וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרונות מפרוספר אזגי והקיזוז: המקרים בהם הראשונות בלאומית פספסו עלייה

3.5.2019 / 10:00

הקפיצה של אשקלון מהמקום השישי לליגת העל, מהפכי הקיזוז, הבעיטות המפוארות של כפר סבא בדלי והריצה החלומית של מנחם קורצקי. ארבע פעמים אחת משתי המוליכות איבדה במהלך הפלייאוף את הכרטיס לליגת העל, האם העונה זה יקרה בפעם הראשונה לשתיהן גם יחד?

שי מכלוף

בווידאו: חגיגות העלייה של הפועל אשקלון ב-2010

הדרמה בליגה הלאומית בעיצומה, חילופי המקומות מתקיימים מדי מחזור ושש קבוצות עדיין במאבק על שני הכרטיסים לליגת העל כשנותרו רק תשע נקודות בקופה. uבסיטואציה הנוכחית, יכול להיווצר מצב בו - לראשונה מאז נכנסה שיטת הפלייאוף לליגה - שתי הקבוצות שסיימו ראשונות בעונה הסדירה, לא תעלנה לליגת העל. הפועל נצרת עילית איבדה יתרון של שבע נקודות בפסגה וכעת נמצאת במקום השני רק בזכות הפרש שערים, ואילו הפועל קטמון שהייתה שנייה נסוגה עד למקום החמישי ורחוקה ארבע נקודות מהעפלה היסטורית.

בעונה שעברה היו אלה הפועל תל אביב והפועל חדרה שתפסו את שני המקומות הראשונים בעונה הסדירה ושמרו עליהם גם בתום הפלייאוף העליון. ב-2016/17 עשו זאת מכבי נתניה והפועל עכו, ועונה לפני כן השתיים היו מ.ס. אשדוד והפועל אשקלון. הרצף הזה יכול להיקטע על ידי הפועל כפר סבא, שהייתה האחרונה שהצליחה לעקוף מדורגת שנייה במהלך הפלייאוף ולהשיג את הכרטיס לליגת העל, אבל בשני מקרים קודמים גם הייתה בצד המפסיד, כולל עונה בה נפלה מהפסגה אל המקום השלישי.

הנה ארבעת המקרים בהם אחת משתי הראשונות איבדה את הכרטיס לליגת העל. האם עונת 2018/19 תבשר על הפעם הראשונה בה שתי המוליכות כושלות יחד במשימת העלייה?

ליעד אלמליח (מימין) עם יונתן לוי, אבי איבגי הפועל נצרת עילית. קובי אליהו
יילכו בעקבות כפר סבא מודל 2010/11? שחקני הפועל נצרת עילית/קובי אליהו

2014/15: הקאמבק של הפועל כפר סבא

בתום העונה הסדירה: 1. בני יהודה (64 נקודות), 2. בני לוד (57)

בתום הפלייאוף העליון: 1. בני יהודה (76), 2. הפועל כפר סבא (73)

שבע שנות המתנה, כולל כמה בעיטות מפוארת בדלי (אליהן נגיע בהמשך), הסתיימו עבור הירוקים בזכות פלייאוף חלומי. הפועל כפר סבא פיגרה בשתי נקודות אחרי בני לוד בסיום הליגה הסדירה, אבל אז ניצחה שישה משבעה משחקים, כולל 0:3 על לוד, והבטיחה את העלייה במחזור האחרון עם מהפך וניצחון 1:3 על הפועל רמת גן. מליגה א' לליגת העל תוך שנתיים - בדיוק כמו הפועל אשקלון (2015/16), הפועל חדרה (2017/18) וכפי שחולמת סקציה נס ציונה העונה.

שחקני הפועל כפר סבא חוגגים עם בעלי המועדון סתיו שחם. קובי אליהו
שתי עליות רצופות. הפועל כפר סבא חוגגת ב-2015/קובי אליהו

2012/13: הריצה החלומית של מנחם קורצקי

בתום העונה הסדירה: 1. מכבי פתח תקוה (59), 2. הפועל נצרת עילית (54)

בתום הפלייאוף העליון: 1. מכבי פתח תקוה (73), 2. הפועל רעננה (70)

הפסד 2:0 מול מכבי יבנה בנס ציונה במחזור האחרון של הליגה הסדירה, גרם להפועל רעננה לבצע זעזוע. תומר קשטן, שצבר נקודה בשלושת מחזורי הסיום ואיבד את המקום השני, פינה את מקומו לטובת מנחם קורצקי שהגיע למשימת פלייאוף מיוחדת: לסגור פער של חמש נקודות מהפועל נצרת עילית ולהחזיר את רעננה לליגת העל. המאמן החדש סיפק ביצוע מושלם, תרתי משמע. רעננה אמנם ספגה בכל משחק בפלייאוף, אבל ניצחה ארבע פעמים 1:2 ועוד שלוש פעמים 1:3, כולל במחזור הסיום מול הפועל ירושלים, אליו כבר הגיעה מהמקום השני. 21 נקודות בפלייאוף לעומת 13 של נצרת עילית, ומאז רעננה היא חלק אינטגרלי מליגת העל.

מאמן הפועל רעננה, מנחם קורצקי, אחרי עליית הליגה של הקבוצה. ברני ארדוב
מאזן מושלם בפלייאוף. מנחם קורצקי בחגיגות של הפועל רעננה ב-2013/ברני ארדוב

2010/11: הפועל ראשון לציון בעזרת הקיזוז

בתום העונה הסדירה: הפועל כפר סבא (66), הפועל ניר רמת השרון (60)

בתום הפלייאוף העליון: הפועל ניר רמת השרון (38), הפועל ראשון לציון (36)

שיטת הקיזוז הידועה לשמצה גבתה קורבן ירוק גם בליגה הלאומית, וזו למעשה העונה היחידה שבה מוליכת הליגה הסדירה לא הצליחה להעפיל לליגת העל בסיום הפלייאוף. הפועל ראשון לציון דורגה רביעית אחרי 30 מחזורים, בפיגור 14 נקודות מכפר סבא שהפכו לשבע נקודות בעקבות הקיזוז לקראת הפלייאוף. אבל בזמן שהכתומים צברו 10 נקודות בפלייאוף עם שלושה ניצחונות ותיקו, כפר סבא כשלה בצורה מהדהדת ולא השיגה אפילו ניצחון אחד (שני הפסדים ושלוש תוצאות תיקו). הירוקים הובסו 3:0 בבית על ידי ראשון לציון בקרב ישיר במחזור הלפני אחרון, אבל עדיין הקדימו אותם, לפני הפאשלה במחזור הסיום. ראשון לציון של ניסן יחזקאל ניצחה 1:2 את הפועל רמת גן מצמד של דייויד גומז והבטיחה חזרה לליגת העל אחרי שמונה שנים מהמקום השני, בעוד כפר סבא חילצה 1:1 בדקה ה-90 מול הפועל רעננה והשיגה רק ברגע האחרון את הכרטיס למשחקי המבחן על חשבון מכבי הרצליה. תומר קשטן פוטר מיד לאחר המשחק, ולמחליפו גיא עזורי לא היה יותר מדי מה לעשות בצמד ההפסדים להפועל פתח תקוה במבחנים.

שחקני הפועל ראשון לציון חוגגים עליה לליגת העל. ברני ארדוב
ניצלו כל מעידה של כפר סבא. שחקני הפועל ראשון לציון חוגגים עלייה ב-2011/ברני ארדוב

2009/10: הקפיצה של אשקלון מהמקום השישי לליגת העל

בתום העונה סדירה: עירוני קרית שמונה (62), הפועל כפר סבא (51)

בתום הפלייאוף העליון: עירוני קרית שמונה (41), הפועל אשקלון (34)

הפועל אשקלון הבטיחה את הכרטיס לפלייאוף העליון רק במחזור ה-30 והאחרון, כשאריק רומאו קבע 1:2 בבת ים בדקה ה-72 והשאיר את אורי מלמיליאן במקום השישי ולפני הפועל נצרת עילית שהסתפקה בפלייאוף האמצעי. בזמן שמעמדה של המוליכה עירוני קרית שמונה היה בטוח, הקיזוז הקטין את הפער מהפועל כפר סבא המדורגת שנייה לארבע נקודות, ואשקלון הסתערה על הפלייאוף עם ארבעה ניצחונות רצופים שהבטיחו את העלייה ללא צורך של דרמה במחזור הסיום. עומרי רון המחליף קבע 0:1 ביתי מול בת ים במחזור הלפני אחרון והקפיץ את פרוספר אזגי מהמקום השישי לליגת העל, בזמן שכפר סבא הפסידה בבית 2:1 לנס ציונה. במחזור הסיום אשקלון שיכורת חגיגות החזרה לליגה הבכירה אחרי 12 שנים, כבר הפסידה 5:0 לסקציה שנלחמה על משחקי המבחן ולא הצליחה לעקוף את כפר סבא. גם במקרה הזה, הירוקים נוצחו על ידי הפועל רמת גן ולא עלו.

עומרי רון שחקן הפועל אשקלון חוגג עם הקהל. שי מכלוף
מסע הקסם הושלם. עומרי רון אחרי שער העלייה של הפועל אשקלון ב-2010/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully