וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום סקנדל ובליץ: הכוכב האדום בלגרד זכתה באדריאטית וחזרה ליורוליג

22.4.2019 / 23:01

שחקני בודוצ'נוסט נמלטו לחדר ההלבשה, לאחר שאוהדים סרבים פרצו לפרקט ותקפו אותם בחימום, ואחר כך חטפו מהלומה במשחק החמישי והמכריע של סדרת הגמר - כשהובסו 97:54

אוהדי הכוכב האדום בלגרד. Ben Radford, GettyImages
ידועים כאלימים. אוהדי הכוכב האדום/GettyImages, Ben Radford

חובבי הכדורסל בסרביה ובמונטנגרו עצרו את נשימתם לקראת המשחק החמישי והמכריע בסדרת הגמר של הליגה האדריאטית, הערב (שני), ולבסוף כמעט ולא היה בו כדורסל. בסופו של דבר החזירה הכוכב האדום בלגרד את התואר לארונה עם ניצחון קליל 54:97, והבטיחה את מקומה לעונה הבאה ביורוליג בתום שנת היעדרות.

הדרמה הגדולה התרחשה בכלל לפני המשחק. הרוחות בין שני המחנות סערו בימים האחרונים, לאחר שאוהדי בודוצ'נוסט ניסו לתקוף את שחקני הכוכב האדום במשחק הרביעי בפודגוריצה, והתגובה לא איחרה לבוא. כשהמונטנגרים עלו הערב לחימום בפיוניר, הקהל הסרבי פצח בשירה אדירה שכל כולה איומי רצח, ומספר אוהדים פרצו לפרקט והחלו לתקוף את שחקני בודוצ'נוסט.

הקבוצה האורחת ירדה לחדר ההלבשה למשך שעה ארוכה ואיימה שלא להופיע למשחק, והתרצתה רק כעבור שעה ארוכה. קפטן הכוכב האדום, ברנקו לאזיץ', נטל את המיקרופון והצליח להרגיע את הרוחות, וראשי המועדון הבטיחו לאנשי בודוצ'נוסט שלא יאונה להם רע.

ההבטחה קוימה במובן הפיזי בלבד. על הפרקט ספגו יסמין רפשה ושחקניו מהלומה קשה: הם ספגו ריצת 24:3 במהלך הרבע השני וירדו להפסקה בפיגור אסטרונומי של 47:21 שלמעשה הפך את המשך המשחק לגארבג' טיים. הפער רק הלך ותפח, והגיע בשיאו עד 45 נקודות הפרש, שבוודאי הזכירו למאמן בודוצ'נוסט את התבוסה המרה שספג עם סקיפר בולוניה בגמר היורוליג ביד אליהו ב-2004 (118:74 למכבי תל אביב).

בודוצ'נוסט שילמה את המחיר על העונה העמוסה והמתישה שחוותה לראשונה בפורמט החדש ביורוליג, ואם לא תקבל את הכרטיס החופשי למפעל בעונה הבאה - היא צפויה למצוא עצמה שוב ביורוקאפ. גוגה ביטאדזה נפרד מאירופה בהפסד קשה לפני יציאתו לדראפט, ומעניין יהיה לראות לאן מועדות פניו של נוריס קול, שקלע 31 נקודות בניצחון האחרון של קבוצתו.

הכוכב האדום, שניצחה בקלות גם במשחקי הבית הקודמים בסדרת הגמר (ב-19 ו-38 הפרש), חוזרת לבמה המרכזית. מילאן טומיץ', בעונתו המלאה הראשונה כמאמן ראשי, הודח במפתיע כבר בשלב הטופ 16 של היורוקאפ, אבל עמד במשימה המרכזית שעמדה בפניו. הוא אמור להמשיך לעונה נוספת ולהתנסות לראשונה גם כמאמן ביורוליג, אם כי ביוון יודעים לספר שאם יחול קיצוץ דרסטי בתקציב של אולימפיאקוס, הקבוצה בה שיחק ועבד במשך 26 שנים, הוא עשוי למצוא עצמו מחליף את דיוויד בלאט בפיראוס.

כוכב בודוצ'נוסט, נוריס קול, ששיחק אשתקד במכבי תל אביב, התקשה לתפקד - ובניגוד לניצחון במשחק הקודם, שבו קלע 31 נקודות, הוא נתקע הפעם על 2 מ-10 מהשדה. עד כמה לסקנדל ביציעים היה חלק בכך? לו אין ספק. "אלה היו המשחק והאווירה הכי לא מקצועיים והכי גרועים", צייץ בטוויטר.

הציוץ של נוריס קול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully