וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו פעם. כמעט כמו פעם: מכבי תל אביב איחרה את הרכבת?

הצהובים נמצאים בעיצומו של רצף ניצחונות מרשים ביד אליהו, שלא נראה מאז ימי בלאט, אבל הפסידו ליריבות הלא נכונות. דרושפאקה, שלא יצאה בשלום ממשחק חוץ מאז ימי ווילבקין, לא נראית כמי שאמורה להפריע להם. וגם: האם באמת יש קשר בין השאלת ריי למעמדו של אבדיה?

ONE

בווידאו: מכבי תל אביב מביסה את בני הרצליה

1.

אחת הבעיות המרכזיות שהובילו לצניחה במעמדה של מכבי תל אביב נבעה מאובדן כוח ההרתעה ביד אליהו: בתוך שנתיים וחצי, מאז הנהגת הפורמט החדש של היורוליג, ספגה הקבוצה לא פחות מ-20 הפסדי בית; אלא שהתמונה הזו השתנתה באופן קיצוני בתקופה האחרונה - ולמשחק הערב (חמישי, 21:05) נגד דרושפאקה היא תגיע עם רצף מרשים של שישה ניצחונות באולמה בזירה האירופית ועשרה בכל המסגרות.

חודשיים וחצי חלפו מאז הפסד הבית האחרון של מכבי, נגד באסקוניה ב-13 בדצמבר 2018. כעת, כשממול עומדת הקבוצה החלשה במפעל (מאזן 20:3 העונה ו-11:0 בחוץ), ניצבים הצהובים בפני ציון דרך מעניין: הם יכולים להגיע הערב לשבעה ניצחונות בית רצופים ביורוליג, לראשונה מאז עונת הזכייה ב-2014, וקודם לכן - מאז ההעפלה לגמר ב-2011.

אלא שספק רב אם המומנטום הביתי יוביל הפעם את האלופה הישראלית לאנשהו. מכבי תל אביב הצליחה לייצר מאזן חיובי (7:9) בעידן יאניס ספרופולוס ולהתקרב לשמינייה המובילה - אבל הפסידה במשחקים הלא נכונים נגד היריבות הלא נכונות מבחינתה, ויש ממש בתחושה שאולי הרכבת לפלייאוף יצאה בשבוע שעבר בלעדיה. היא נמצאת כרגע בפיגור של שני משחקים וחצי מאחורי אולימפיאקוס ואולימפיה מילאנו, ושל משחק וחצי מאחורי באסקוניה - בעוד באיירן מינכן תארח אותה בשבוע הבא. כדי להתברג במקום המוליך לרבע הגמר, היא תצטרך לחלוף על פני שתיים מארבע הקבוצות הללו.

אילמיין דיופ באסקוניה, אלכס טיוס מכבי תל אביב. קובי אליהו
באסקוניה היתה האחרונה שניצחה בהיכל. דיופ מול טיוס/קובי אליהו

2.

אם מכבי אכן תודח, ותצפה מרחוק בסדרות הפלייאוף - זו העונה הרביעית ברציפות, ייזכר ההפסד בשבוע שעבר במילאנו כנקודת השבר. דווקא בערב שבו הייתה לה הזדמנות למחוק את הפער מהאיטלקים היא כשלה במישור הטקטי; במקום לנצל את היתרון הברור שלה בעמדת הסנטר, ולהפעיל ללא הפסקה את טאריק בלאק ואלכס טיוס, היא שברה את שיא המועדון ביורוליג בזריקות לשלוש (34).

הערב יידרש ספרופולוס לטקטיקה שונה. אף שלקבוצתו יתרון איכותי בכל עמדה, דרושפאקה מעמידה קו קדמי פיזי יחסית - והקשתה לא פעם על הגבוהים של יריבותיה. מאז דווין בוקר מבאיירן, אי אז במחזור השישי, לא הצליח שום סנטר לגעת מולה ברף 20 נקודות המדד; מנגד, גוסטבו איון (גם הוא במחזור השישי) הוא הסנטר האורח היחיד שהגיע העונה למדד 20 ומעלה ביד אליהו. האם אחד משחקני הפנים - בשני הצדדים - יצליח לשבור הערב את המחסום?

3.

דרושפאקה נתפסה מראש כאחת משלוש הקבוצות החלשות ביורוליג, אבל ככל שנקפו השבועות והתקדמה העונה התברר שהיא בודדה בקרקעית. בודוצ'נוסט יצאה למסע רכש מרשים כדי להיאבק על אליפות הליגה האדריאטית ולזכות בכרטיס למפעל הבכיר גם בעונה הבאה; ואפילו גראן קנאריה החתימה חמישה שחקנים חדשים במהלך העונה. רק הטורקים נותרו מיואשים ונטולי יומרות וכלים, כשטוני דגלאס הוא החיזוק היחיד שגייסו.

22 חודשים חלפו מאז ניצחון החוץ האחרון של דאצ'קה ביורוליג, והיא הייתה אז בפאזה אחרת לחלוטין. זה קרה באפריל 2017, ודיוויד בלאט הוביל אותה ל-80:84 מפתיע במדריד שגנב לריאל את יתרון הביתיות בסדרת רבע הגמר בין השתיים. סקוטי ווילבקין קלע 17 נקודות, בהן סל קריטי, 48 שניות לסיום, ושבר את השוויון במשחק.

אלא שבדרושפאקה הנוכחית אין אפילו שאריות ממשיות מהאימפריה שהחלה להיבנות באותם ימים. הספונסר הראשי עזב, כל הכוכבים עברו לקבוצות אחרות, התקציב קוצץ באופן דרסטי, ואת הגעתה ליורוליג - בזכות הזכייה אשתקד עם ווילבקין ובלאט ביורוקאפ - אפשר להגדיר בדיעבד כתאונת עבודה. בעונה הבאה, ובעתיד הנראה לעין, היא כבר לא תמצא את מקומה בבמה המרכזית של הכדורסל האירופי.

בסיבוב הקודם, באיסטנבול, ווילבקין התקשה לתפקד מול האקסית ועמד על 4 מ-17 מהשדה לאורך שלושה רבעים; התעוררות שלו ברבע האחרון (תשע נקודות) סידרה למכבי תל אביב קאמבק וניצחון. הערב, במגרש הביתי שלו, הוא יקווה לתצוגה סולידית יותר.

סקוטי ווילבקין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הפעם הצהובים יצפו ליותר מול האקסית. ווילבקין/דני מרון

הודעתה הרשמית של מכבי תל אביב, ודבריו של ספרופולוס אמש, קשרו לכאורה בין השאלתו של קנדריק ריי ללה מאן לבין שדרוג אפשרי במעמדו של דני אבדיה. הגארד הצעיר ירכז החל מהערב לא מעט תשומת לב, אבל מבחינה מקצועית אין באמת קשר בין שני הצעדים: ריי הפך מיותר מרגע שג'רמי פארגו חזר לסגל, וצבר רק 21 דקות בששת המשחקים האחרונים; המשמעות היחידה של שחרורו בגזרה הזו, אם בכלל, היא שאבדיה יזכה להתלבש (מה שקרה לא פעם עוד קודם).

עד כה, אבדיה לא קיבל צ'אנס ממשי ביורוליג: למעט עשר דקות בלב הגארבג' טיים בוויטוריה, הוא צבר רק עוד ארבע דקות לאורך העונה כולה. עכשיו, לאחר התצוגה החיובית במדי נבחרת ישראל בבלגרד, ולאור התמעטות סיכויי הקבוצה להעפיל לשלב הבא, ייתכן שיזכה לבמה נרחבת יותר. כל כניסה שלו לפרקט, יודעים במכבי, תדליק את ההיכל ותעורר את האוהדים, שצמאים לראות אותו משחק.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. לירון מולדובן
בהיעדר הצלחות על הפרקט, אולי הוא יעורר את יד אליהו. אבדיה/לירון מולדובן

מתוך Fast Break - התכנית השבועית באפליקציה של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully