וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: ארנסט מאבוקה האריך את חוזהו, עוואד הושעה משלושה משחקים

16.5.2019 / 16:55

המגן הימני ממשיך בירוק, עם אופציה לעוד עונה. החלוץ קיבל עונש חמור בעקבות היריקה על שחקן חדרה יהב גורפינקל ויחמיץ את מכבי תל אביב ומכבי נתניה

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

עיקרי הדברים

- ארנסט מאבוקה האריך את חוזהו בעונה נוספת
- מכבי חיפה בדקה האם בירם כיאל יהיה מוכן לחזור ארצה
- השחקן מבוקש גם בסלטיק, אך עשוי להיכנס למו"מ עם הירוקים
- נציגים של הקבוצה יצאו לטורניר כישרונות בגאנה
- בקבוצה עוסקים בעבירות המשמעת של שועה: "צריך להבין מה זה מכבי חיפה"
- ספרטה פראג תגיש מחר כתב הגנה בנוגע לתביעת ז'ורז' מאנג'ק

ארנסט מאבוקה, מגינה הימני בן ה-31 של מכבי האריך היום (חמישי) את חוזהו בקבוצה בעונה נוספת, עם אופציה להמשך גם לעונת 2020/2021. מאבוקה, שהיה המגן הימני הקבוע של מרקו בלבול, אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אני מאוד שמח להמשיך במועדון. אמשיך לתת את כל כולי למועדון, אני אוהב את הקהל ומקווה להחזיר על האמון הגדול שאני מקבל מהמועדון".

מנכ"ל המועדון, אסף בן דב, אמר לאחר הארכת החוזה של המגן: "אנחנו שמחים שארנסט ימשיך איתנו לעונה שלישית, אנחנו רואים בו שחקן מרכזי במועדון וזה חלק מההמשכיות שאנו רוצים ליצור במועדון".

מאבוקה, 30, נמצא בעונתו השנייה במכבי חיפה אליה הוא הגיע מז'ילינה הסלובקית. העונה הוא היה אחד השחקנים היציבים בהרכב ורשם 32 הופעות ב-11 של הירוקים, אך עדיין לא הצליח לכבוש.

ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה מול מרואן קבהא שחקן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
ממשיך בירוק. מאבוקה/אדריאן הרבשטיין

מי שלא ישחק יותר העונה במכבי חיפה הוא החלוץ מוחמד עוואד שהורחק היום (חמישי) משלושה משחקים. זאת אחרי שזה ירק בצורה מכוערת על יהב גורפינקל שחקנה של הפועל חדרה והורחק בדקה ה-32 במשחק שבו קבוצתו הפסידה 2:0. המשמעות היא שעוואד יחמיץ את שני המשחקים החשובים שנשארו לקבוצה מול מכבי תל אביב (בית) ומכבי נתניה (חוץ), משחקים שיכריעו האם הקבוצה תשחק באירופה בעונה הבאה.

עוואד, שהתייצב בבית הדין יחד עם ג'ובאני רוסו, אמר לאחר הדיון: "מתנצל, עשיתי טעות. זה אדום ראשון בקריירה. התנצלתי בפני השחקן, זה לא צריך לקרות וביישתי את עצמי. אבא שלי ואמא שלי מחנכים וזו בושה. לא רוצה לסחוב את הטעות הזו להרבה זמן".

בירם כיאל שחקן ברייטון מול ג'ונג'ו שלבי שחקן ניוקאסל. רויטרס
לא פוסל חזרה הביתה. כיאל/רויטרס

ובתוך כך, בירם כיאל מנסה למצות אופציות באי הבריטי, אבל לא פוסל כניסה למו"מ עם מכבי חיפה, שמגבירה את המאמצים לצרפו. הירוקים מגששים כבר זמן רב אצל הקשר שגדל במועדון ושמחזיק בחוזה לעונה נוספת בברייטון. כיאל עצמו לא רוצה להעביר זמן רב על הספסל ולכן ממתין להתבהרות מעמדו במדי השחפים, כשבמקביל הוא בודק אופציות נוספות באי הבריטי, בין היתר חזרה לסלטיק. במכבי חיפה עוקבים אחר ההתפתחויות ואם תהיה אופציה שהשחקן יחזור לישראל, יכנסו איתו למו"מ.

נציגים מצוות הסקאוטינג של המועדון יצאו לטורניר כישרונות בגאנה כדי לנסות לאתר שחקנים צעירים שיוכלו להתפתח בעתיד. מכבי חיפה צירפה לאחרונה את טוראי סיהאו הגמבי ואיקוום אודו הניגרי כהחתמות אסטרטגיות לטווח ארוך והיא בודקת אפשרויות דומות בגאנה.

שחקן מכבי חיפה ז'ורז' מאנג'ק. יוסי ציפקיס
יהפוך לשחקן חופשי? מאנג'ק/יוסי ציפקיס

במכבי חיפה ממשיכים לעסוק בעבירות המשמעת של ירדן שועה. השחקן צפוי להתאמן היום כרגיל, אך במועדון מתכוונים לקיים איתו שיחה נוקבת ואמרו: "ירדן צריך להבין את גודל האירוע ואת המשמעות של להיות שחקן של מכבי חיפה. הוא ילד מוכשר מאוד, אבל הוא צריך להבין שיש דפוסי התנהגות שהוא צריך להתנהג על פיהם".

ג'ובאני רוסו מנסה לדבר לליבו של שועה, אך בקרב השחקנים מציינים שהוא פשוט נכנע לאמוציות. אחד השחקנים אמר: "מי שמכיר את ירדן מבין שהוא אחלה בנאדם. הוא ילד טוב והוא אוהב מאוד את החברים לקבוצה וגם אהוב, אבל יש לו פתיל קצר והוא לאט לאט ישנה גם את זה".

בינתיים בקבוצה ממתינים להחלטת פיפ"א בנושא ז'ורז' מאנג'ק וחוזהו בספרטה פראג. מחר צריכה הקבוצה הצ'כית להגיש כתב הגנה לתביעה של הקשר הקמרוני למוסדות המשפטיים של הארגון. מאנג'ק תובע שחרור ללא תמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully