וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השואה לא עצרה את הכדור: משחק כדורגל יוצא דופן יצא לפועל כעבור 80 שנה

20.5.2019 / 12:07

תנועת מכבי מקסיקו ותנועת בני עקיבא העולמית ייצגו את הכח וינה ומכבי ורשה - שפעלו עד עליית הנאצים לשלטון - במשחק שחנך אצטדיון חדש של יהודי מקסיקו

משחק, יהודי מקסיקו. באדיבות תנועת בני עקיבא העולמית, אתר רשמי
שחזור מרגש/אתר רשמי, באדיבות תנועת בני עקיבא העולמית

אצטדיון הכדורגל החדש של מרכז הספורט היהודי במקסיקו, נחנך לאחרונה בדרך לא שגרתית: תנועת מכבי צעיר מקסיקו, בשיתוף פעולה עם תנועת בני עקיבא העולמית, שיחקו זו מול זו כשהן מייצגות שתי קבוצות מרכזיות שפעלו עד עליית הנאצים לשלטון, "הכח" וינה ומכבי ורשה, במשחק שתוכנן בזמנו אך לא יצא לפועל. המשחק התקיים בעקבות יוזמה של לאונרדו אלבחרי, מתנדב ביד ושם בארגנטינה, שהחליט להקים מוזיאון שואה במרכז הספורט היהודי בארגנטינה, כדי לחבר בני נוער וצעירים לזכרון השואה בדרך מקורית, ע"י אחד מתחומי העניין המרכזיים שלהם: הכדורגל.

הוא ערך מחקר מעמיק כדי למצוא סיפורים בהם השפיעה השואה על תחום הספורט והכדורגל בפרט, ותיעד הכל במוזיאון שהקים. על מפעלו זה, קיבל אלבחרי את פרס היוקרה "יוליוס הירש" על ידי הפדרציה הגרמנית לכדורגל. מכבי הצעיר מקסיקו התרשמה מהמודל ו"העתיקה" אותו גם למקסיקו. היא קנתה ממנו את המוזיאון והוא הכשיר את המדריכים לתת סיורים לקבוצות.

אחד הסיפורים שגילה אלבחרי במחקרו, בהן "השואה עצרה את הכדור", הוא על קבוצת הכדורגל "הכח" וינה, הקבוצה היהודית המובילה באוסטריה ששיחקה בליגת האלופות באירופה וזכתה לנצחונות והישגים בטורנירים שונים. אחד המשחקים המתוכננים בשנת 38, היה משחק בין הכח וינה למכבי ורשה, שלא התקיים עקב גזירות הנאצים, לפיהן שתי קבוצות יהודיות אינן יכולות לשחק זו מול זו. בסופו של דבר ניספו בשואה מרבית שחקני שתי הקבוצות. כעת, משהסתיימה בנייתו של מרכז הספורט של הקהילה היהודית במקסיקו והאצטדיון שופץ לקראת המכביה שתיערך שם ביולי הקרוב, התקיים משחק רשמי ראשון - לזכרם של הנספים. בני עקיבא ייצגו את "הכח" וינה, ואילו מכבי הצעיר, כמובן, את מכבי ורשה. התוצאה היתה- 10:1 ל"כח וינה", שיוצגה ע"י בני עקיבא.

נתנאל כהן, שליח בני עקיבא במקסיקו, מספר: "יום אחד קיבלתי טלפון מליאורה גולדפדר, שליחת מכבי הצעיר והשומר הצעיר מקסיקו, בו הזמינה את הסניף שלנו לשחק מולם משחק ראשון על המגרש החדש, לזכרם של הניספים. זה היה מרגש מאד, לשחק לכבודם, 80 שנה אחריהם. באמת אירוע יוצא דופן ואנחנו מודים למכבי הצעיר על הזכות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully