וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות הגיש לבית המשפט בקשת פירוק של הפועל חדרה

18.11.2018 / 12:00

על פי הבקשה, הקבוצה המפתיעה של העונה, המדורגת במקום השלישי בליגת העל, מתנהלת בצורה לא תקינה ובניגוד לחוק. מהפועל חדרה נמסר: "נמשיך לנסות להגיע לפשרה"

דויד מתאוס (מימין), קווין טאפוקו, לוסיו, מוחמד אבו פאני שחקני הפועל חדרה. שלומי גבאי
איך מתנהלת הסינדרלה? חדרה/שלומי גבאי

רשם העמותות ברשות התאגידים הגיש ביום חמישי האחרון (15 בנובמבר) לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה למתן צו פירוק נגד הפועל חדרה. על פי הבקשה - הקבוצה המפתיעה של העונה, המדורגת במקום השלישי בליגת העל, מתנהלת בצורה לא תקינה, ובניגוד לחוק.

מצ"ב: הבקשה המלאה שהוגשה לבית המשפט

הבקשה היא נגד עמותת לימוד כדורגל בתי ספר מכבי חדרה שמנהלת את קבוצת הפועל חדרה בכדורגל (שמשחקת בליגת העל), וזאת לאחר שמשא ומתן שהתנהל בין הצדדים לא צלח.

בבדיקה שביצע רשם העמותות נמצאו ליקויים ופגמים חמורים הנובעים מהתנהלות לא תקינה של העמותה, ובין היתר - קליטת פעילות של עמותות ספורט אחרות בניגוד לדין, חלוקת רווחים אסורה בכספי העמותה, תשלום לחבר ועד, עסקאות עם צדדים קשורים ללא דיווח, ועוד. לעמדת רשם העמותות, ליקויים אלה מעידים כי פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה ולתקנון העמותה ומקימים עילה לפירוק העמותה.

מטרת הבקשה היא לאפשר לעמותה לתקן את הליקויים שנפלו בפעילותה תחת פיקוח בית המשפט, וזאת תוך רצון להביא להבראתה, ולאפשר את פעילותה הספורטיבית.

במסגרת ההליך צפוי רשם העמותות לבקש מבית המשפט כי ימונה לעמותה מפרק אשר יוענקו לו סמכויות נרחבות, אשר יאפשרו לו, בין היתר, להחליף את מוסדות העמותה, לחקור את התנהלותה הכספית של העמותה, ואף לדרוש השבה של כספים מבעלי תפקידים וגורמים אחרים, במקרים המתאימים.

מהמועדון נמסר בתגובה: "הפועל חדרה ניסתה במשך כל החודשים האחרונים לעשות הכל על מנת להגיע לפשרה מול רשם העמותות, תוך שמירה על העקרונות החשובים לנו ומתוך אמונה מלאה בהתנהלות ההנהלה הנוכחית. מאמצים אלה יימשכו גם השבוע בתיווכו של משרד הספורט, אולם במידה וגם הפגישה הזו לא תניב תועלת, נגיע לבית המשפט. היה ברור לנו בתחילת התהליך כי הוא עשוי להסתיים בבית המשפט, ואנו יחד עם עורכי הדין שלנו נגיע מוכנים אם וכאשר נידרש לכך. חבל מאוד שרשם העמותות ממהר להודיע על הבקשה לכלי התקשורת עוד בטרם היא נשלחה אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully