וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן נפרד מהכדורגל בדמעות: "זה נגמר, 30 שנה של אהבת חיי. זו טרגדיה"

6.12.2018 / 14:19

המאמן היוצא של מכבי חיפה התקשה לעצור את הדמעות במסיבת העיתונאים האחרונה: "לא מעכל שאני צריך לסכם קריירת אימון". וגם: הלילה בבית החולים, ההכנות עם איתי מרדכי, הרגע הכי עצוב והתפקיד הבא

עריכה: ניר חן. צילום: שלומי גבאי

צילום וידאו: שלומי גבאי

המאמן היוצא של מכבי חיפה אלי גוטמן ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים שבה דיבר על הפרישה שלו ועל עתידו המקצועי, שלושה ימים לאחר שהודיעו על סיום תפקידו כמאמן הירוקים. כמו כן התייחס גוטמן להחלטה לפרוש, ללילה הסוער בבית החולים וניסה לסכם את הקריירה.

בפתיחת מסיבת העיתונאים נראה סרטון שהכינה מכבי חיפה על הקריירה של גוטמן, שאמר: "סלחו לי על הקול רועד.. אני מודיע לכם בצער רב שלא תראו אותי יותר כמאמן כדורגל על הקווים. הכל מטעמים בריאותיים. אני לא מעכל שאני צריך לסכם קריירת אימון. שלושה שבועות הרגשתי בשיא כושר האימון שלי, עם מלוא התשוקה ומלוא האנרגיה. אני מודה לקדוש ברוך הוא על הקריירה שנתן לי.

"כואב לי על הסיטואציה הזאת, אני יודע כמה רציתם שאגיע, כמה תמכתם... אני מבטיח לכם שעוד מצפים לכם ימים יפים עם המועדון הזה, הוא אימפריה, אין לי ספק שהוא יחזור לקדמת הבמה. עזבתי מסיבות בריאותיות שלצערי לא תלויות בי. אני מודה לבני המשפחה שלי, לשלושת בניי, ובראש ובראשונה לאשתי סמדר, תודה על התמיכה הבלתי נגמרת".

גוטמן מספר על השתלשלות האירועים: "הרגשתי רע, היו לי כאבים בחזה, נסענו לבית חולים ונבדקנו. לחץ הדם היה גבוה. האק"ג, בלשון המעטה, היה לא טוב. הרופא לא היה מרוצה ממנו. הרופא שחרר אותי. בבוקר מדדתי לחץ דם, אני סובל מבעיית לחץ דם מאז שהייתי חייל. המדדים לא היו טובים. הרמתי טלפון לקרדיולוג שלי, עדכנתי את יעקב שחר. הגעתי לבית החולים, הוא שוב בדק אותי, ואמר לי 'אלי. זה רק מלחץ. בדיקות הדם שלך היו טובות, זה רק סטרס. אני אומר לך את זה כדי שיהיה ברור'. נפגשתי עם יעקב בארבע עיניים, הראיתי לו את מה שהקרדיולוג כתב, וזהו. ואז יצאה ההודעה, שכולכם קיבלתם".

עוד בנושא
הפרשן הכי טוב של מכבי חיפה: אלי גוטמן במוקד סיכום המחזור
מכבי חיפה הודיעה להפועל חדרה: שוקלים להחזיר את המושאלים בינואר

אלי גוטמן. שלומי גבאי
מירר בבכי. גוטמן/שלומי גבאי

גוטמן מספר ש"שחר שאל אותי לפני החתימה אם אני בריא, ואמרתי לו שכן, אני בריא". על המתח במכבי חיפה: "חייו של מאמן כדורגל, בכל מקום, אם אתה לוקח את זה בצורה ווינרית... רציתי להביא את הקבוצה לאירופה ובעונה הבאה להתמודד על האליפות. אם אתה לא חולם בגדול, אתה לא מגיע. אז לא, היעדים שהצבתי לעצמי בהפועל, בנבחרת, בחיפה, הם תמיד גבוהים. זה לא רק במכבי חיפה". כשנשאל אם יוכל להיות מנהל מקצועי, אמר "הלחץ הוא אותו לחץ, אז לא. מכבי חיפה לא הציעה לי להישאר בתפקיד אחר".

גוטמן מודה: "אני מבין שזה נגמר, למעלה מ-30 שנה של אהבת חיי. זה הדבר שאני הכי יודע לעשות, שאני הכי טוב בו, ועכשיו לא אוכל לעשות יותר. מבחינתי זו טרגדיה אישית. מצטער שהגעתי? איך אפשר להצטער על משהו שאתה חולם עליו כל כך הרבה שנים. חלמתי לסגור פה מעגל, ולכן זו הטרגדיה. את החלומות שלי בכדורגל הישראלי הגשמתי, חוץ מחלום אחד: להביא אליפות למכבי חיפה".

גוטמן מספר שעזר להכנות הקבוצה למשחק בסכנין ולמשחק מול קרית שמונה, אבל לא יחזור: "הייתי היום באימון, חיבקתי את השחקנים, נותן מילה פה מילה שם, אם הייתי מרגיש שזה מעיק עליהם, לא הייתי בא. עבדתי עם איתי (מרדכי) למשחק הבא, עברנו על הווידאו, זה מרגיע אותי. כל השאר זה איתי והשחקנים, שצריכים לתת הכל במשחק הבא".

הרגע הכי גדול והכי עצוב בקריירה: "הרגע הכי עצוב זה הרגע פה עכשיו. רגעים גדולים היו הרבה. התחלתי אותם כעוזר מאמן. היו אליפויות, גביעים, ליגת אלופות, ליגה אירופית, נבחרת ישראל. אני מאחל לכל מאמן לעבור רגעים כאלה. היו גם קשיים, פיטורים, אבל גם מהם אתה מתחזק. כל כך הרבה אהבה קיבלתי מהקהל, מהשחקנים, מיענקל'ה, מהצוות. אבל בחרתי בבריאות".

על האליפות שלקח עם הפועל תל אביב על חשבון מכבי חיפה: "הרבה אוהדים אמרו לי שזה החובה שלי להחזיר להם רגעים כאלה. הם צדקו. בשביל זה באתי לפה. אבל זה נמנע ממני".

עוד באותו נושא

מסכנים אוהדי מכבי חיפה, מה עוד אתם צריכים לעבור?!

לכתבה המלאה
אלי גוטמן. שלומי גבאי
אלי גוטמן/שלומי גבאי
אלי גוטמן. שלומי גבאי
אלי גוטמן/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully