וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא נסיכת המגזר: הגורמים לירידה הבלתי נמנעת של בני סכנין

4.5.2019 / 12:00

בחירות מוניציפליות שהפכו לדבר הכי משמעותי בעונה שהתחילה עם חלומות על כרטיס לאירופה, סגל מהיקר בתולדות המועדון שנבנה בצורה לא מאוזנת, שחקנים שאיבדו אמון ומתיחות עם הקהל שהגיעה לשיאים חדשים. כל הסיבות לירידה המתקרבת של בני סכנין

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות לניצחון של מ.ס אשדוד על מכבי פתח תקוה

הזיקוקים שנורו לשמי סכנין ב-30 באוקטובר אשתקד בישרו, כך האמינו רבים, על תחילתו של עידן חדש בעיר. ראש העירייה ואחד מהאנשים הכי מזוהים עם מועדון הכדורגל המקומי, מאזן גנאים, הפסיד לדוקטור ספואת אבו ריא בבחירות המקומית לראשות העירייה, וריח המהפך היה באוויר. בצד המרוצה ניתן היה למצוא את יושב ראש בני סכנין, מוחמד אבו יונס, ורבים ניבאו שהמהפך השלטוני בעיר יצעיד את מועדון הכדורגל קדימה גם מבחינה מקצועית.

מאז עברה יותר מחצי שנה. אם לא יקרה שום דבר דרמטי, בני סכנין תיפרד הערב (שבת) או לכל המאוחר בשבוע הבא מליגת העל. אז איך בדיוק אותן בחירות מוניציפליות הפכו לדבר הכי משמעותי שקרה השנה במועדון של מי שכונתה עד לא מזמן 'נסיכת המגזר'? מדוע השחקנים איבדו אמונה במועדון, ולמה שחקנים שעברו בשנים האחרונות בסכנין לא מופתעים כלל מהמצב אליו נקלע אחד מהסגלים הכי יקרים בתולדותיה? כל התשובות - בכתבה שלפניכם.

מהראן ראדי, בני סכנין מאוכזב. אדריאן הרבשטיין
"מה היה ההיגיון בהבאת ראדי וקלאודמיר?" מהראן ראדי/אדריאן הרבשטיין

בקיץ שעבר הוחלט בסכנין להזניק את הקבוצה לפלייאוף העליון, ואולי גם להיאבק ולהשיג את הכרטיס לאירופה. במועדון החליט ללכת על בני בן זקן בעמדת המאמן, והתקבלה החלטה להעמיד סגל נוצץ עם שחקנים כמו קלאודמיר, מהראן ראדי ומוחמד גדיר, שהגיעו עבור משכורות עתק במונחים של סכנין. אלא שבקבוצה התחילו להרגיש מהר מאוד ששחקנים נוספים פשוט לא מעוניינים להגיע אליהם, ובגזרת הזרים המצב היה בכי רע.

"בניית הקבוצה הייתה לא מאוזנת", קובע גורם בהנהלת הקבוצה, שהוסיף: "מה היה ההיגיון בלהביא את מהראן ראדי וקלאודמיר לקבוצה שיש לה את עטאא ג'אבר, איהאב גנאים וחאלד חלאיילה? לא היה ברור שזה יעשה בעיות?". ואכן, לא מעט גורמים התריעו על בנייה לא נכונה, אלא שבכירי ההנהלה לא רצו לשמוע להם והמשיכו לבנות את הקבוצה עם זרים בינוניים ועם עמדות חסרות שחקנים בכירים. "ויתרו מהר על וונדרסון מהעונה שעברה", טוען שחקן בקבוצה. "התחילו את העונה בלי מגן שמאלי בכיר טבעי. עד שעמנואל אמבולה הגיע כל פעם שיחק מישהו אחר בעמדה הזו. איך אפשר להתחיל את העונה כשאין לך שחקן בעמדה כל כך משמעותית?"

יש לציין שגם בשנים הקודמות נעשו בסכנין לא מעט טעויות מקצועיות קריטיות, אבל אז משהו בקסם של המועדון הצליח לסחוף פעם אחר פעם את הקבוצה ולהציל אותה מירידה לליגת המשנה. אחד מהדברים העיקריים שעזרו לקבוצה בשנים הקודמות היה התמיכה האדירה של הקהל. שחקנים בקבוצות אחרות ידעו תמיד להעיד שהגעה לדוחא הינה מוקש שקשה להוציא ממנו נקודות. בשנים האחרונות מערכת היחסים בין הקהל להנהלה הייתה טעונה, אבל בתחילת העונה הנוכחית המתיחות הגיעה לשיאה.

יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס. אדריאן הרבשטיין
"לא נעים לשמוע שמקללים את יושב הראש". מוחמד אבו יונס/אדריאן הרבשטיין

מאזן גנאים, מי שנחשב לאהוד מאוד על חלק גדול מאנשי האולטראס וגם לפטרון של לא מעט מעובדי המועדון הוותיקים, היה בעיצומו של מסע הבחירות מול אבו ריא כשאז, כך מעידים גורמים המעורבים בפוליטיקה העירונית, נכנס אבו יונס לעובי הקורה והיה אחד מהתומכים העיקריים של אבו ריא. "יש אנשים שנפגעו מכך שאבו יונס עשה זאת", מציין גורם במועדון, "זה בטח לא הוסיף לאווירה".

מנגד, גורם אחר בהנהלה הדף את הטענות ואמר: "מי שאומר שהתמיכה של אבו יונס עשתה רע מדבר שטויות. הרי לאורך שנים לא קיבלנו שום תמיכה מהעירייה בראשות גנאים, אלא להיפך: אנחנו הוצאנו כספים על המגרש כדי שנוכל לשחק בו. במקום לעזור למועדון, רק שמו לו רגליים. אבו יונס תמך כאדם פרטי במועמד, אבל לא הביא את זה למגרש ולמועדון והעובדה היא שגם אנשים שמזוהים עם גנאים המשיכו לעבוד ולקבל את כל התנאים".

הקללות מצד אוהדי סכנין ליושב הראש החלו להחריף לאחר הבחירות. גם השחקנים היו ערים לדבר והעידו: "כל האווירה סביב המועדון הייתה לא טובה", מסביר אחד מהשחקנים הבכירים בקבוצה. "לא נעים לשמוע שמקללים כל הזמן את אבו יונס ולראות כמה זה מפריע לו אחרי כל מה שהוא משקיע".

עמיר תורג'מן מאמן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
סכנין לא נענתה לדרישתו להביא איתו את עוזרו. עמיר תורג'מן/אדריאן הרבשטיין

אבל גם בצד הניהולי יש לציין בסכנין נעשו לא מעט טעויות. חילופי מאמנים באופן מהיר היו מנת חלקה של העונה הזו: אחרי שבני בן זקן פוטר הגיע עמיר תורג'מן, וזאת רק אחרי מגעים שהבשילו למרות חוסר היענות של המועדון לדרישה של תורג'מן למנות את עוזרו. "הייתה הסכמה ג'נטלמנית שאם תהיה הצלחה, עמיר יקבל גם את העוזר שלו", מסביר גורם המעורה בפרטים. "זה גורם לכך שמהרגע הראשון אתה מראה חוסר ביטחון ואמון במאמן שהבאת".

במקביל, הוחזר למועדון מאמן הכושר חואן קרלוס. גם זאת הייתה החלטה של ההנהלה, ולא של צוות המקצועי. זה נעשה עוד לפני סאגת גיורגי דרסיליה הקצרה, והחתמתו של אלדד שביט לקראת סוף העונה. " זה נראה שהנהלת סכנין החליטה לכתוב העונה ספר על כל טעות אפשרית שניתן לעשות", טען השבוע אחד מהשחקנים הכי בכירים ששיחקו בסכנין בשנים האחרונות. "גם בשנים הקודמות היו טעויות. הבעיה העיקרית של ההנהלה היא שהם באמת אוהדי הקבוצה, הם מקבלים החלטות מרגש. אני לא חושב שיש מישהו אחד שיכול להגיד שאבו יונס וחאלד דוכי לא נותנים הכל כדי שהקבוצה תצליח, אבל צריך שיהיה מישהו מקצועי שינהל את הדברים ויידע שבאמוציות של אחרי הפסד או בשבוע קשה, אי אפשר להיכנס לחדר ההלבשה ולהוריד לשחקנים את הבטחון".

הדברים הללו לא נאמרים סתם. הם מיוחסים בעיקר לאסיפות הקשות בנערכו בקבוצה במחציות או לפני משחקים חשובים, אסיפות ששחקנים בקבוצה מעידים גם העונה שפגעו בביטחון שלהם. ועם כל הכבוד לטענות נגד ההנהלה, נדמה שהאשמים העיקריים העונה הם השחקנים. התכניות השתבשו אחרי שהכוכב הגדול פיראס מוגרבי נפצע, אבל גם יתר השחקנים, שחלקם מרוויחים משכורות גבוהות מאוד, היו צריכים לספק הרבה יותר. "כל השחקנים כבר מנסים למצוא קבוצה חדשה לעונה הבאה", מסביר גורם בקבוצה, שמסכם: "עדיף שיסתכלו על עצמם ויבינו כמה חלשים הם היו העונה. זה לא קשור למאמן או להנהלה, הם פשוט לא הגיעו לעונה וזאת התוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully