וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "ממה שיצא לי להכיר את ההנהלה, כל אחד לוקח אחריות"

9.10.2018 / 16:00

רגע לפני פתיחת העונה האירופית מול א.א.ק אתונה, מאמן הפועל ירושלים ערך ראיון לוואלה! ספורט: "הגעתי אחרי קציקאריס ומאור ולא שמעתי עליהם מילה מההנהלה". על המטרות: "רוצים את כל התארים"

one

הפועל ירושלים תפתח מחר (רביעי) את העונה האירופית בליגת האלופות של פיב"א, כשתפגוש ביוון את א.א.ק אתונה. אחרי עונה מאכזבת אשתקד, האדומים פותחים עונה חדשה בעידן פוסט אורי אלון עם הרבה ציפיות, אך גם לא מעט חששות וסימני שאלה. בראיון שערך לוואלה! ספורט, עודד קטש לא מנמיך ציפיות.

"המטרות? כל התארים. לגבי אכזבות או הצלחות רק אחרי נדע אותן. אי אפשר לדעת מראש. צריך לראות איך הדברים מתחברים. אי אפשר לדעת למה לצפות כרגע. אבל המטרות הן שם ורק בהמשך נדע אם עמדנו בהן או לא".

בינתיים הפסדתם בגביע ווינר מול ראשון לציון וניצחתם במשחק הראשון בליגה מול בני הרצליה בתחילת השבוע.

"ההופעה שלנו מול ראשון לציון היתה לא טובה. הפסדנו מהרגע הראשון. לא היינו מספיק אגרסיביים, אני שמח מאוד שידענו לשנות את זה ולבוא למשחק מול הרצליה ולשחק הרבה יותר אגרסיבי מהרגע הראשון. ניצחנו את המשחק מול הרצליה דרך ההגנה".

עודד קטש מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
ממשיך לעבוד בפול טיים בירושלים וגם בנבחרת. עודד קטש/ברני ארדוב

אם בעונה שעברה, עודד קטש הגיע לקבוצה שהיתה במצב מקצועי וחברתי רעוע, העונה הזו יכולה להיות צומת דרכים עבורו.

אתה מרגיש לחץ העונה? הקבוצה נבנתה מחדש יש עליך הרבה יותר אחריות. אתה גם מאמן הנבחרת ובקבוצה בולטת כמו הפועל ירושלים. וזו שנה משמעותית עבורך. ארז אדלשטיין כיהן כמאמן הנבחרת ובקבוצה גדולה כמו מכבי תל אביב, וזה לא הסתיים בצורה חיובית.

"כמו שנים קודמות אני מרגיש שכל עונה היא משמעותית. זה בסדר שאני מאמן גם את הנבחרת וגם את ירושלים, הלחץ הוא טוב וצריך לדעת לתפקד איתו. תמיד יש לחת ומאמן צריך "לדאוג", זה חלק מהעבודה, שהקבוצה תעמוד במטרות שלה, ותשחק כמו שצריך, הגנה התקפה ורוטציה. אני לא דואג מזה שאני בפוקוס או להיות שם".

מי הרכיב את הקבוצה ואחראי על בחירת השחקנים השנה?

"כמו תמיד מן הסתם האחריות היא תמיד על המאמן. אך ממה שיצא לי להכיר את האנשים בהנהלה אני חושב שכל אחד יודע לקחת אחריות. אחד הדברים שאני גאה בהם, זה להיות במועדון, מעבר לזה שידע לצרף שחקן וסמל כמו יותם לצוות המקצועי, היה אפשר להרגיש שגם בעונה שעברה שהיתה מורכבת מאוד, ההנהלה לקחה אחריות, לא שמעתי שהם הפילו את זה על מאמן זה או אחר. הגעתי לכאן בשנה שעברה אחרי פוטיס קציקאריס ומודי מאור, לא שמעתי מאז מילה אחת שהוא ככה וככה, אלא: כולנו ביחד. וככה צריך להתייחס לזה".

יש שחקנים דומיננטיים בקבוצה כמו ג'יימס פלדין וכמו סטודמאייר, אבל תצטרך להראות "מי הבוס" לתת את הטון. זה חשוב בקבוצה כמו בהפועל ירושלים.

"אני מאוד שמח עם האופי שהתחבר פה, ולא בהכרח צריך לבחור מנהיג אחד. יכולים להיות כמה מנהיגים. אני מקווה שגם אני ברמה האישית אוכל להיות אחד כזה. אני לא רואה כרגע בעיות של אגו. גם אם יהיו, וזה דברים טבעיים שקורים בדינמיקה של קבוצה יש לנו מספיק איכות אנושית כדי להתגבר על העניין הזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן מכבי ראשון לציון מרקיז רייט מול שחקן הפועל ירושלים תמיר בלאט. ברני ארדוב
מקבל מקטש את המושכות. תמיר בלאט/ברני ארדוב

מי המנהיגים של הפועל ירושלים?

"אני לא חושב שצריך להכריז על כזה דבר. לא חייב להיות אחד כזה, ג'יימס הוא אחד מהם, אבל יכולים להיות כמה".

מה התרשמות שלך מסטודמאייר? הוא הגיע מאוחר, כמה הייתם בטוחים שהוא יצטרף?

"זו לא היתה הפתעה כי היו איתו בקשר וזה היה באוויר. הוא שמר על עצמו בקיץ, מן הסתם הוא לא הולך ונהיה צעיר אך הוא בכושר טוב ייקח לו זמן להיכר את התרגילים ואת השיטה ואני מאמין שהוא יעזור לנו".

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. דני מרון
אחד משרידיה של קבוצת האליפות. ליאור אליהו/דני מרון

עודד קטש ביקש בקיץ לצרף את תמיר בלאט, ולא חושש להעניק לו את המפתחות. "תמיר הוא ילד מוכשר. התרומה שלו לקבוצת כדורסל נמדדת מעבר לכמה נקודות הוא קולע. הוא שחקן שמהווה דוגמה אישית לאיך הוא עובד ומתייחס לעצמו. בהבנה שלו למשחק. שחקנים אוהבים לשחק איתו. הוא אמנם צעיר אך יש לו תפקיד משמעותי בקבוצה , הוא עוד אחד מהחלקים שיעזרו לקבוצה להצליח".

טח שאלו לא מעט על הצפיפות במצבת הגארדים. קודם כל, כמה נמאסה עליך השאלה הזאת, ומה אתה יכול להגיד על כך?

"נמאס לי הרבה. אבל היא לא מטרידה אותי. זה בסדר לפעמים שיש צפיפות. ההון האנושי פה כזה שיכול להרשות מצב כזה. וגם אם תהיה צפיפות, חסרים לי גארדים, אמרו את זה גם בנבחרת וגם בהפועל ירושלים ובסוף אני מוצא את עצמי עם גארד וחצי , קודם שכולם יהיו בריאים, ואז אם נצטרך להתמודד עם צפיפות בעמדה הזאת, אלו יהיו בעיות טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully