וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיג החדש של מכבי חיפה: עלייתו המטאורית של עופרי ארד

2.3.2019 / 10:00

הטיפ מגרשון, ההערכה מאלאך והביטחון מבנדו. הצמא האדיר ללמידה, המלחמה הבלתי מתפשרת על מקום בהרכב והאישיות המובילה. עופרי ארד התגבר על כל משוכה עד שבגיל 20 הפך לאחד המנהיגים של מכבי חיפה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

"תתחיל להעיר, אתה השחקן האחרון על המגרש, אתה חייב לכוון ולצעוק גם אם זה על שחקנים בכירים ממך. זה יקל עלייך ויעזור לכל משחק ההגנה". המילים הללו שנאמרו בקיץ שעבר בעיירה קטנה בהולנד, הן ככל הנראה החשובות ביותר שנאמרו העונה בהקשר של מכבי חיפה.

באותם ימים רמי גרשון עוד חשב שהעונה הזו תהיה שלו, שהוא ישכיח עונת בכורה לא טובה במדים הירוקים ויוביל את חוליית ההגנה של מכבי חיפה. אבל שני המשפטים הללו, אותם אמר בחדר בבית המלון לעופרי ארד, הם אולי התרומה הכי גדולה שלו מאז שנחת בכפר גלים.

ארד בדיוק חזר מעונת השאלה בהפועל רמת גן מהליגה הלאומית והיה צמא ללמוד, ובצוות המקצועי ההולנדי הוחלט להצמיד אליו את גרשון. הקליק בין השניים היה מיידי: גרשון הבין שמדובר בילד רעב שנחוש ללמוד ולהשתפר וארד ראה בחברו מורה מצוין. כבר בימים הראשונים במחנה האימונים, גרשון הבחין בבעיה העיקרית של ארד: הוא משחק יותר מדי בשקט. מצד אחד הוא מאוד רגוע ומלא ביטחון, אבל מצד שני כמעט לא מדבר עם השחקנים סביבו. וגרשון דאג להבהיר לתלמידו הצעיר שכדי להפוך לבלם מוביל, הוא יהיה חייב לשפר את האספקט הזה.

חצי שנה קדימה, ארד נמצא על הדשא בסכנין. זה אמנם משחק ליגה, אבל היציעים בדוחא ריקים בשל עונש שספגה הקבוצה המקומית ולכן כל התעטשות על המגרש נשמעת היטב ברחבי האצטדיון. אם לנתונים הסטטיסטיים הייתה נכנסת קטגוריה של מי דיבר הכי הרבה על המגרש, ארד היה מנצח.

הבלם שמאז הגעתו של מרקו בלבול הפך לשחקן הרכב קבוע שמוזכר כמועמד לנבחרת ישראל, כיוון את חבריו, צעק על ארנסט מאבוקה, דרש מהשחקנים בחלק הקדמי ונראה שמכבי חיפה מצאה מנהיג.
אז איך מי שרק לפני כחודשיים חשב שהוא בדרך לעוד השאלה בבני יהודה או בליגה הלאומית, הפך לאחד מהסמלים הבולטים במהפכה הירוקה?

עופרי ארד מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
צועק, גוער, מכוון את כל חוליית ההגנה. ארד/אדריאן הרבשטיין

אם צריך להשתמש במילה אחת שתתאר את הקריירה הקצרה של עופרי ארד עד כה, זו תהיה המילה "קושי". הבלם הצעיר לא סומן כשחקן מוביל כמעט אף פעם. כשעלה לקבוצת הנערים של מכבי חיפה, הוא היה בלם חמישי, אבל מהר מאוד השתחל להרכב והפך לשחקן קבוע. כשעלה לנוער, אז תחת שרביטו של איתי מרדכי, ארד שוב מצא את עצמו בפוזיציה של בלם חמישי. שי בן דוד, יונתן לוי, נטע לביא (ששיחק אז כבלם) היו הרבה לפניו ברוטציה, אבל ארד שם סכין בין השניים, יצא למלחמה וניצח. הוא כבש מקום קבוע בהרכב ולא איבד אותו.

אחרי עונות מצוינות בנוער, כשבמכבי חיפה שקלו אם להשאיל את ארד או להשאיר אותו בנוער כחריג גיל, התקשר אריק בנדו וביקש אותו בהפועל רמת גן. "תנו לי את ארד ואהפוך אותו לשחקן משמעותי", הבטיח ובחיפה השתכנעו. את הימים הראשונים במדי האורדונים ארד בוודאי לא ישכח. שחקנים ותיקים הסתכלו עליו בעין עקומה ואף אחד לא אהב את העובדה שילד מהנוער שמעולם לא שיחק בקבוצה בוגרת, מקבל כל כך הרבה כבוד מהמאמן.

ברמת גן יודעים לספר שחודשיים בלבד לאחר מכן, ארד הפך למנהיג של הקבוצה, או כמו שבמועדון נהגו להתגאות: "ילד בן 19 שמנהל את הקבוצה". ארד לא הרשים רק את האורדונים אלא גם את המנהל המקצועי של הירוקים מו אלאך, שראה אותו בפעולה והודיע שהוא מעוניין בחזרתו של השחקן בחודש ינואר. בחיפה כבר הודיעו לראשי רמת גן שהם מחזירים את הבלם, אך עניינים טכניים בחוזה גרמו לכך שהקבוצה מהלאומית דרשה בתוקף שהוא יישאר עד תום העונה. הצדדים הלכו לבוררות בסופה ארד נשאר ברמת גן עד והיה בורג עיקרי במסע ההישארות בליגה הלאומית.

עוד באותו נושא

בלבול שוקל שינוי מערך, שועה יפתח נגד בני סכנין?

לכתבה המלאה
עאיד חבשי שחקן מכבי חיפה עם עופרי ארד מול ניסו קפילוטו שחקן הפועל חיפה. יוסי ציפקיס
במכבי חיפה רואים בהם לא רק את בלמי העתיד של הקבוצה, אלא גם של נבחרת ישראל. ארד וחבשי/יוסי ציפקיס

בקיץ האחרון ארד היה בטוח שהנה מגיעה ההזדמנות במכבי חיפה. אלאך שרצה אותו כבר בינואר, הבהיר שהוא לא יושאל שוב ושמקומו בקבוצה ואילו הבלם הצעיר הצטיין במחנה האימון ובגביע הטוטו. אלא שאחרי שהליגה יצאה לדרך, השחקן מצא את עצמו מלבה בעיקר ביציע. "הוא באמת היה מצוין גם באימונים", מעיד אחד השחקנים הבכירים במכבי חיפה, "היופי אצלו הוא שהכל עבודה קשה. הוא אמנם צעיר מאוד, אבל הוא מזכיר שחקנים בכירים בהרבה ברמת המקצוענות".

באוקטובר האחרון ארד הבין שהעונה לא מתקדמת לכיוון לו ציפה ונכנס לשיחה עם אלאך כדי לשאול מדוע הוא לא מקבל הזדמנות. המנהל המקצועי הפתיע ואמר לבלם: "אילולא אני ופרד רוטן, בכלל לא היית במכבי חיפה עכשיו. אנחנו אלו שמאמינים בך, אבל אתה צריך סבלנות. לבוא מהליגה הלאומית למכבי חיפה זה לא פשוט".

ארד - ילד טוב קיבוץ החותרים - הקשיב, הגביר אימונים וחיכה להזדמנות אותה לא קיבל. התמונה לא השתנתה גם בתקופה הקצרה של אלי גוטמן ואיתי מרדכי וכשינואר בפתח, סוכנו שחר גרינברג החל לקבל לא מעט פניות, כולל מבני יהודה מצמרת ליגת העל. ארד היה בטוח שהוא בדרך החוצה, אבל בלבול חשב אחרת. גורמים במועדון יודעים לספר שלמאמן לא היה ספק לגביו מהרגע הראשון ושהוא ביקש לחכות עם ההשאלה של הבלם כדי להעניק לו הזדמנות. אגב, ארד אמנם היה חלק מהסגל של בלבול בנבחרת הצעירה, אבל קיבל דקות רק במשחק האחרון שלו על הקווים, כמחליף נגד קוסובו.

רגע לפני משחק הליגה נגד מ.ס אשדוד, התקיימה שיחה בין בלבול לארד. המאמן החמיא על היכולת באימונים וזה הפתיע אותו ואמר לו: "אם אני מרשים באימונים, תן לי את ההזדמנות ואני אוכיח את עצמי". בלבול אהב את החוצפה ונתן לארד את המתפתחות. מאז הוא הופך למעוז ההגנה. בבסיס חיל האוויר בו הוא משרת, הוא הפך לסלבריטאי בין לילה, אבל הבלם הצעיר נותר צנוע.

היום (שבת) ארד עשוי למצוא עצמו בפעם הראשונה מזה זמן רב על הספסל מכיוון שבלבול מתלבט בנוגע למערך נגד בני סכנין. אבל במכבי חיפה מסמנים אותו ואת עאיד חבשי כבלמי העתיד של הקבוצה ואפילו של נבחרת ישראל. ואם מישהו עוד צריך חיזוק לדברים הללו, הרי שאחרי הדרבי החיפאי, מאמן הנבחרת אנדי הרצוג אמר לסובבים אותו ש"עופרי ארד היה השחקן המצטיין במגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully