וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 משחקים, 5 קבוצות, טופ-6: הקרב על הכרטיס האחרון לפלייאוף העליון

שתי הגרסאות של הפועל חדרה, את מי כדאי לכולנו לעודד (בית"ר) ואת מי לא (רעננה) והאם מימר ישלם על הפחד? אורן יוסיפוביץ עם טיעון בעד ונגד כל מתמודדת, התרחישים לקראת המאבק (20:30) על הכרטיס הבודד, וזו שבסוף תזכה בו

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניר חן

בווידאו: אייל שטרן מראיין את פירלו ודל פיירו

מי נגד מי, ומתי?

ארבעה משחקים שיולידו כרטיס אחד לטופ-6. שבת, 20:30:

הפועל חדרה (6) - מכבי נתניה

הפועל חיפה (7) - הפועל רעננה (10)

קרית שמונה (8) - מכבי חיפה

בית"ר ירושלים (9) - הפועל תל אביב

עוד בנושא:

דיווחים חיים לקראת משחקי השבת בליגת העל: ראלי עשוי לפתוח במקום שיימן, גם אנאן בתמונת ההרכב
גבריאל תמאש עלול להחמיץ את המשחק נגד הפועל רעננה
ניסו אביטן לפני המשחק החשוב נגד נתניה: "הכל מתנקז למשחק אחד"

עוד באותו נושא

דיווחים חיים לקראת משחקי השבת בליגת העל: ראלי עשוי לפתוח במקום שיימן, גם אנאן בתמונת ההרכב

לכתבה המלאה
ניסו אביטן מאמן הפועל חדרה. שלומי גבאי
פלייאוף עליון יהיה הישג אדיר. ניסו אביטן/שלומי גבאי

6. הפועל חדרה, 32 נקודות (מארחת את מכבי נתניה, בנתניה)

למה מגיע לה?

כי טופ-6 יהפוך את העונה של חדרה לאגדה אמיתית. נכון, העונה תוגדר כהצלחה כל עוד הקבוצה לא תרד ליגה, והסיכויים לכך כבר מאוד מאוד מאוד נמוכים (10 נקודות ו-6 קבוצות מפרידות בינה לבין הקו האדום). אבל יש הבדל בין הצלחה לתדהמה. וטופ-6 של חדרה יהיה אחד המפתיעים בתולדות החלוקה לשני בתים. תוסיפו את זה לחצי גמר גביע, וזו עונה לצלם עליה סרט, כולל מקום 2 לניסו אביטן במאבק על תואר "מאמן העונה".

למה לא מגיע לה?

כי הפועל חדרה הזו היא לא קבוצה של טופ-6. חדרה של טאפוקו, פלומן ואבו פאני אולי כן, אבל חדרה של פוסט חלון ינואר היא קבוצה רעה מאוד - היחידה שלא אספה אפילו נקודה אחת. ב-5 בפברואר נסגר החלון, ומאז החדרתים עם 4 הפסדים, 0 נקודות, 10-2 בשערים. למעשה, בששת המשחקים הראשונים השיגה 16 נקודות, ואת 16 הנקודות הנוספות אגרה ב-19 משחקים נוספים. סיפור נחמד, זה כן, אבל קבוצת פלייאוף עליון עם הפרש שערים שלילי של 11? מופרע. כדי להעריך מה תעשה חדרה הזו בפלייאוף העליון נצטרך בדידים.

גבריאל תמאש שחקן הפועל חיפה. יוסי ציפקיס
גם ניצחון עלול שלא לעזור. גבריאל תמאש/יוסי ציפקיס

7. הפועל חיפה, 31 נקודות (מארחת את הפועל רעננה)

למה מגיע לה?

כי שרון מימר כן עשה משהו טוב מאז שהגיע: גולים. בשבועות האחרונים המצב בקנטים, אבל העתודות הספיקו לו, ובטבלה מאז הגעת מימר לחיפה, רק איביץ' ומכבי תל אביב כבשו יותר שערים (37) מהאדומים (30).

למה לא מגיע לה?

בגלל הפחד. היו להפועל חיפה משחקים מצוינים והיו לה משחקים רעים, אבל את גורלה היתה יכולה להעביר לידיה בדרבי החיפאי. מכבי חיפה עלתה בהרכב פחדני והבונוס הנוסף הגיע בדמות פציעה של השוער השני גלזר והצבתו של גיל אופק בין הקורות. אופק בן ה-33 רשם רק הופעת ליגת-על אחת מאז 2010, ואז, ב-2010, חטף שביעייה מהפועל רמת גן. האם אופק שוער נהדר או חלש? לכו תדעו, כי הפועל חיפה אפילו לא ניסתה לבדוק אותו. באחת ההופעות הרופסות, ערב עם איום אחד, בקושי, סנדלו הכרישים את עצמם ועכשיו הם אמנם מחזיקים בסיכוי סביר מאוד להעפיל לפלייאוף העליון אך אינם תלויים בעצמם. חסל סדר פחד.

תומר קשטן מאמן עירוני קרית שמונה. דני מרון
בואו נודה, זו עונה די משעממת ואפורה של קרית שמונה. תומר קשטן/דני מרון

8. קרית שמונה, 30 נקודות (מארחת את מכבי חיפה)

למה מגיע לה?

באמת שאני לא מוצא שום סיבה פרט ל"יאללה, נו, שאיזי יחייך עוד כמה פעמים לפני שהכל שם נגמר". אוקיי, אם ממש מנסים: אחרי כמעט חודשיים בחוץ, עם 9 בישולים ב-1,310 דקות (מיכה עם 10 ב-2010 דקות), מגיע לוואלון אחמדי לשחק מול קהל גדול יותר, במשחקים נצפים יותר.

למה לא מגיע לה?

למעט אחמדי זו עונה משעממת ואפורה של הצפונים, ואפשר אולי לספור לזכותם שני משחקים בהם "התפוצצו" עם שלישיות (מול חדרה וסכנין). ובעיקר - כי את תושבי האזור לא מעניין כדורגל. אף קבוצה לא הביאה פחות אוהדים פר משחק מאשר קרית שמונה (1,518), ועדיף שמראות כאלו יעטרו את הבית התחתון.

שחקן בית"ר ירושלים דוד קלטינס עם שחקן הפועל תל אביב רועי זיקרי. קובי אליהו
מה יותר מתוק מניצחון מול הפועל תל אביב והשתחלות לפלייאוף העליון? דוד קלטינס נאבק ברועי זיקרי/קובי אליהו

9. בית"ר ירושלים, 29 נקודות (מארחת את הפועל תל אביב)

למה מגיע לה?

כי מגיע לנו. כל מי שאוהב כדורגל ואקשן רוצה את בית"ר ירושלים בפלייאוף העליון. רוצה שמעט העניין שנותר בצמרת יכלול גם משחקים מול בית"ר, שעל הדשא ועל המסכים ירוצו ורד, פלומן, וארן, בוזגלו ושות'. להוציא מאבקי ירידה (לא יקרה) או השפעה על מאבקי הירידה של הפועל תל אביב (גם לא יקרה, כנראה), אין לצופה הנייטרלי שימוש בבית"ר בבית התחתון.

למה לא מגיע לה?

מן הסתם - ככה. מבין החמש זו הקבוצה העשירה ביותר, הגדולה ביותר, החזקה ביותר, הנתמכת ביותר ועצם זה שהיא כאן, נלחמת על טופ-6, משמע בעיה. ועדיין, אם צריך לבחור רקע מזוקק אחד - ההודעה הרשמית שיצאה מיד לאחר המשחק מול באר שבע. 'כנראה שבאיגוד השופטים רוצים את בית"ר מחוץ לפלייאוף העליון', רוח הדברים, וכשזה מגיע מקבוצה שב-25 משחקים השיגה 29 נקודות - פתטי. מועדון גדול, הודעה קטנה.

מנחם קורצקי מאמן הפועל רעננה. שלומי גבאי
הקבוצה שלו במצב הכי קשה, אבל מי בכלל ציפה שיהיה בפלייאוף העליון? מנחם קורצקי/שלומי גבאי

10. הפועל רעננה, 29 נקודות (מתארחת אצל הפועל חיפה)

למה מגיע לה?

כי פתאום היא מדגמנת יציבות. אחרי שהתנהגה כמו רוב קבוצות הליגה בפתיחת העונה שעברה (שלושה מאמנים בחודשיים), האשר-אלונז התעקשו פעמיים שלא לקבל את ההתפטרויות החד צדדיות של מנחם קורצקי. ביוני ובדצמבר 2018 הודיע המאמן על רצונו לחתוך, ונשאר. מבין כל הקבוצות שכרגע מדורגות בפלייאוף התחתון, רק רעננה התחילה עונה ונשארה עם אותו האיש על הקווים. אוטופי.

למה לא מגיע לה?

נכון, הקבוצה משחקת באיצטדיון הכי הזוי וריק עבורה, אז אין בית, אין קהל, אין כסף, אין עניין, אין באזז, יש רק לייקים; נכון, יש נסיבות מקלות. ועדיין, זו הקבוצה הכי משעממת. מארחת באיצטדיון רמת גן, אוהדים בקושי מגיעים, אף קבוצה לא כבשה פחות (18!), במשחקיה נכבשים הכי מעט שערים. אם נקבל את זה בפלייאוף העליון, אלוהים ישמור.

seperator

מה כל אחת צריכה?

הפועל חדרה צריכה לנצח את מכבי נתניה. נתניה, שלראשונה רשמה 4 ניצחונות רצופים בליגה מאז ימי ראובן עטר; נתניה, שגם בשבוע בו הבטיחה כבר טופ-6 ומקום בחצי גמר גביע והיתה בפיגור מול בית"ר ירושלים, עדיין חזרה והפכה וניצחה. נתניה הזו תפסיד לחדרה הזו, של 0 מ-12? קשה לראות את זה קורה.

הפועל חיפה צריכה לנצח את רעננה ולקוות למעידה של חדרה, או לעשות תיקו ולקוות שגם חדרה וגם קרית שמונה יאבדו נקודות. התרחיש הראשון הגיוני לחלוטין וגם השני לא מופרך מהייסוד. הפועל רעננה עדיין לא ניצחה בחוץ העונה, וסביר להניח שתיקו יספק אותה כי גם שם מבינים שהמאבק הרלוונטי הוא עדיין נגד הירידה ולא על הכרטיס לפלייאוף העליון. רעננה לא ניצחה את חיפה מאז 2016, ובחוץ היא לא עשתה את זה מאז 2014, עוד בימי קרית אליעזר.

קרית שמונה צריכה לנצח את מכבי חיפה, ולקוות שחדרה לא תנצח את נתניה ושהפועל חיפה לא תנצח את רעננה. לגבי חלקה בעניין, הרי שהצפונים מסתדרים כשמכבי חיפה מגיעה לביקור. קרית שמונה ניצחה את הירוקים בשני משחקי הבית האחרונים, והפסד הליגה האחרון למכבי חיפה נרשם אי שם ב-2015, כשבניון כבש את שער הניצחון בדקה ה-88.

בית"ר ירושלים מייחלת, כפי שהסביר בעל הבית שלה בפייסבוק, להפסדים של חדרה והפועל חיפה, ולתיקו ומטה של קרית שמונה מול מכבי חיפה. בנוסף, היא תצטרך לנצח את הפועל תל אביב בטדי. האדומים מתקשים מול בית"ר, אותה לא ניצחו מאז 2014, ובטדי מאז 2010 (שער האליפות של זהבי). כך שלפחות סטטיסטית והיסטורית, זה אמור להיות (תזכורת: הפועל מגיעה אחרי 0:6) החלק הפשוט בשרשרת האירועים האופטימית של חוגג. אמור.

הפועל רעננה צריכה לנצח את הפועל חיפה, לקוות שחדרה תפסיד לנתניה, שקרית שמונה לא תנצח את מכבי חיפה ושבית"ר לא תנצח את הפועל תל אביב. איך אמר ג'ים קארי,

אז מי תעלה? הפועל חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully