וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהזכיר לקטש את עצמו: דגן יבזורי צפוי לפרוש מכדורסל

21.5.2019 / 14:49

אחרי מסע ההישרדות עם עירוני נהריה בליגת העל, מתכוון הגארד לתלות את נעליו. הוא מדורג במקום ה-123 בין קלעי כל הזמנים

one

נתקלת בשחקן שהזכיר לך את עצמך, שאלתי בעבר את עודד קטש בראיון. "כן, והתשובה שלי תפתיע אותך", השיב. "דגן יבזורי, ששיחק אצלי בגלבוע/גליל. אני לא מדבר על סגנון המשחק דווקא, אלא על החיבור לכדור ועל האהבה למשחק. הוא, לדעתי, הפספוס הכי גדול של הכדורסל הישראלי. אם הוא היה גדל בסביבה אחרת של המשחק, הוא היה מגיע הרבה יותר רחוק, סוג של חואן קרלוס נבארו ישראלי".

היום (שלישי) נראה כי הקריירה של יבזורי הגיעה לקיצה. עם סיום העונה, ולאחר שהיה חלק ממסע ההישרדות של עירוני נהריה בליגת העל, צפוי הגארד לפרוש בגיל 33. "הפרקט היה הכל בשבילו, הקלילות בין החסימות, העליות עוצרות הנשימה, הזריקות של המאני טיים", כתבה נהריה בפוסט פרידה בעמוד הפייסבוק של המועדון. "דגן, אתה איש מיוחד, מצחיק ואהוב, חכם ושנון, שנתן למועדון הסגול כל כך הרבה, ועל כל אנחנו אומרים לך תודה. אוהבים אותך ומאחלים לך, ליעל ולילדים את כל האושר בעולם".

דגן יבזורי שחקן עירוני נהריה. לירון מולדובן
מקום שמיני מבין השחקנים הפעילים. יבזורי/לירון מולדובן

יעל יבזורי, אשתו של דגן, הביעה גם היא את רגשותיה ברשת החברתית: "כל מי שמכיר באמת את דוגי יודע שהמוטיבציה שלו בחיים, חלום חייו, פסגת שאיפותיו זה להיות שרוע כמה שיותר זמן על הספה עם כמה שיותר בירה ומינימום הפרעה... שקט. והיום, בעלי האהוב, אחרי שנים של עשייה, הצלחה, משחקים מטורפים, עונות ארוכות ו'וואו' אחד מתמשך, הגעת לספה. ועכשיו תורי לפרגן.. להגיד לך שזה היה מדהים, אתה היית מדהים! ריגשת, הרשמת, הראית כוחות ועוצמות ושמרת על דרך ארץ, סטייל, עוצמה, כבוד ורוגע תמידי. מאחלת לך להתמזג עם הספה, ללגום כמויות אלכוהול כמו שרק אתה יודע ולהיות בשקט הזה שחיכית לו! עד מחר בבוקר".

יבזורי הופיע במשך 12 עונות רצופות בליגת העל, במהלכן קלע 2,321 נקודות (7.7 למשחק) והוא מדורג במקום ה-123 בכל הזמנים - ושמיני בין השחקנים הפעילים. הוא שיחק במשך שש עונות בגלבוע/גליל (הראשונה שבהן כשהיא עוד נקראה גלבוע/עפולה, לפני האיחוד עם גליל עליון), ובמשך שלוש עונות במכבי חיפה, שנתיים במכבי תל אביב ועונה אחת בהפועל חולון.

היה צעד אחד שנוי במחלוקת בקריירה של יבזורי: כשהיה בשיאו, אחרי עונה של 12.2 נקודות במדי חיפה, הוא חוזר על ידי הקבוצות העשירות בישראל והיה קרוב לחתימה בהפועל ירושלים. לבסוף בחר במכבי תל אביב, אבל לא הצליח להשתלב במדיה וסיים קדנציה בת שנה וחצי על הספסל, כשהוא משותף לארבע שניות בלבד ביורוליג.

הוא החל את הקריירה במכבי קריית ביאליק, וזכה באליפות אחת (עם גלבוע/גליל ב-2010) ובגביע המדינה (עם מכבי תל אביב ב-2016). את שיא הקריירה קבע ב-2014, כשהתארח עם חיפה בירושלים וצלף 36 נקודות (7 מ-10 לשלוש) בדרך לניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully