וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב על ג'יבריל רג'וב: "אנשים כמוהו מזהמים את הספורט"

9.5.2019 / 23:10

יו"ר ההתאחדות הפלסטינית דרש שאתלטיקו מדריד לא תגיע לשחק מול בית"ר בירושלים, שרת התרבות והספורט הגיבה. עידן עופר, מבעלי אתלטיקו: "הקבוצה תגיע לירושלים"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

משחק הראווה החגיגי בו תארח בית"ר ירושלים את אתלטיקו מדריד נקבע ל-21 במאי, אולם אם זה תלוי ביו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, הוא לא ייערך כלל. מי שהפעיל לחץ כבד על ביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה למשחק ידידות בקיץ שעבר מנסה לעשות דבר דומה כעת, כששיגר מכתב לנשיא הקולצ'ונרוס ודרש שלא יגיעו ארצה.

"החדשות לפיהן תגיעו למשחק ידידות מול בית"ר, שייערך על שטח פלסטין הכבושה, עוררו בנו חשש רב", כתב רג'וב למיגל אנחל גיל מרין. "אנחנו מאמנים שהבעת כבוד וערכים לספורט שאנחנו אוהבים כל כך, הבעת החיבה הגדולה של העם הפלסטיני לאתלטיקו לאורך השנים והפשיעות הבינלאומיות חייבות להוות את הבסיס למה שאתלטיקו צריכה לעשות. אין לי התנגדות שתשחק בישראל, אבל לא על שטח פלסטין הכבושה, וירושלים היא חלק ממנו". רג'וב טען כי אתלטיקו היא "אחת הקבוצות המפורסמות, האהובות והמוערכות ביותר בפלסטין", אולם הזהיר מפני סנסקציות עתידיות בהן הוא עלול לנקוט אם המשחק יתקיים - בין היתר פניה לבית המשפט הגבוה לצדק.

כזכור, נבחרת ארגנטינה היתה אמורה להגיע ארצה ביוני שעבר למשחק ידידות מול נבחרת ישראל, גם כן בטדי, אולם הלחץ של ההתאחדות הפלסטינית היה אחד הגורמים לביטול, שלושה ימים לפני ההתמודדות. "אנחנו מצהירים שאם ארגנטינה תשחק בירושלים, כמו בתכנון, נצא בקמפיין עולמי לפסול אותה מאירוח מונדיאל 2030", אמר אז רג'וב. "משפחת הכדורגל הפלסטינית קוראת לכדורגל הארגנטינאי ולנבחרת הלאומית לא להיות מנוצלים על ידי הממשלה הישראלית".

עידן עופר, מבעלי אתלטיקו מדריד, הגיב הבוקר לדברים וקרא לרג'וב שלא לערב פוליטיקה בספורט: "אתלטיקו תשחק בירושלים בירת ישראל. אני מבקש להדגיש זאת דווקא היום, יום העצמאות ה-71 של ישראל". עופר הוסיף ואמר שהוא מוכן לפעול לקיום משחק בין אתלטיקו מדריד לקבוצה פלסטינית כדי "להוכיח שספורט אמור לגשר בין אנשים ועמים, ולא מפריד ביניהם".

ג'יבריל רג'וב בראיון לוואלה!TALK עם יעקב אילון, רמאללה, 1 באוקטובר 2017    2017. ראובן קסטרו
שוב מנסה למנוע אירוע ספורט גדול בישראל. רג'וב/ראובן קסטרו

שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה הערב עם עידן עופר והביעה הערכה ותמיכה בהחלטה להביא את אתלטיקו מדריד ארצה. "הניסיונות של ג'יבריל רג'וב הממונה על הספורט ברשות הפלשתינית למנוע את קיום המשחק מהווים שוב ניסיון לערב את הפוליטיקה בספורט, לאיים, להפחיד, להרתיע ולעשות דה לגיטימציה והסתה נגד מדינת ישראל - בדיוק כפי שעשה לארגנטינה של מסי והוענש בעקבות זאת על ידי פיפ"א בקנס והרחקה ממסדרונות ההתאחדות העולמית", אמרה השרה רגב והוסיפה: "ג'יבריל רג'וב שוב חושף את פרצופו האמיתי וצריך לקבל כרטיס אדום והרחקה ממגרשי הספורט לצמיתות. אנשים כאלה מזהמים את הספורט וחשיבותו כגשר בין עמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully