וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הרשיע את הפועל ירושלים: "קריאות 'פניני מת' - כמו 'מזרחי תתאבד'"

10.3.2019 / 15:15

הערכאה המשפטית של איגוד הכדורסל הודיעה על שינוי גישה, ולפיו קריאות המוות מצד הקהל לא יתקבלו עוד במסגרת חופש הביטוי. עו"ד האוזנר: "זו אלימות מילולית שמטרתה לבזות ולהעליב, ואין מאומה בינה לבין חופש הביטוי"

one

על הגבול שבין חופש הביטוי לחופש השיסוי: בית הדין של איגוד הכדורסל הודיע היום (ראשון) על שינוי עמדתו בנוגע לקריאות שנוהגים אוהדי הפועל ירושלים להשמיע נגד גיא פניני, והרשיע את הקבוצה בגין אלימות מילולית והתנהגות בלתי ספורטיבית במהלך המשחק נגד הפועל חולון בחצי גמר גביע המדינה בחודש שעבר.

"היועץ המשפטי של האיגוד רואה בקריאות 'גיא פניני מת' בעלות משקל זהה לקריאות 'שמעון מזרחי תתאבד', שלגביהן נקבע בעבר כי הן מעבר למותר ומהוות עבירה בלתי ספורטיבית של אוהדים", כתב הדיין עו"ד עזרא האוזנר.

גיא פניני, הפועל חולון. קובי אליהו
הקריאה "מהווה עבירה בלתי ספורטיבית של האוהדים". גיא פניני/קובי אליהו

"ביטוי מסוג 'גיא פניני מת' אינו מהווה לטעמי שימוש ראוי בחופש הביטוי, אלא עולה כדי ביזוי ואמירה פוגעת ומעליבה. אינני רואה בקריאות הנ"ל משום ביטוי בעל ערך פולקלוריסטי, תרבותי או ספורטיבי אחר, ואין בו כדי להעצים חוויה ספורטיבית. לטעמי, מדובר באלימות מילולית שמטרתה לבזות ולהעליב, ואין מאומה בינה לבין ביטוי הנאמר במסגרת זכות היסוד של חופש הביטוי".

לבסוף, החליט בית הדין להזהיר את ירושלים בגין התנהגות אוהדיה ולא להעניש אותה הפעם - מכיוון שהקריאות הללו "הוכשרו" למעשה על ידו עד עכשיו. "בהחלטה מ-2016, בתיק שבו הואשמה ירושלים עקב קריאות אלה, סברתי כי אין בקריאות אלה כדי להביע כוונה להסתה, לאלימות, לפגיעה גופנית או לשיסוי וביזוי, ואנו נטינו לשייך קריאות אלה לסלנג", ביאר האוזנר. "לאחר שהתלבטתי שוב בסוגיה זו, תוך שאני מתחשב במלוא משקלה של הזכות לחופש הביטוי, הגעתי למסקנה לפיה הנני משנה את גישתי. אכן הזכות לחופש הביטוי הינה זכות יסוד, אך יש לבדוק לא רק את עצם הזכות, אלא גם את אופן ניצולה על ידי בחינת הביטויים שבהם משתמש מי שמחזיק בדגל הזכות".

עוד באותו נושא

כשטפירו פספס אליפות: זוכרים כל מי ששיחק בגמר הדרמטי של 2007?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully