וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזיזה ורעם: סיכום השבת בליגת העל

11.11.2018 / 11:00

הוא לא מבקיע כמו שועה וצ'יבוטה, אבל דולב חזיזה הפך לאחת הצלעות הקטלניות במשולש ההתקפי של בני יהודה. דוד רוזנטל סוגר שבת, חושב שאמיר עגייב חייב לקחת אחריות בהפועל ת"א ואוהב את הגישה המקצועית של גוטמן, פחות את החנופה השקופה לאוהדים

יוסי ציפקיס

יוסי אבוקסיס ממשיך לעשות קסמים ובני יהודה ממשיכה לייצר את הכותרות הגדולות בליגת העל, ובתוך הסיפור שכולל את ירדן שועה ומאוויס צ'יבוטה מסתתר עוד ברווזון שהופך לאט-לאט לברבור. תמיד מדברים על תנועה ומתלוננים על כך שהכדורגלן הישראלי משחק בעמידה. דולב חזיזה לא מפסיק לשרוף שטחים, להגיע לכל נקודה במגרש ולהיות השחקן הכי פעיל בליגה, עם קרוב ל-60 ספרינטים במשחק.

הסיפור של חזיזה מעניין. הוא בן 23, בחור צעיר אבל כבר לא ילד. הגיע לבני יהודה מנס ציונה, הושאל להפועל רמת גן, סבל מפציעה ארוכה ובאופן כללי לא פרץ - כל האלמנטים שמצביעים על שחקן פוטנציאלי לליגה הלאומית. השיטה והאמונה של אבוקסיס מאפשרים העונה לחזיזה לקבל דיבידנדים ראשונים על העבודה הקשה. אתמול הוא הניח כדור מדויק על הראש של שועה ואחר כך הוסיף בעיטה לקורה, אבל הסיפור שלו לא התחיל שם וכנראה לא ייגמר שם.

חזיזה הוא אחד הברגים המרכזיים בהתקפה של בני יהודה, זו שהבקיעה 18 שערים, שנייה רק למכבי תל אביב. מי זוכר היום בכלל שלפני העונה היא נחשבה למועמדת לירידה? השאלה מה יהיה אחרי עידן אבוקסיס לא רלוונטית כרגע עבור הקשר. אם ימשיך לתת הכול במגרש, קבוצות רבות בליגת העל כבר ישימו עליו עין.

דולב חזיזה שחקן בני יהודה. לילך וייס רוזנברג
הצלע השלישית במשולש הקטלני. דולב חזיזה בחיפה/לילך וייס רוזנברג

מכישרון עולה בבני יהודה לאחד שהיה פעם כישרון עולה בבני יהודה. הפועל תל אביב היא קבוצה שלא מבקיעה שערים, ונראה שגם פוטנציאל הכיבוש מלכתחילה לא גבוה. עומר דמארי לא ממש משחק והוא מזמן לא עומר דמארי כשהוא כן משחק, אחמד עאבד עדיין לא מוצא את עצמו, פייסל מוליץ' זה לא זה ורמזי ספורי לא מצליח (שוב) לממש את הפוטנציאל.

אז נשארנו עם עגייב, שיכול וצריך להיות שובר השוויון. קשה לתאר את כמות הכישרון שיש לשחקן הזה ברגליים, הבעיה היא שהכישרון הזה לא מתורגם לגולים. בשבוע שעבר בבאר שבע הוא עשה סלאלום מדהים שנגמר בבעיטה החוצה, אתמול במושבה התמקם בתוך הרחבה ושוב לא מצא את המסגרת, במה שהיה המצב המשמעותי ביותר של הפועל תל אביב במשחק.

עגייב כבר היה פעם בסרט שבו הוא והקבוצה שלו מתקשים להבקיע. במשחק שבו כן כבש, במחזור האחרון של העונה, שער שוויון שלו לא הספיק ובני יהודה ירדה ליגה. נכון להיום, הפועל תל אביב נראית כמו מועמדת לירידה, במיוחד אם תמשיך להתעקש לא לשים את הכדור ברשת. הזיכרון הזה חייב להיות בראש של הקשר בכל משחק ובכל רגע שבו הוא מגיע למצב נוח מול שוער. פוט דה בול אינטו דה נט, אמיר.

שחקן הפועל תל אביב אמיר עגייב מול שחקן הפועל רעננה עדי נמני. קובי אליהו
בעט, אמיר, בעט. רצוי שזה יהיה לרשת/קובי אליהו

אפשר לכתוב משהו מרוכז על הניצחון של מכבי חיפה על הפועל חדרה, אבל נדמה שהדרך הטובה ביותר היא לסכם את המשחק הזה בנקודות.

- אם יש משהו שאפשר לקחת מהניצחון, זו העובדה שאלי גוטמן הכין את מכבי חיפה למשחק בצורה הנכונה ובהתאם למצבה בטבלה. רוצה לומר - אנחנו בתחתית והם במקום השני, אנחנו לא פייבוריטים בשום צורה, גם אם קוראים להם הפועל חדרה ולנו מכבי חיפה. במשך למעלה מ-80 דקות זה עבד, עד שבא גול שטותי ששוב הכניס את המערכת ללחץ, אבל בגדול, עם גישה אחרת מכבי חיפה לא הייתה מנצחת את המשחק הזה.

- מוחמד עוואד לא עומד להיות חתיכת שחקן, מוחמד עוואד הוא כבר חתיכת שחקן. מי שהרוויח מידית מההצבה שלו במרכז הוא ניקיטה רוקאביצה, שכבר החטיא ממצבים יותר נוחים בשנים שלו במכבי חיפה, אבל הפעם השחיל את הבישול של עוואד בקלילות לרשת ואולי גם הוסיף למשקלו כמה קילוגרמים יפים של ביטחון. סימן לבאות?

- משחק שקט לגיא חיימוב. במציאות הנוראית שיצר השנה זה לא טריוויאלי בכלל.

- אף אחד לא מגלה את אמריקה עם הקביעה הזאת, אבל אנז' פרדי פלומן לא יישאר בחדרה הרבה זמן.

- אני באמת מפרגן לגוטמן וחושב שהוא המאמן הנכון למכבי חיפה, במיוחד במצבה הנוכחי. סביר גם להניח שהשתחרר ממנו הרבה לחץ ואתו גם השמחה המתפרצת, אבל אין שום צידוק לחגיגות אחרי הניצחון הזה. מהצד זה נראה חסר פרופורציות לחלוטין, שלא לומר חנופה מוגזמת.

- "לא פתחתי אינסטט עד רביעי בלילה". או...קיי... אלי, אפשר קצת פחות מהדבר הזה?

אלי גוטמן מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
זה לא היה קצת מוגזם?/יוסי ציפקיס

יש חביב - ויש חביבו

אתם יכולים לצחוק עד מחר על הגול של חביב חביבו, אבל... רגע, אין המשך למשפט הזה. אפשר לצחוק עד קץ הימים על השער הזה, הוא היה מצחיק וכל ההתרחשות שסביבו הייתה משעשעת.

בכל זאת, בואו נהיה רציניים לרגע. חביבו באמת לא התכוון לכבוש. הוא כרע במהלך לצד לידור כהן, הרים את היד וסימן לעזרה. דני עמוס סידר לו את ההשמטה האומללה של השנה, חביבו הבקיע, חשב לרגע לחגוג ורץ לכהן שוב.

אפשר להיות ציניים? אי אפשר שלא. אבל גם מותר לפרגן, זה היה רגע אצילי, הצד החביב שבו. אה, כן, יש גם את העניין הזה של האדום שהוא היה צריך לקבל בתחילת המשחק. זה כנראה הצד החביבו.

דבר המומחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully