וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר מטייל על קירות: האם איתמר ניצן ראוי למקום בנבחרת ישראל?

17.3.2019 / 13:30

כמו אחרים, גם איתמר ניצן הרגיש מקופח על ידי אנדי הרצוג, אבל במקרה שלו התסכול מובן. אופיר סער על עצבי הברזל של השוער המצטיין של בית"ר, שהפגין העונה בדיוק את מה שהנבחרת זקוקה לו באופן נואש: אופי, אופי ושוב אופי

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: אנדי הרצוג במסיבת העיתונאים לפתיחת קמפיין הנבחרת

אחד הימים המביכים ביותר בלוח השנה של הכדורגל הישראלי הוא היום בו מתפרסם סגל נבחרת ישראל. הנהי של המועדונים על שחקנים שלא זומנו כבר הפך לבדיחה שכותבת את עצמה. יחד עם זאת, כשזה נוגע לשחקנים עצמם, לפעמים אפשר להבין לליבם. קחו למשל את איתמר ניצן, האיש שיכול לכתוב ספר על העונה שלו בבית"ר ירושלים וראוי להערכה גדולה על האופי ויכולת ההתמודדות לא פחות מהשדרוג שביצע בצד המקצועי. אחרי מה שעבר, התסכול מאי הזימון לגיטימי.

איך התחילה העונה של ניצן? אי שם בקיץ בימי אלי טביב הוחלט שניצן יהיה השוער הראשון של בית"ר ירושלים בעונה הקרובה. כשטביב החל להתנדנד, ניצן עדיין היה תמים ובראיונות לקראת העונה אמר: "אני מעריך את הקרדיט שנותנים לי. ביום שחתמתי הבנתי איזה דבר זה בית"ר - באינסטגרם, בטלפון, אנשים ברחוב. זה טירוף שלא נתקלתי בו".

איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים אחרי השופט זיו אדלר. קובי אליהו
עבר הרבה, ולא קיבל תגמול ראוי. איתמר ניצן/קובי אליהו

זמן קצר לפני פתיחת העונה הגיע המשבר הראשון של ניצן. משה חוגג רכש את הקבוצה ותוך כמה ימים כבר החל מו"מ עם הפועל חיפה על ארנסטס שטקוס. המגעים דלפו, ניצן ביקש הבהרות, וגיא לוזון פנה לאוחנה ומשה חוגג כשהוא חסר אונים. גם הוא ידע שיש ניסיונות לצרף את שטקוס, ולכן השהה את התשובה שלו. בסופו של דבר מי שמנע את הגעת שטקוס היה מאמנו של ניצן כיום, ניר קלינגר, שאימן אז את הפועל חיפה והטיל וטו על העסקה.

לוזון חזר לניצן ואמר לו שאף שוער לא מגיע והוא השוער הראשון של הקבוצה, אבל מאחורי הקלעים פעל אחרת. אחרי שבית"ר הובסה 4:1 על ידי מכבי פתח תקוה במחזור הפתיחה של העונה, המאמן דרש לצרף שוער בכיר יותר. בית"ר שוב גיששה אצל שטקוס, וקלינגר שוב הטיל וטו. בינתיים הפועל באר שבע הודחה מאירופה, אלונה ברקת וברק בכר החליטו לדלל את הסגל והציעו את דודו גורש לבית"ר ירושלים. גיא לוזון אמר 'כן' והפך אותו לשוער ראשון. מההבטחות שלו לאיתמר ניצן נשארו רק המילים.

עד המחזור ה-11 המאמן התחלף, הרבה השתנה, אבל גורש המשיך לעמוד בין הקורות. בחימום לפני המשחק מול הפועל רעננה גורש הרגיש כאבים אבל המשיך להתחמם ולהתכונן למשחק. אנשי בית"ר דיווחו לניר קלינגר שגורש פצוע והמאמן זעם שלא דיווחו לו ובתגובה הוא החליט לתת צ'אנס לאיתמר ניצן בין הקורות. גם ההזדמנות שלו נולדה בחטא.

דודו גורש שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם הצ'אנס היחיד שניצן קיבל היה בלית ברירה. דודו גורש/ברני ארדוב

מאז אותו משחק ניצן קיבל את המושכות ולאט לאט נכנס לכושר. בתפנית מפתיעה, הוא הפך לשוער הראשון הקבוע של בית"ר ירושלים. הוא השתפר ממשחק למשחק והחל להביא לבית"ר נקודות בכוחות עצמו. "אנחנו קבוצה חלשה העונה, קבוצה בלי צורה שלא דומה לכלום. בלי איתמר ניצן כנראה שהיינו עם אשדוד וסכנין הרבה יותר עמוק בתחתית", אמר אחד משחקני בית"ר השבוע. "הוא הנקודת אור היחידה של הקבוצה הזאת השנה, הוא שוער שהביא נקודות כשהיינו צריכים".

אבל בבית"ר מודל 2018/19 אפילו שוער שפורח לא מקבל שקט. ב-5 בינואר ניצן הצטיין ב-0:0 בדוחא נגד בני סכנין, רק כדי לקבל את הבשורה יומיים אחר כך: בית"ר החתימה את ארנסטס שטקוס לשנתיים. בצוות המקצועי היה אז כעס גדול על הפרסום וחשש שהדברים ישפיעו על ניצן. "מה, רוצים לשבור אותו?", תהו אז במועדון. "אפשר היה לחכות עם ההודעה לסוף העונה, למה הוא צריך לעבור את הגיהנום הזה? לא מספיק מה שהוא עבר השנה? הוא אמור לעזור לנו לצאת מהמצב הקשה שלנו עד סוף העונה. נקווה שזה לא ירסק אותו".

בסיטואציה אחרת יכול להיות שגם איתמר ניצן היה נשבר ממהלך כזה. אבל הוא הגיע לרגע הזה לאחר חצי עונה של התחשלות והתמודדות עם סיטואציות שהוא פשוט ידע להדחיק גם את זה. גם להודעה של בית"ר שהיא מעוניינת להחתים אותו לשנתיים נוספות הוא לא התייחס יותר מדי, פשוט החליט להתרכז בלעשות את הכי טוב עד תום העונה. אין ספק שהוא עמד בזה. הוא המשיך ביכולת הגבוהה, המשיך להביא נקודות, הפך אולי לשחקן היחיד שאוהדי הקבוצה מעודדים תוך כדי משחק וזוכה להערכה גדולה בבירה.

"אני אשמח להישאר בבית"ר ירושלים כשוער ראשון", ענה לשאלת העיתונאים לאחר המשחק מול הפועל תל אביב בשבת האחרונה. ניצן יודע שאחרי עונה כמו זאת הוא יקבל הצעות וימשיך בתור שוער ראשון בקבוצה ראויה בליגה. הוא לא יוותר על ההזדמנות. סביר להניח שבית"ר תגיש לו הצעה נדיבה לשנתיים הבאות, אבל כל עוד הוא לא יהיה בתכנון כשוער ראשון, הוא יעדיף אופציות אחרות.

seperator

ולמה התחלנו עם הנבחרת? כי אלה הדמויות שאנחנו באמת רוצים שיהיו בנבחרת הלאומית. אם לא להרכב, אז לפחות כחלק מהסגל. שחקנים כמו ניצן - שחקנים חזקים, עם אופי ויכולת להתמודד עם כל אתגר וכל קושי - מהחומר הזה קורצו ווינרים.

איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים. קובי אליהו
ווינר אמיתי. איתמר ניצן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully