וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים העניק לסטודמאייר מעמד של תושב ארעי, עדיין לא ישחק כישראלי

28.1.2019 / 16:46

סנטר הפועל ירושלים בן ה-36 עשה צעד נוסף בדרך לקבלת אזרחות. משרד הפנים מסר: "בעתיד הקרוב תיבחן אפשרות להעניק לשחקן אזרחות"

ONE

צעד נוסף בדרך לאזרחות ישראלית. שר הפנים, אריה דרעי, הכריז היום (שני) על החלטתו להעניק מעמד של תושב ארעי לאמארה סטודמאייר, ובמסגרת ההודעה הרשמית של משרד הפנים נכתב כי "בעתיד הקרוב תיבחן אפשרות להעניק לשחקן אזרחות".

"קראתי ושמעתי על השחקן, והתרשמתי שהוא רוצה באופן כן ואמיתי להשתקע בישראל ולהפוך את הארץ לביתו, גם לאחר סיום הקריירה שלו", הסביר דרעי בהודעתו. "השחקן מטביע חותם בישראל ובספורט הישראלי ולכן החלטתי להעניק לו מעמד בארץ".

אמארה סטודמאייר אמר על קבלת מעמד תושב ארעי: "אני שמח ששר הפנים מר אריה דרעי, העניק לי מעמד של תושב ארעי, כצעד נוסף בדרך לקבלת אזרחות במדינת ישראל, ורוצה להודות לו על שרואה בכוונות שלי אמתיות וכנות"

בהפועל ירושלים מקווים לרשום עוד העונה את סטודמאייר כישראלי, אולם להודעה הזאת - מעבר להיותה צעד בדרך למטרה - אין משמעות מעשית. גם שחקן הזוכה למעמד של תושב ארעי נחשב עדיין לזר, ואינו נחשב למקומי. בשלב זה הסנטר בן ה-36 נרשם למשחקי ליגת האלופות בלבד ולא לליגה הישראלית, אולם במועדון שוקלים לרשום אותו - כזר או כישראלי - למסגרת המקומית לקראת משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה בעוד שבועיים.

סטודמאייר בן ה-36 משחק בירושלים עונה שנייה אחרי שלבש את המדים האדומים גם ב-2016/17. בעברו כמובן קריירת NBA מפוארת, שכוללת שמונה עונות בפיניקס, חמש בניו יורק ניקס ועוד תקופות קצרות בדאלאס ובמיאמי. הוא הופיע שש פעמים במשחק האולסטר ונבחר לחמישיית העונה של הליגה ב-2007 וארבע פעמים לחלק מהחמישייה השנייה של הליגה. כמו כן, הוא נבחר לרוקי השנה ב-2003. עם ירושלים הוא זכה באליפות ב-2017.

לפני שבועיים תקף אייל חומסקי, מבעלי המועדון, את משרד הפנים ואמר כי "העובדה שאמארה לא קיבל אזרחות זו בושה גדולה למדינת ישראל". ברשות ההגירה והאוכלוסין דחו את טענותיו והשיבו כי כלל לא הוגשה בקשה לאזרחות מצידו של השחקן עד אותו רגע. סטודמאייר עצמו התבטא ואמר כי "להיות אזרח ישראלי זה חלום בשבילי".

אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
תושב ארעי. סטודאמייר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully