וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ השתלם? משרד הפנים אישר לגלבאן להישאר בארץ עד ה-1 ביולי

2.1.2019 / 13:30

אחרי הקמפיין והלחץ מצד הנשיא, ממשרדו של אריה דרעי נמסר: "הוחלט להאריך את תקופת ההתארגנות שניתנה לו עד לסוף שנת הלימודים"

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניר חן

האם הלחץ הציבורי להשארת פדרו גלבאן בישראל עשה את שלו? משרד הפנים בראשותו של אריה דרעי אישר היום (רביעי) להאריך לקשר הארגנטינאי את אישור השהייה של גלבאן עד לסיום שנת הלימודים, כלומר עד ה-1 ביולי.

בהודעה שהוציא משרד הפנים נכתב כי "פדרו גלבאן שוהה בישראל כעשר שנים לסירוגין, יחד עם בני משפחתו. מרבית שנות שהותו היו כדין עם אשרת ספורטאי זר. כל זה נמשך עד לתחילת ינואר 2017, אז לא חידש את אשרת שהייתו ומאז למעשה, שוהים והוא ובני משפחתו בישראל בניגוד לחוק. בקשתו לקבלת מעמד מטעמים הומניטריים נדחתה ביולי 2017. למרות שהתחייב בפני הרשויות מספר פעמים לצאת מהארץ באופן עצמאי, לא עשה זאת. לפני כשבוע עוכב שוב, בגין שהייה בלתי חוקית והתחייב לצאת בתוך חודש ימים".

"מתוך התחשבות בבנותיו הנמצאות באמצע שנת הלימודים ולאור העובדה שמרבית שנות שהותו בישראל היו כחוק, החליט שר הפנים, אריה דרעי, בעקבות בקשת הנשיא ריבלין, להאריך לפנים משורת הדין, את תקופת ההתארגנות שניתנה לו עד לסוף שנת הלימודים".

פדרו גלבאן. קובי אליהו
נשאר בארץ, לפחות בינתיים. פדרו גלבאן/קובי אליהו

כזכור, לפני תשעה ימים משטרת ההגירה הגיעה לביתו של גלבאן במטרה לגרש אותו מיידית מהארץ, זאת אחרי שאשרת השהייה שלו תמה. השוטרים התדפקו על דלת ביתו בשעת בוקר מוקדמת, נתנו לו התראה של 15 דקות להתארגן ולהתלוות אליהם ולקחו אותו לנמל התעופה בן גוריון. אשתו שילדה לפני 10 ימים, נותרה בבית עם ארבע בנותיהם ומיררה בבכי מר כשבעלה נלקח על ידי משטרת ההגירה.

משה דמאיו ששימש בעבר כבעלים של בני יהודה ומאוד מקורב לגלבאן, מיהר לערב גורמים בכירים כמו שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. אחרי שאלו התערבו, ניתנה לגלבאן ארכה של 30 יום בישראל כדי להסדיר את עזיבתו. איל ברקוביץ' שלמד מכלי התקשורת על ההתפתחויות, מיהר ליצור קשר עם דמאיו והציע לו לצרף את גלבאן להפועל ראשון לציון - דבר שכמובן יסייע לו להימנע מגירוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully