וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקהאם שוב קורע רשתות: רומיאו בקהאם חולם על קריירה מקצוענית בטניס

22.11.2018 / 16:00

הוא עזב את הכדורגל בגיל 13 ומאז משקיע את הכול בספורט הלבן. עם מאמן כמו דימיטרוב וטיפים מווזניאקי ומארי, מגרש ביתי בעלות 30 אלף ליש"ט ושם המשפחה הכי מחייב שיש, רומיאו בקהאם בן ה-16 רוצה להצליח בגדול בספורט הלבן

רויטרס

בווידאו: רומיאו בקהאם מתאמן עם קרוליין ווזניאקי

בתחילת ספטמבר חגג רומיאו בקהאם את יום הולדתו ה-16. לכבוד יום ההולדת, הוריו חגגו איתו במסעדה יוקרתית בדרום צרפת כשבין האורחים ששרו לו מזל טוב היה גם לא אחר מאשר הסנדק שלו, אלטון ג'ון. גם בחשבון האינסטגרם הפופולארי (1.8 מיליון עוקבים) של בקהאם הצעיר הייתה פעילות רבה לכבוד יום ההולדת. ידוענים רבים, כולם מתחום הספורט, שיגרו ברכות מצולמות לרגל האירוע כשביניהם היו ניימאר, רפאל נדאל, קרוליין ווזניאקי וג'יני בושאר, אבל גם טניסאים הרבה פחות מוכרים ומצליחים כמו דייגו שוורצמן, פרננדו ורדסקו ואפילו מרסל גרנויירס. לא בדיוק שמות שעומדים בקליבר של ניימאר עבור בן ה-16 הממוצע.

עם זאת, העולם של רומיאו בקהאם מורכב בשנים האחרונות בעיקר מהטניס ומהחלום שלו להיות טניסאי מצליח. הנער, שנולד ב-1 בספטמבר 2002, יצא שונה מאוד מאביו. קודם כל, רומיאו אוהד שרוף של ארסנל ולא של מנצ'סטר יונייטד ובנוסף הוא נמשך מגיל צעיר לטניס ולא לכדורגל, גם כשעוד שיחק במחלקות הילדים של ארסנל. מגיל צעיר מאוד דייויד ו-ויקטוריה בקהאם לקחו את הבן השני (נולד אחרי ברוקלין ולפני קרוז והארפר) לטורנירי הטניס הגדולים בעולם והילד התלהב והלך לכיוון הזה. בחודשים האחרונים רומיאו בקהאם לקח את העניין בצורה רצינית מאוד והתחיל להתאמן באופן אינטנסיבי מאוד גם בלוס אנג'לס וגם בלונדון, שתי הערים ביניהן הוא מחלק את חייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אלטון ג'ון שר מזל טוב לרומיאו בקהאם

בלונדון רומיאו לרוב מתאמן במועדון קווינס עם גריגור דימיטרוב, שהחמיא לו לאחרונה כשאמר: "בכל פעם שאני בלונדון, אני מנסה להתאמן איתו, זה משהו שאני נהנה ממנו מאוד. אני מכיר אותו כבר לא מעט זמן. משפחת בקהאם היא נהדרת. דייויד ו-ויקטוריה מבינים מאוד והם שואלים א

בלונדון רומיאו לרוב מתאמן במועדון קווינס עם גריגור דימיטרוב, שהחמיא לו לאחרונה כשאמר: "בכל פעם שאני בלונדון, אני מנסה להתאמן איתו, זה משהו שאני נהנה ממנו מאוד. אני מכיר אותו כבר לא מעט זמן. משפחת בקהאם היא נהדרת. דייויד ו-ויקטוריה מבינים מאוד והם שואלים אותי שאלות רבות לגבי רומיאו. גם רומיאו עצמו שואל אותי הרבה שאלות על טניס וזה קל לי מאוד לענות לו על זה. אני מקווה שאוכל לתרום לו לעתיד, זה יכול להיות נהדר". על הכישרון של בקהאם הבן אמר הבולגרי: "רומיאו הוא כזה אוהד טניס ענק, זה בלתי ייאמן והוא גם כישרוני ואתלטי. אם הוא ימשיך בצורה הזו, הוא יגיע רחוק. הוא ממושמע מאוד ומחויב מאוד ובגלל זה כיף לעבוד איתו".

בשבוע שעבר ביקר רומיאו בטורניר גמר הסבב בלונדון, ימים ספורים בלבד אחרי שדווח כי הוריו בנו לו מגרש טניס בבית. על פי הדיווח, ויקטוריה ודייויד השקיעו 30 אלף ליש"ט בבניית מגרש טניס בבית שלהם באוקספורדשייר. המטרה בבניית המגרש, כפי שדווח, היא הפיכתו של רומיאו ל"בקהאם של הטניס". אחד ממקורבי המשפחה סיפר על העניין: "בעבר ויקטוריה הראתה מעט מאוד עניין בבית הזה, אבל הדברים השתנו לאחרונה. היא רואה את הבית הזה כמקום מצוין עבור רומיאו להעביר בו את הקיץ עם הטניס. היא רוצה שהוא יתאמן כמה שאפשר ותשכור את המאמנים הטובים ביותר שיש עבורו. דייויד רוצה להפוך את רומיאו לכוכב, אבל הכוח המניע מאחורי התכנית היא ויקטוריה".

רומיאו לא התאמן רק עם דימיטרוב, אלא גם עם אנדי מארי, ניק קיריוס, קייל אדמונד, סימונה האלפ וקרוליין ווזניאקי. לכל אחד מהסשנים האלה התלווה גם וידאו שתיעד את חלופת הכדורים ונראה בהם שבקהאם ג'וניור בהחלט יודע מה הוא עושה. מי שהתלהב ממנו כבר ב-2015 היה ג'ון ג'ונסון, שאימן אותו במסגרת מחנה אימון בן עשרה ימים בלונדון ולאחר מכן עבד איתו כמה שנים. "אני לא בטוח שההורים שלו מבינים עד כמה הוא טוב", אמר אז ג'ונסון, "רומיאו ממש אוהב טניס, הוא כל כולו בתוך זה וגם כישרוני מאוד. יש לו קואורדינציית יד-עין טובה מאוד. אני הולך להיפגש עם אמא שלו ולהסביר לה. לרומיאו יש תנועה טבעית והוא מתלהב מאוד, הוא ממש אוהב את זה. דייויד ו-ויקטוריה רוצים שרומיאו יגיע לווימבלדון. אני עובד איתו כבר שלוש שנים, ויקטוריה ודייויד מגיעים לראות אותו משחק והם גאים מאוד במידת המחויבות שלו".

רומיאו בקהאם, בנו של דייויד בקהאם. רויטרס
רומיאו בקהאם/רויטרס
"בעבר ויקטוריה הראתה מעט מאוד עניין בבית הזה, אבל הדברים השתנו לאחרונה. היא רואה את הבית הזה כמקום מצוין עבור רומיאו להעביר בו את הקיץ עם הטניס. היא רוצה שהוא יתאמן כמה שאפשר ותשכור את המאמנים הטובים ביותר שיש עבורו. דייויד רוצה להפוך את רומיאו לכוכב, אבל

שני ההורים לא מרבים להתעסק בקריירה המתהווה של הבן ובעיקר מנסים כנראה לא להפעיל עליו יותר לחץ ממה שכבר יש עליו בשל שם המשפחה המחייב. אחת ההתבטאויות הנדירות של דייויד בקהאם לגבי הבן הגיעה ביוני 2016 כשרומיאו הגיע להתאמן עם אנדי מארי. "כרגע הטניס זה הספורט שלו, הוא פרש מכדורגל בגיל 13 ועכשיו הוא מאושר מאוד בטניס", אמר אז כדורגלן העבר לאתר הרשמי של ה-ATP, "הוא משחק ארבע או חמש פעמים בשבוע והוא נהנה מאוד. זה ספורט נהדר. הוא מחפש אנשים שמהווים דוגמה עבורו, אנשים עם תשוקה שתמיד נלחמים חזק עד הסוף ואנדי מארי הוא כזה, הוא דוגמה עבור הרבה מאוד ילדים ברחבי העולם".

זאת, כאמור, הייתה התבטאות נדירה מאוד של אחד מבני הזוג בקהאם על הקריירה המתהווה של הבן. על מנת שרומיאו יוכל להתאמן במועדון קווינס באופן קבוע בזמן שהוא בלונדון, הוא צריך היה להיות חבר רשום במועדון הטניס שם. כדי לעבור את רשימת ההמתנה ולהירשם כחבר מן המניין באופן מיידי, דייויד היה צריך לשלם 13 אלף ליש"ט ועוד דמי חבר.

מבין כל הילדים של משפחת בקהאם, רומיאו הוא זה שתמיד נחשב ל"כבשה הלבנה". ילד טוב, מחונך וחייכן שיכול להמשיך ב"שושלת". שלושת הבנים של משפחת בקהאם התחילו בכדורגל, שלושתם היו בקבוצות הצעירות של ארסנל. רומיאו עזב את הכדורגל בגיל 13 ואביו אמר אז: "הרגשתי הרוס, אבל גם רווח לי במובן מסוים". האח הגדול ברוקלין בן ה-19 המשיך עם העניין עד הגיל המבוגר ביותר מבין השלושה והיום חולם להיות צלם מצליח ובינתיים זה לא הולך לו כל כך. האח הקטן קרוז (בן 13) מתעסק בינתיים במוזיקה וחולם להיות ג'סטין ביבר.

ויקטוריה בקהאם עם בנה רומיאו בקהאם. GettyImages
"הכוח המניע מאחורי התכנית היא ויקטוריה". ויקטוריה עם רומיאו כשהיה תינוק/GettyImages

רומיאו בקהאם חי באור הזרקורים מגיל צעיר מאוד. הוא תמיד היה עם אבא ואמא בכל מקום אליו הלכו ובגיל 12 כבר הוחתם בסוכנות דוגמנות. מיד הוא כיכב בפרסומת עבור מותג בגדים כשהוא לובש מעיל בשווי 1,500 ליש"ט, סרטון שזכה ביותר מעשרה מיליון צפיות ביוטיוב. בנוסף, דיווחה החברה על עלייה אדירה של 14% במכירות בעקבות הפרסומת. על פי הדיווחים רומיאו בקהאם הרוויח אז 45 אלף ליש"ט על הפרסומת. כל זה בגיל 12.

כמובן שהצהובונים באנגליה מרותקים מהילד ומדווחים על כל צעד ושעל שלו. כך שגם בניית מגרש הטניס החדש בבית עוררה תשומת לב אדירה באנגליה. "רומיאו נחשף לאור הזרקורים כבר מלידה ובורך במראה טוב ובחוש אופנה מפותח", אמר ל"סאן" הסוכן אנדרו בלוך, "אבל רוב מה שהוא השיג היה בזכות עצמו והוא צבר קהל מעריצים שעוקב אחריו בזכות עצמו. הוא ילד כישרוני מאוד בהרבה תחומים. מבין כל ילדי בקהאם, הוא זה שנראה כבעל הפוטנציאל להיות זה שמרוויח הכי הרבה וכמובן גם הכי הישגי. העובדה שהוא צבר כל כך הרבה מעריצים בגיל צעיר כל כך מראה שיש לו פוטנציאל להיות כוכב ענק בזכות עצמו. כוכבו נמצא בעלייה כל הזמן. הוא גדל מילד לגבר והמשיכה אליו תלך ותתעצם".

השאלה הגדולה היא האם בתוך כל הרעש הזה ועם כל ההקרבה והמחויבות הבאמת מרשימות שלו, יצליח בקהאם ג'וניור להפוך לכוכב טניס או אפילו שחקן במאייה הראשונה. צריך לזכור שהוא כבר בגיל בו טניסאים מתחילים לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בטורנירים מסבב הפיוצ'ר כדי לבחון את היכולות שלהם מול שחקנים ברמה פיזית של בוגרים. בקהאם ממש לא שם, לפחות כרגע ואלמלא שם המשפחה גם הכתבה הזו לא הייתה נכתבת. לכן, נראה שיש לו גם פער מקצועי, גם בעיה של חוסר שפשוף וצבירת ניסיון וגם משקל כבד מאוד ושם משפחה מחייב להתמודד איתם כדי להפוך למקצוען ברמה שתספיק אפילו ל-100 או ה-200 הראשונים בעולם. כל זה יהיה שווה מבחינתו אם במגרש המרכזי בווימבלדון יכריזו ביום אחד "משחקון, מערכה ומשחק מר בקהאם". הדרך לשם עוד ארוכה מאוד, אם בכלל.

רומיאו בקהאם עם הטניסאי הבריטי אנדי מארי. GettyImages
רומיאו בקהאם במהלך אימון עם אנדי מארי/GettyImages
רומיאו בקהאם, דייויד בקהאם, ניק קיריוס. GettyImages
דייויד בקהאם ורומיאו עם ניק קיריוס/GettyImages
רומיאו בקהאם עם דייויד בקהאם. GettyImages
רומיאו בקהאם עם אבא דייויד במהלך טורניר קווינס/GettyImages

האזינו לפרק החדש של "הפודיום": קמפיין הנבחרת, ליגת האומות וסופר קלאסיקו חלק ב'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully