וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבריאל תמאש שוחרר למעצר בית, צפו במפגן התמיכה של אוהדי הפועל חיפה

בלם הפועל חיפה יהיה בפיקוח מלא, עם צו איסור יציאה מהארץ. כ-20 אוהדים הגיעו אל מתחת לביתו כדי לעודד אותו ולתמוך ברומני

גבריאל תמאש בדיון לאחר מעצרו/צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

בתום הדיון שנערך היום (שני) בעניינו בבית המשפט המחוזי, השופט חגי טרסי החליט לדחות את הערר ולשחרר את בלם הפועל חיפה גבריאל תמאש למעצר בית אחרי שישה ימים במעצר. הוא יהיה בפיקוח מלא, וכמו כן הוחלט על צו איסור יציאה מהארץ ופסילת רישיונו של תמאש עד תום ההליכים. מי שיפקחו על תמאש יהיו מנכ"ל הפועל חיפה אורן שטרלינג, נציג הבעלים אמיר הברפלד והדובר נועם רגב. כולם יצטרכו לשהות איתו יחד בכל עת. אשתו של השחקן לא אושרה כמפקחת.

הבלם אמר ביצאה מהדיון: "תודה לכולם על התמיכה, שמח להיות שוב בחוץ. אני רוצה להודות ליואב כץ, לאמיר הברפלד ולאוהדים והחברים הישראלים שלי. תודה לעדן בן בסט שתמך והגיע היום ותודה מיוחדת לשומרים שלי בכלא שמנעו ממני להיכנס לדיכאון. עשיתי טעות אבל אני לא חושב שמגיע לי היה להיות שבוע בכלא, אבל אלה החיים ועכשיו ממשיכים הלאה".

צילום: דודו דותן

מהלך הדיון

השופט חגי טרסי פונה לנציגת המשטרה: "ראיתי את הנסיבות - שכרות ברמה מאוד גבוהה, מהירות ברמה מאוד גבוהה. ברור שצריך להרחיק את האיש הזה מהגה, אבל מה בין זה לבין מעצר עד תום ההליכים?"

נציגת המשטרה, רפ"ק ענת לינדנר, החלה להשיב לגבי הראיות שקיימות, ובפרט לגבי העובדה שלטענת המשטרה בית משפט השלום שגה כשקבע שאין ראיות כי תמאש נהג ללא רישיון. השופט טרסי קטע אותה ושאל: "מה הקשר למסוכנות? אני מבין שלפי הטענה שלכם זה אזרח זר שהיה צריך לעבור עוד איזה הליך בשביל לקבל רישיון ישראלי. אבל גם אם בהיבט הטכני נפל פה איזשהו פגם, זה לא משליך על המסוכנות שלו לעניין המעצר".

רפ"ק לינדנר המשיכה וציינה שכנגד תמאש תלוי ועומד תיק נוסף של נהיגה בשכרות. "המאשימה מוסיפה ומציינת כי המסוכנות שנשקפת ממשיב זה (תמאש) גבוהה ביותר", אמרה. "המהירות בה נהג הינה מהירות קצה אשר בית המשפט העליון קבע בעניין אחר כי מהירות כזו 'מעידה על טירוף הדעת'".

עוד טענה נציגת המשטר כי: "רק בנס לא קופחו חיי אדם בשל נהיגתו. בחקירתו במשטרה הוא היה ער לכך שמדובר ברכב חדיש שמסוגל להגיע למהירויות קצה. הוא עשה זאת תוך כדי שהוא שיכור, מסיע אנשים ברכבו, והדבר מלמד על מסוכנות גבוהה. נוכח זאת ניתן לבחון האם ניתן לתת אמון במשיב - ואנו סבורים שהתשובה לכך שלילית".

סנגוריו של תמאש, עורכי הדין איתן סטולר ותומר נגולה, טענו כי המשטרה "מנסה לזרות חול בעיני בית המשפט. יש להם את כל המידע, גם לגבי הכניסות והיציאות שלו מהארץ, וגם לגבי המקרה הקודם. המדינה לא ענתה לשאלה אחת לעניין המסוכנות. נכון, בית המשפט קבע שיש מסוכנות לכאורה בעבירת השכרות והמהירות. אבל האם ניתן לאיין את המסוכנות? ניתן. מדובר באיש ציבור, הוא לא מתכוון לשבש הליכים או להימלט. הוא עצור כבר שבוע בתנאים מאוד קשים. קשה לו, הוא מבין שהוא עשה טעות. המדינה פה מחפשת כותרות. אין לי הסבר אחר".

הסנגור נגולה: "ההבדל היחיד בינו לבין מקרים אחרים זה שהוא מפורסם". השופט טרסי הגיב: "גם לזה יש מחיר, הוא דמות ציבורית ודמות חינוכית". הסנגור: "ניסו להציג אותו כאילו יש לו דחף לשתות ולעלות על ההגה. אין לו שום דחף לנהוג או לשתות ולנהוג. את המסוכנות שלו ניתן לאיין במעצר בית. דרכונו הופקד, יש שישה מפקחים שהפקידו ערבויות של 25 אלף שקלים. הוא הפקיד ערבות של 30 אלף שקלים. הוא לא מתכוון לברוח. הוא אזרח זר שבא לעשות פה עבודה - לשחק כדורגל".

בסופו של דבר השופט טרסי דחה את הערר, והורה על שחרורו של תמאש למעצר בית.

עוד הערב, לפני משחק הקבוצה מול הפועל תל אביב, הגיעו כ-20 מאוהדי הפועל חיפה לתמוך בתמאש כשעמדו מתחת לחלון ביתו, שרו שירי עידוד והדליקו זיקוקים. תמאש עצמו נראה נרגש מהמחווה וצעק להם בעברית "תודה".

עדכון ראשון: 14:20

עוד באותו נושא

גבריאל תמאש חתום על סעיף משמעת, יואב כץ ממתין לסיום ההליך המשפטי

לכתבה המלאה
צילום ועריכת וידאו: דודו דותן
שחקן הפועל חיפה גבריאל תמאש בבית המשפט. דניאל דולב, מערכת וואלה!
גבריאל תמאש בבית המשפט/מערכת וואלה!, דניאל דולב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully