתה לא משחק?

"אני לא אחד שדופק בדלת ושואל למה ככה. אני מאמין בעבודה קשה ושמי שעובד קשה בסוף מצליח".

אז הם לא ראו את העבודה הקשה שעשית?

"הם ראו, ובגלל זה גם קיבלתי כמה גיחות למגרש ואפילו היה לי כמה שערים, אבל לא נתנו לי לשחק רציף כמו שצריך".

היו הרבה שצחקו על זה, אבל הפעם ברצינות - הבנתם את פרד רוטן?

"אתה מתרגל למבטא אחרי שבועיים-שלושה ואז אתה מבין מה הוא רוצה. אני מאוד החזקתי ממנו. אהבתי את איך שהוא מתנהג ומאוד התחברתי אליו, ובגלל זה הייתי בשקט".

אז מה לא הלך איתם?

"במשחקים הראשונים אני חושב שדווקא נראינו טוב והיה נדמה שהנה זה קורה. אבל אז הגיעו כמה הפסדים ודברים התפקששו. ואז פתאום אדום שטותי ודברים קטנים שיצרו כדור שלג, שכלל מחאה ועוד דברים בדרך, והיה קשה לעצור אותו".

מאמן מכבי חיפה פרד רוטן. יוסי ציפקיס
"דברים התפקששו ונוצר כדור שלג שהיה קשה לעצור". פרד רוטן/יוסי ציפקיס

ג'ון אוגו אמר בראיון לוואלה! ספורט שהדבר שהכי הטריף אותו העונה זה לראות את פער הנקודות ממכבי תל אביב. אתכם זה הטריף?

"מכבי תל אביב עשו עונה מדהימה. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, אבל זו עונה שלא תחזור על עצמה. אני מאמין שבשנה הבאה מכבי חיפה תהיה חזק הרבה יותר בתמונה במאבק על כל התארים. מה שהיה השנה לא יכול לחזור על עצמו".

אבל מלבד פער הנקודות, גם במשחקים ביניכם זה היה נראה לא כוחות.

"כמובן שזה מטריף, זו היריבה הכי גדולה והכי שנואה על הקהל שלנו, וזה כואב לראות שהאוהדים שלנו מרגישים ככה. אני בטוח שזה לא יקרה שוב".

אלו באמת היו הפערים העונה?

"אפשר להגיד שמאז שמרקו הגיע הפערים הצטמצמו. הם תפסו את הליגה בזמן וברחו בלי הפסדים. אני לא חושב שהם היו ברמה הרבה יותר גבוהה מעלינו. בתחילת העונה הם היו קבוצה יותר מאומנת ומחוברת מאיתנו וכל שחקן שנכנס פגע. לא היה שם אחד מעל כולם וככה צריכה להיראות קבוצה".

כבר שנים שמכבי חיפה משתפרת לקראת סוף העונה ויש תקוות, שמתנפצות מיד בתחילת העונה שלאחר מכן. הפעם זה יהיה שונה?

"אני מאמין גדול בזה. הסיבה העיקרית היא חדר ההלבשה והצוות שעובד איתנו יום יום. לא הייתי פה כל השנים, אבל כל מי שמסביב מדבר על זה שהעונה יש את החיבור הכי גדול שהיה. אנחנו חברים מאוד טובים, ומבלים ביחד גם עם המשפחות".

זה בגלל שהרוב צעירים?

"זה בוודאי תורם, יש יתרונות וחסרונות. אנחנו פחות מנוסים ורואים את העליות והירידות האלה, אבל החיבור הוא מדהים, ובעונה הבאה עם הצוות שיש לנו מכבי חיפה יכולה לעשות יופי של דברים".

שחקן מכבי חיפה שון וייסמן חוגג. יוסי ציפקיס
"אנחנו במשא ומתן עם מכבי חיפה מעל חצי שנה". שון וייסמן/יוסי ציפקיס

התחלת להגיד 'אנחנו' ושינית ל-'מכבי חיפה', שאלת מיליון הדולר היא אם אתה נשאר.

"אני עוד לא יודע מה אני רוצה, ואני והמשפחה והסוכנים בוחנים את כל האופציות. אנחנו במשא ומתן עם מכבי חיפה מעל חצי שנה, ואם נסתדר כמו שצריך אז אני מאמין שאשאר".

מדברים על הצעות מקפריסין, אוסטריה ומאלופת פולין, מבחינת הרמה הזו אז אולי עדיף להישאר במכבי חיפה.

"אין ספק שאלו לא הליגות הכי סקסיות בעולם, אבל מהן אפשר להגיע קדימה כמו מונס דאבור ואחרים. אני רוצה לבחון את כל האופציות ולהבין את כל החבילה".

מה הכי חשוב, כסף?

" מקצועי הרבה יותר חשוב, כסף אף פעם לא עניין אותי. ראיתי פרסומים של סכומים, וכרגע בגיל 23 זה לא מה שמעניין אותי".

אז אם כסף לא מעניין אותך, למה לא הסתדרת עם מכבי חיפה עדיין?

"יש כל מיני דברים אחרים. כסף זה חלק מהמשוואה אבל ממש לא רק זה. אני רוצה להבין מה המיקום שלי בהיררכיה. אם אחתום על מיליונים ולא אשחק דקה אז לא שווה לי כלום. אני אעשה את החושבים שלי ואחליט".

אם אתה נשאר במכבי חיפה, מה הציפיות שלך כשיש את ירדן שועה, מוחמד עוואד, גיל יצחק ואולי גם ניקיטה רוקאביצה ואולי חיזוק נוסף?

"המטרה שלי היא להיות חלוץ ראשון, בכל מקום שאלך אליו. אני רוצה שייבנו עליי ויגידו לי 'קח את המפתחות'".

שון וייסמן שחקן מכבי חיפה עם ירדן שועה. אדריאן הרבשטיין
"גם אני וגם הוא נטולי אגו ומבינים שהצלחה של האחד זו הצלחה של השני". שון וייסמן חוגג עם ירדן שועה/אדריאן הרבשטיין

לא קורה הרבה ששחקן בית חוגג בכזה טירוף עם רכש הכי יקר בתולדות המועדון שהגיע על המשבצת שלו. ספר על הקשר עם ירדן שועה.

"מהרגע הראשון שהוא בא היה קליק והחברות היא ממש טובה. אנחנו בערך אותו סגנון של בנאדם מחוץ למגרש. גם אני וגם הוא נטולי אגו ומבינים שהצלחה של האחד זו הצלחה של השני. אני מאוד שמח בשבילו ושיחקנו גם שנינו ביחד במשחק האחרון. זה לא חייב לבוא אחד על חשבון השני. אני מאמין שהחברות הזו תמשיך".

ניסית ללחוש לו בתור סוג של אח גדול כשצפו "עבירות משמעת"?

"אנחנו כל הזמן מדברים ואני מדבר איתו גם על זה. הוא יודע מה הוא צריך לעשות, אבל לא צריך לעשות מכל נמלה פיל, זה קורה אצל הכי גדולים וממשיכים הלאה. הקהל נותן לו את כל התמיכה שהוא צריך, יש לו את הפוטנציאל להגיע לרמות הכי גבוהות".

אתה סוג של תואם תומר חמד, והעונה היתה דומה לעונה האחרונה שלו במכבי חיפה, אלא שהוא זכה באליפות. יושב לך שאולי אתה צריך להישאר כדי לקחת אליפות עם מכבי חיפה לפני שאתה עוזב?

"כמובן שהחלום הכי גדול שלי זה לקחת אליפות עם מכבי חיפה. אם אשאר זה נטו כדי להביא תארים ואליפות וליהנות מהקהל הבאמת מטורף שיש לנו".

אתה נתקל בהשוואות לחמד?

"מגיל 17 כבר אמרו לי שאני מזכיר אותו. יש לו קריירה מפוארת והוא היה בטופ של הטופ, אני מאחל לעצמי להיות דומה לו כל הקריירה".

שון וייסמן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"ידעתי שאני רץ עד הסוף". שון וייסמן בדרך לשער מול באר שבע/אדריאן הרבשטיין

תסביר את הגול נגד הפועל באר שבע, זה היה נראה שאתה מאבד את הכדור בכל רגע, ובסוף זה הפך אולי לשער העונה

"כשניקיטה נתן לי את הכדור ראיתי את המגרש פתוח וידעתי שאני רץ עד הסוף ואין סיכוי שמישהו עוצר אותי. תמיד אהבתי לקבל את הכדור עם הפנים ולרוץ קדימה. היו לי גולים כאלה גם בנוער. צריך קצת ביטחון וקצת יותר דקות משחק כדי להרגיש את הדשא, ואז הכל נפתח ואפשר להראות את מה שאתה יודע".

עוד לפני שכבשת בלבול אמר שכולם מדברים על העבודה הקשה שלך למרות ההחמצות. עד כמה האמונה שלו חיזקה אותך?

"הוא כל הזמן עודד אותי. גם אחרי המשחק נגד אשדוד שהחמצתי בו בלי סוף הוא חיזק אותי. אני יודע שברגע שהכדור נכנס אז הוא ימשיך להיכנס, כי אני יודע להבקיע ויש לי את התכונה הזו. מרקו כל הזמן עשה איתי שיחות. הוא המאמן הכי משמעותי בקריירה שלי. שנתיים בנבחרת הצעירה והעונה במכבי חיפה - הוא נתן לי הכי הרבה כוח".

איך זה לשחק עם קרים פריי?

"כבר באימונים הראשונים שלו ראיתי שהוא מעל הליגה. זה כיף כשיש לך שחקן כזה שאתה יודע שאתה רק צריך לרוץ והוא כבר ייתן לך את הפס הנכון. זה מקל מאוד על הביטחון. הוא עובר שני שחקנים ואתה צריך רק לעשות תנועה נכונה. כשיש שחקנים כמוהו לידך אתה מרגיש כבר חמישים אחוז בתוך המשחק".

אתה מתחזק בדת. איך זה משתלב עם כדורגל?

"זה כבר הרבה זמן, אבל בשלוש שנים האחרונות לקחתי על עצמי שמירת שבת והתחזקתי עוד יותר וזה הדבר הכי כיף והכי טוב שעשיתי. האהבה והתשוקה הזו לדת זה משהו שאתה נכנס אליו ולא יכול לעצור. בשישי-שבת אני מתנתק מהכל ואם אין משחק אני בכלל מתנתק וזה הכי כיף. אם אין ברירה אני מחפש מלון קרוב או אלטרנטיבות כמו שחקן לא יהודי שאני נוסע איתו. אני עושה את כל ההשתדלות".

זה חיזק אותך כשחקן?

"יותר מחיזק אותי. בתקופות קשות כשיש נפילה אז אתה לוקח את הכל בפרופורציות וזה מחזק מאוד".

View this post on Instagram

אשרינו שזכינו !! ??

A post shared by שון וייסמן (@shonweissman27) on

אתמול זומן שון וייסמן בפעם הראשונה לנבחרת ישראל. כשפורסם הסגל המקורי הוא נכלל רק ברשימת ההמתנה, אך בכל זאת דחה את תכנון החופשה שלו ואכן זכה לבסוף לזימון המיוחל לאחר פציעתו של אלון תורג'מן.

זה סוג של ציון דרך?

"יש כמה חלומות כשאתה ילד, וזה אחד החלומות. זה משמח מאוד. אין דבר יותר מרגש מלקבל זימון בכורה לנבחרת".

מה החלום הרחוק שלך?

"תמיד אומרים לי שמתאים לי ליגה גרמנית, אז לא הייתי מתנגד לזה".

יש לך מודל לחיקוי?

"אהבתי את תיירי הנרי. את השקט שלו והגולריות שלו. 80 אחוז מהגולים שלו היו עם הפס והוא כל כך קר רוח. אני תמיד מנסה לעבוד על זה להיות קר רוח מול השער".

שון וייסמן שחקן מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
"לא הייתי מתנגד לשחק בגרמניה". שון וייסמן/לילך וייס רוזנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully