דולב חזיזה שחקן בני יהודה. קובי אליהו
דולב חזיזה שחקן בני יהודה/קובי אליהו

"אמא שלי היתה מחכה באוטו ובוכה"

14.5.2019 / 11:00

הצלקות ממכבי פתח תקוה ("אמרו שאני קטן מדי"), ההזדמנות בבני יהודה ("אנחנו חבורה של חיות טרף שלא נתנו להם סיכוי"), הקללות למכבי תל אביב ("זה היה בשביל אבוקסיס") הצעד הבא ("מוכן להוביל בארץ ובחו"ל") וההבטחה לגמר ("נחזור עם גביע לשכונה"). דולב חזיזה בראיון

לפני קצת יותר מחודש העלה החזאי ומגיש הטלוויזיה דני רופ פוסט עם תמונות של דולב חזיזה כילד במדי מכבי פתח תקוה וכתב: "ככה התחלת. הכי קטן בקבוצה אבל הכי מוכשר. שיראו במכבי פתח תקוה ויאכלו את הלב". בראיון לוואלה! ספורט מגלה חזיזה, שבגיל 23 היה אחת מתגליות העונה במדי בני יהודה, שאותה תקופה השאירה בו צלקת לא פשוטה.

"הבן של דני רופ שיחק איתי בגילאים האלה, הוא יודע היטב מה עברתי", מסביר חזיזה. "אפשר לראות בתמונה את עומר דנינו וכמה הייתי קטן יחסית לאחרים. אני זוכר שהיינו במחנה בקרית שמונה ולא רצו להוציא אותי בכלל, לחצנו כדי שבכלל ירשמו אותו ויאשרו לי לצאת. הייתי מאוד מוכשר ואיכותי לגילי, וצריך לדעת לתת לילד את הזמן שלו להתפתח פיזית ולא לוותר עליו. נפגעתי, זה כאב לי מאוד כי הייתי מצויין כששיחקתי ולא הייתה סיבה לא לתת לי דקות, אבל זאת הייתה ההחלטה שלהם ואני הייתי חייב למצוא מקום שייתן לי לשחק".

דולב חזיזה כילד. צילום מסך
"צריך לדעת לתת לילד את הזמן שלו להתפתח פיזית". חזיזה עם דנינו (מתוך פייסבוק)/צילום מסך

חזיזה נולד וגדל בלוד, ואת מרבית שנותיו כילד עשה בהפועל "מקסים" לוד, עד שמכבי פתח תקוה צדה אותו. "בילדים ב' מכבי פתח תקוה גילו אותי והעבירו אותי אליהם", הוא נזכר. "הייתה לי שנה ראשונה מצויינת בילדים אבל אחרי זה באו ואמרו לי שאני קטן ויהיה לי קשה להשתלב ולהיות שחקן כדורגל. כשהפכתי לשחקן שמתנדנד בין הספסל להרכב ולפעמים אף נשאר מחוץ לסגל החלטתי לעזוב. זאת הייתה תקופה קשה, אמא שלי הייתה כל יום מסיעה אותי לפתח תקוה לאימונים, אוספת אותי מבית הספר והיינו חוזרים הביתה רק בערב. אני זוכר שהייתי רואה אותה מחכה ברכב ובוכה שרע לי ושאני סובל בגלל שאני לא משחק. אמרתי לעצמי שלא משנה לאן אני אלך, אני אעשה הכל כדי להיות שחקן ולהצליח בשבילה.

"עברתי לנס ציונה לנערים, ואז לנוער. עשיתי עונות טובות ובגיל 16.5 העלו אותי לבוגרים. הסוכן אדם קידן גילה אותי באחד המשחקים. פחות או יותר התחלנו את הדרך ביחד, הוא מלווה אותי צמוד מאותו הרגע. הוא הביא אותי לכמה ימי התרשמות בבני יהודה, יוסי אבוקסיס אהב את מה שראה וביקש לצרף אותי. נס ציונה רצו הרבה כסף אבל הלכנו לוועדה למעמד השחקן ושוחררתי תמורת 30 אלף שקל".

היה קושי להתפתח כשחקן כדורגל עם המבנה שלך?

"הרבה אמרו, הרבה דיברו ולא האמינו, אבל מי שזה הפריע לו בדרך זה פשוט היה הפסד שלו, כולל מכבי פתח תקוה. תמיד נלחמתי עם כל מה שיש לי ועובדה שבגיל נערים ונוער גבהתי ביותר מ-20 סנטימטרים והיום אני 1.78 מטר. על כל דבר עבדתי בקריירה כדי להתמודד, גם עם הפיזיות. מהרגע שהגעתי לבני יהודה בליגה הלאומית לפני ארבע שנים ועד היום עליתי תשעה קילו, הכל עבודה קשה. ידעתי שזאת האופציה היחידה עבורי".

שחקן בני יהודה, דולב חזיזה, מול שחקן אחי נצר, עלי חטיב. קובי אליהו
"עליתי תשעה קילו בארבע שנים - הכל עבודה קשה. דולב חזיזה ב-2015 (צילום: קובי אליהו)/קובי אליהו

גם בבני יהודה היו לך עליות וירידות

"עברתי תהליך בבני יהודה. התחלתי איתה בלאומית, עלינו ליגה, אחרי שנה טובה כנראה שקצת עלה לי והייתי מנופח. באתי מוכן לעונה השלישית אבל קרעתי את הרצועות והלכה לי שנה. לקראת העונה שעברה התחלתי עם בני יהודה את האימונים, הרגשתי מצויין אבל גם היו הרבה מאוד שחקנים שהוחתמו כמו יונתן כהן ומתן חוזז ופחדתי שאחרי פציעה כזאת אם לא אשחק זה מסוכן. יום לפני סיום ההעברות נכנסתי לאבוקסיס לחדר וביקשתי שיעזור לי להחליט מה נכון עבורי. יוסי אמר לי: "אני מאוד רוצה שתישאר ותילחם אבל יותר נכון עבורך ללכת שנה לשחק. אני אעקוב אחריך ורוצה לראות אותך חוזר בהמשך".

ירדת להפועל רמת גן לעונה רעה

"עונה רעה מאוד. יש רצון גדול בהפועל רמת גן אבל דברים לא מתחברים שם. היינו סגל איכותי - אני, לירן רוטמן שעכשיו חתם בבית"ר ושחקנים שהם טופ בלאומית אבל זה לא התחבר. בסוף העונה מאוד חששתי למה שיהיה עם הקריירה שלי, הבנתי שלא משנה מה יקרה אסור לי להישאר בלאומית, אני חייב להוכיח את עצמי בבני יהודה ולהישאר בליגת העל"

גם בקיץ הנוכחי שקלת לעזוב

"היו מחשבות. התחלתי את האימונים עם בני יהודה והכל היה נראה טוב. בצוות המקצועי החמיאו לי ודחפו אותי אבל כשהיינו במחנה אימונים והיה מו"מ על העברת קנדיל למכבי ודיברו על כל השחקנים שיבואו משם כמו דור ג'אן, ארמלי, שגיב יחזקאל והיו אפילו עוד כמה ברשימה, רובם על התפקידים שלי. חששתי, אבל לא עשיתי צעד. אני זוכר שקנדיל בא אליי במחנה אימונים ואמר לי: 'אל תעזוב לשום מקום, אתה יותר טוב מכל השמות האלה, תאמין בעצמך, אתה תהיה שחקן מוביל בבני יהודה, אל תילחץ משום דבר'. הוא לא עזב אותי ולא נתן לי אפילו לחשוב לעזוב, השיחה איתו השפיעה עליי ודחפה אותי להישאר".

דולב חזיזה, הפועל רמת גן, יונתן כהן, בני יהודה,. ברני ארדוב
"חששתי מאוד לקריירה שלי". דולב חזיזה בהפועל רמת גן (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

מה שמייחד את בני יהודה זה שרבים משחקני ההרכב הם סינדרלות. שי קונסטנטין כבר היה בנצרת עילית, אתה בהפועל רמת גן, בלטקסה בלאומית, אשכנזי זה בכלל סיפור, סורו שהגיע בכלל להתרשמות, שועה שכבר נזרק ממכבי בגיל צעיר.

"חיות טרף, ככה זה נקרא. אנחנו יודעים שאם לא נטרוף - יטרפו אותנו. אנחנו חייבים לבוא ולקחת, אין לנו סיכוי אחר לשרוד. אנחנו הרבה שחקנים שבאמת לא נתנו להם סיכוי, אבל נלחמו ונתנו את הדם כדי לשנות את זה. אנחנו מאוד מחוברים, מדברים המון בחדר ההלבשה אחד עם השני, מדברים טקטית על איך לעזור אחד לשני , איך להתמודד מול שחקן התקפה או שחקן הגנה כזה או אחר, טיפים, מאוד מגובשים גם חברתית וגם מקצועית ומרגישים שאנחנו באים עם סיכוי טוב לנצח מול כל קבוצה".

שני הניצחונות על מכבי היו טירוף

"את האמת, לא דיברנו על זה בכלל, על להנחיל הפסד ראשון למכבי. היינו בטירוף לגביע, לא משנה מי תהיה היריבה, חיכינו לזה חודשים והרגשנו שלא משנה מי היריבה - אנחנו באים לנצח. חיות טרף כבר אמרתי? גם בליגה לא חשבנו על זה, באנו רק לנצח ולשמור על הסיכויים להגיע לגביע דרך אירופה. אגב, השער בליגה נגד מכבי היה הראשון שלי בנגיחה בקריירת הבוגרים".

אחרי המשחק הופץ סרטון של השחקנים שרים בחדר ההלבשה "תשתחוו יא בני....."

"זה היה בשביל יוסי אבוקסיס. כאב לנו שכל המשחק מקללים את המאמן שלנו. קללות קשות 90 דקות, אי אפשר היה לשמוע את זה. זה לא היה בשביל השחקנים אלא רק בשביל יוסי, הקהל של מכבי הרג אותו וזאת הייתה איזשהי התפרקות, ממש הרגשנו רע בשבילו".

מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס חוגג. קובי אליהו
"הוא עיצב אותי בתפקיד". יוסי אבוקסיס (צילום: קובי אליהו)/קובי אליהו

אבוקסיס העביר אותך השנה לשחק 50:50 ולא בכנף. איך זה הסתדר לך?

"התחברתי מהר מאוד לתפקיד. גם בכנף תמיד הייתי עובד ונלחם בשביל הקבוצה כך שזה לא היה שינוי כל כך קיצוני. אתה יכול לראות בנתונים, אני מוביל בחילוצי כדור ובספרינטים, עובד קשה בשביל להוכיח שאני ראוי לשחק בתפקיד הזה ובכל תפקיד שייתנו לי. יוסי גם לימד אותי לא מעט על התפקיד, מתי לא נכון לעשות דריבלים, מתי להצטרף ומתי לעזור ועיצב אותי בתפקיד. אני היום עם שלושה שערים ושבעה בישולים, מספרים מצויינים לשחקן 50:50, ואני שואף ליותר. אני רואה את עצמי כאחד משחקנים ה-50:50 הכי איכותיים בארץ ולא מתבייש לומר את זה".

ירדן שועה נמכר אחרי חצי שנה טובה, קונסטנטין בדרך לבית"ר. מדברים עליך גם בהקשר של מכבי חיפה ובית"ר, אתה מרגיש בשל?

"אני מרגיש מוכן להוביל גם בארץ וגם בחו"ל. עברתי מספיק כדי להיות מחושל ואני מוכן לכל התמודדות. בגדול כל אחד רוצה להתקדם אבל זה לא משהו שאני מתעסק בו עד אחרי גמר גביע המדינה. אני בטוח שאם תהיה לי הצעה אטרקטיבית בני יהודה לא תעמוד בדרכי. יש לי דרכון צרפתי והנציגים שלי בודקים לי גם אופציות בחו"ל. הכל פתוח וכל אחד רוצה להתקדם, אבל אני גם מעריך מאוד את מה שיש לי בבני יהודה ואת החלק שלה בהתפתחות שלי כשחקן. תמיד כיף לקרוא ולשמוע שמועדונים גדולים מתעניינים בך אבל כל דבר בעתו, כרגע יש לנו מלחמה על אירופה ועל הגביע, בסוף העונה נתעסק בשאר הדברים".

כמה אתה רוצה לזכות בגביע?

"אי אפשר להסביר את זה. כולנו כל כך רוצים, רובנו לא היינו או לא שיחקנו עם בני יהודה בזכיה הקודמת ב-2017 וכולם רוצים להחזיר לאוהדים עם גביע. אף פעם לא היינו באיצטדיון עם 30 אלף איש כשחצי מהקהל שלנו. אנחנו כל הזמן מדברים על זה, אזלו הכרטיסים וכולם בטירוף לעשות את זה. אני מאמין שנעשה את זה, אנחנו קבוצה חזקה עם אופי שמאמינה בעצמה שתחזור עם הגביע לשכונה".

דולב חזיזה שחקן בני יהודה חוגג. שלומי גבאי
"בטוח שאם תהיה לי הצעה אטרקטיבית בני יהודה לא תעמוד בדרכי". דולב חזיזה (צילום: שלומי גבאי)/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully