וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפסים כוונות: שוב מכבי תל אביב מפטרת מאמן, שוב אפס מחכה לה

20.11.2018 / 13:00

מזרחי התגונן וטען ש"פיני צפה בקלטות", וגרשון החזיר את שארפ לחיים. שרף עקץ ש"אימנתי יותר מכל אלה שכותבים" והביס את בלאט. בדיוק כמו לפני 10 ו-20 שנים, ספרופולוס יערוך את הבכורה שלו בצהוב במשחק חוץ מול אפס. כך זה נראה אז

one

1998: גרשון במקום חרוש. הבכורה: אפס (ח).
2008: שרף במקום קטש. הבכורה: אפס (ח).
2018: ספרופולוס במקום ספאחיה. הבכורה: אפס (ח).

לפעמים, עובדות לא חשובות בספורט מתבררות כמכריעות: מראש, לנבן ספאחיה לא היה סיכוי לשרוד את המשחק בגראן קנאריה. ככה זה כשמעמד המאמן במכבי תל אביב מעורער, ומעבר לפינה ממתין משחק חוץ נגד אנאדולו אפס. פעם בעשור זה קורה, ומי בכלל יכול להתווכח עם העובדות?

לקראת הופעת הבכורה של יאניס ספרופולוס על הקווים בצהוב, חזרנו לדומה ולשונה בשני האירועים הקודמים.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם היו"ר שמעון מזרחי. אתר רשמי
איך זה ייגמר עבורו? ספרופולוס עם שמעון מזרחי/אתר רשמי

1998 - לשפשף את העיניים

תמונתו של פיני גרשון עולה במדרגות מחדר ההלבשה לפרקט החום הכהה ביד אליהו, בדרכו לאימון הבכורה כמאמן מכבי תל אביב ב-10 בנובמבר 1998, נראתה לקוחה מסרט מדע בדיוני. גרשון, יו"ר האופוזיציה, האיש שזכה באליפות עם גליל עליון ובגביע עם הפועל ירושלים ושלא חשש למתוח ביקורת נוקבת על הצהובים בכל הזדמנות, הצטרף למועדון שבו נחשב מוקצה מחמת המיאוס.

התנאים המקדימים:

מכבי תל אביב פתחה את העונה במאזן 4:2 ביורוליג של פיב"א, כולל תבוסה ביתית קשה לפנאתינייקוס והפסד מביך במנרסה, אבל הקש ששבר את גב הגמל היה בהפסד הליגה הראשון - 71:70 במחזור השישי למכבי ראשון לציון, ששלושה ימים קודם לכן נפרדה במפתיע מגרשון.

גרסת המועדון:

"מאמנה של מכבי עלית תל אביב, יורם חרוש, פנה להנהלת הקבוצה בבקשה לשחררו מתפקידו... ההנהלה, לאחר לבטים לא מעטים, נענתה לבקשתו", נכתב בהודעה הרשמית, אבל לאיש לא היה ספק - חרוש, ששעות קודם לכן דיבר בראיון רדיופוני על כך שהוא מאמין שיוציא את העגלה מהבוץ, פוטר.

משחק הבכורה:

מכבי תל אביב התייצבה כאנדרדוג מוחלט באבדי איפקצ'י, ונשאלה השאלה כיצד גרשון יתמודד כמאמן חסר ניסיון במפעל הבכיר. שמעון מזרחי דאג להבהיר לפני המשחק למאיר איינשטיין ז"ל ש"פיני עוקב אחרי הכדורסל האירופי וצפה בקלטות".

הצהובים ירדו להפסקת המחצית ביתרון מפתיע 38:42, אבל הפסידו לבסוף 81:74. ויקטור אלכסנדר, שיקבל מאוחר יותר מגרשון את הכינוי המחמיא "שודד בטרנינג", כיכב עם 24 נקודות ו-12 ריבאונדים ב-28 דקות, ובצד המנצח בלטו שניים שישחקו בעתיד בישראל: אופוק סאריג'ה עם 22 נקודות וחוסיין בשוק עם 19 ריבאונדים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המרוויח המיידי:

דריק שארפ, שבששת המשחקים הראשונים באירופה צבר 30 דקות בלבד, שיחק 31 דקות מול אפס פילזן. שבוע אחר כך, בניצחון הביתי על מנרסה, החל לפרוע את השטרות עם חמש שלשות ו-19 נקודות; הוא החזיר לגרשון טובה חמש שנים וחצי מאוחר יותר, ב-2.2 השניות האחרונות נגד ז'לגיריס קובנה ביד אליהו.

בית המשפט:

"קיבלו אותי יפה, למרות הדברים שנשמעים מבחוץ. אם זה ימשיך ככה, אני מקווה שיהיו ימים הרבה יותר טובים", אמר גרשון בתום ההפסד לאפס, ולא שיער בעצמו מה עוד מצפה לו בעתיד הלא רחוק.

איך זה נגמר:

מכבי לא ממש הצליחה להמריא בעונת הבכורה של גרשון על הקווים. חודש לאחר מינויו היא הסתבכה ב"חרפת זאגרב", כשניסתה להחטיא בכוונה ולהפסיד לציבונה ב-20 הפרש כדי לקבל שיבוץ נוח יותר בשלב הבתים השני, אך נכשלה. אטורה מסינה וקינדר בולוניה הדיחו אותה בשמינית גמר היורוליג. בארץ זכתה הקבוצה בדאבל, אף שסיימה רק במקום השני בליגה. בעונה הבאה כבר יצאה לדרך השושלת המפוארת של גרשון ודיוויד בלאט עם נייט האפמן ואריאל מקדונלד.

פיני גרשון עולה עם שמעון מזרחי במדרגות יד אליהו. תאגיד כאן
רגע שנראה לא הגיוני. גרשון ושמעון מזרחי עולים במדרגות ההיכל/תאגיד כאן

2008: משניים נשאר אחד

איש לא דמיין שבגיל 56, יותר מעשור לאחר שעזב בפעם האחרונה את המועדון, צביקה שרף יעמוד שוב על הקווים ביד אליהו. אבל ניצני הקאמבק הונחו בקיץ 2007, כשדיוויד פדרמן רקם את אחד המהלכים המפתיעים בתולדות מכבי תל אביב: המאמן הצעיר עודד קטש קיבל את המפתחות, ושרף הוצנח מעליו כמנכ"ל שלכאורה אמור לעסוק בעניינים אדמיניסטרטיביים בלבד.

התנאים המקדימים:

מכבי פתחה בצורה טובה את דרכה האירופית, עם שישה ניצחונות ושני הפסדים, לפני שנכנעה בבית לריטאס וילנה 87:82 (צ'אק אידסון 28 לליטאים). הבעיות השתקפו בליגת העל: הצהובים נראו חסרי אונים מול בני השרון (87:68) והפועל חולון (83:71), וגורלו של קטש נחרץ בתבוסה משפילה לעירוני רמת גן 104:86.

גרסת המועדון:

קטש זומן לישיבת חירום במשרדו של שמעון מזרחי ב-1 בינואר, למחרת ההפסד באולם זיסמן, ופיטוריו הוצגו שוב כהתפטרות. "הוא הוציא את הערמונים מהאש", אמר פדרמן, אולם המאמן עצמו הודה זמן רב אחר כך שההחלטה לא הייתה שלו.

משחק הבכורה:

כל הקלישאות על אפקט הזעזוע שמביא אתו מאמן חדש התבררו כנכונות במקרה הזה. למחרת מינויו של שרף המריאה מכבי תל אביב לאיסטנבול ופגשה את דיוויד בלאט ואפס פילזן. "אתם תראו תרגילים חדשים", הבטיח המאמן החדש-ישן. "אני יודע מה לעשות. יש לי יותר ניסיון מכל אלה שכותבים".

30 נקודות של סקוני פן (כולל שלשה מחצי מגרש) לא הועילו מול תצוגה הרואית של הצהובים. אסטבן באטיסטה הוביל ריצת 0:15 בשלהי הרבע השני ובתחילת הרבע השלישי, ומכבי ניצחה 68:83. מרקוס פייזר קלע 16 נקודות ב-19 דקות, אבל היה אחד שבלט יותר ממנו.

המרוויח המיידי:

טרנס מוריס. לא שהפורוורד היה רע תחת קטש (10.2 נקודות ב-23 דקות), אבל במשחקו הראשון של שרף הוא לא ירד אפילו לשנייה מהמגרש וניפק תצוגת ענק עם 16 נקודות ו-19 ריבאונדים. מנגד, ליאור אליהו (5.5 נקודות ב-13 דקות אצל קטש) נמחק מהרוטציה ולא שותף כלל.

בית המשפט:

"עזוב קוסם, יש לנו עוד המון עבודה", אמר שרף בסיום. "אסור לנו להיות שיכורים ולא מיין. הכנסתי שני דברים חדשים וזה עבד. הפתענו אותם. אני אומר תודה לקטש, הוא בטח שמח על הניצחון. החזרנו את הגאווה".

איך זה נגמר:

זו הייתה רכבת הרים. שרף חולל מהפכה מקצועית מבלי להחתים אפילו שחקן חדש אחד, והקבוצה הגיעה כנגד כל הסיכויים והתחזיות לפיינל פור, אבל השורה התחתונה של העונה הייתה עגומה: מכבי הפסידה לירושלים בגמר גביע המדינה, לצסק"א מוסקבה בגמר היורוליג ולהפועל חולון בגמר האליפות. בפעם היחידה ב-25 השנים האחרונות היא סיימה עונה שלמה ללא תואר.

צביקה שרף מאמן מכבי תל אביב מחבק את יותם הלפרין. ברני ארדוב
שלושה גמרים כנגד כל הסיכויים, אבל ללא תואר. שרף והלפרין ב-2008/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully