וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרים טים: מה עומד מאחורי סיפור הסינדרלה המפתיע של הפועל חדרה

שיחות אישיות לחו"ל. חיטוט ברשתות החברתיות. טיפים משפטיים מאלונה ברקת. ותחבולות שגורמות לשחקנים להכניס בעצמם סעיפים משונים לחוזה. כך, בניגוד לרוב הליגה, הצליחו חדרה וניסו אביטן להביא זרים משפיעים באמת

צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: מתן חדד

פרדי

"אני מסתכל על הרזומה שלו - אוקיי, ילד מוכשר, צעיר מאוד, אבל בעצם עוד לא עשה שום דבר", ניסו אביטן משחזר את המפגש האינטרנטי הראשון עם אנז' פרדי פלומן.

הוא אמר לסוכן שלומי בן עזרא "יאללה, בוא נביא אותו לארץ". להתרשמות.

"מה פתאום? בחיים לא יבוא", הצהיר האייג'נט.

"אם לא בא להתרשמות, אין על מה לדבר".

"ניסו, שחקנים ברמה הזו לא באים להתרשמות".

"אז תגיד לו שיש פה מאמן מפגר שלא מוכן לקבל את הגישה הזו", הסביר אביטן, שהגיע לחדרה באוגוסט שעבר, העלה אותה לליגת העל לאחר 39 שנים בלי, שמוביל את המועדון העני בליגה הזו למקום הראשון בתום חמישה מחזורים, שבמסיבת יום הולדת השבוע קיבל הארכת חוזה לעונה נוספת.

"הוא יבדוק אותנו ואנחנו אותו", הסביר המאמן. "תקרא לזה 'תיאום ציפיות'. אולי העיר לא תמצא חן בעיניו".

"לא יילך", הסוכן היה נחרץ.

"צודק", הסכים אביטן. "אבל לא יעזור כלום - לא רואה בעיניים, לא יקרה".

כמה שעות עברו, והסוכן בן עזרא הפתיע את עצמו ואת אביטן כשבישר שהשחקן מוכן לבוא לארץ.

היכולת הרשימה, הראיון גם. בשיחה הזו נשאל פלומן מה חשוב לו בחיים, וענה "הילדה שלי". בן 23, עם בת זוג וילדה. "זה שיחק לטובתו", אומר אביטן. "יש לו לוק של כוכב קולנוע, נראה בליין, במחנה האימונים שר כל הזמן, אפילו בדרך לדוחא האוטו שלו היה לפני שלי ברמזור והוא, רגע לפני משחק, רקד באוטו. צילמתי ושלחתי לצוות, 'הוא במצב רוח טוב היום'".

שלחנ אותו למבדקים. לא הבדיקות הרפואיות הרגילות, כשירות לב וכו' אלא ב"קינטיקס פרימיום" - לאבחון ושיקום ספורטאים. שם בודקים עד כמה השחקן מוכן מבחינה פיזית. זמן קצר לאחר מכן אביטן קיבל טלפון מבוס המכון ברוך סער.

"מאיפה הבאת את המפלצת הזו?!", צווח סער. "הנתונים שלו זה טופ אירופה. מה זה הדבר הזה? הוא שבר לנו את המכשיר!".

בחיים הכול זמני ואולי הקביעה הזו תיראה מגוחכת בעוד כחודשיים, אבל נכון להיום, חמישה מחזורים לתוך העונה, אין קבוצה שפגעה בזרים כמו שהפועל חדרה פגעה. ארבעה הביאו העונה - פלומן, לוסיו, מתאוס וטאפוקו - וארבעתם, נכון לכתיבת שורות אלה, מספקים את הסחורה, ובגדול. הם הכי טובים בקבוצה, הם מובילים אותה, הם משפרים את הישראלים שלצדם, הם מכריעים משחקים. בקיצור, בליגה שמזמן שכחה זרים טובים מהם, הם מה שזרים אמורים להיות.

וביום חמישי בצהריים ניסו אביטן נכנס לבית קפה עם מחברת, שם כתובים עקרונות הפועל חדרה לבחירת זרים. זה לא תמיד יצליח, וגם הוא מודה שהמזל וסטטוס הקבוצה משחק תפקיד, ועדיין, בהתחשב שזו הפעם הראשונה שהפועל חדרה נכנסה לשוק הפעיל והקשוח, בעמוד הראשון במחברת כתוב מתכון מנצח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אנז' פרדי פלומן שחקן הפועל חדרה חוגג. לירון מולדובן
היכולת הרשימה, וגם הראיון. אנז' פרדי פלומן/לירון מולדובן

השיטה החדרתית

1. אסטרטגיה תקציבית

אחרי העלייה, הסוכנים הציעו עשרות ואף מאות שחקנים. הטלפון של הבוס גולן לא הפסיק לצלצל, וההודעה שלו הייתה קבועה: "תפנו לניסו, הנה המספר". למעשה, בשל הגב הרחב, אביטן הוא המנהל המקצועי של חדרה. הוא גם ידע את מגבלות התקציב, אם אפשר לקרוא לזה תקציב. בשל האילוצים החליט: אני לא מחפש מחוץ לגבולות הגזרה.

היה למשל שחקן מרשים עליו אמר סוכן 'הוא רוצה 12 [אלף יורו לחודש], אבל אם נלחץ נגיע ל-10'.

ואביטן ענה: "אני אפילו לא בודק".

"אבל זה שחקן מדהים".

"לא בודק".

וניסו מפרט: "זה כמו לקחת ילד לחנות צעצועים ולהראות לו את הצעצוע הכי יפה בחנות ולהגיד לו 'את זה אתה לא יכול לקנות, אבל הנה, משהו פחות טוב, קנה את זה'. הבהרתי לכל הסוכנים - צעצועים שהפועל חדרה לא יכולה לקנות, אנחנו לא נסתכל עליהם בכלל".

כנ"ל לגבי שחקנים תחת חוזה. בשל המגבלות, חדרה יכולה הייתה להביא רק שחקנים חופשיים או כאלה שבדעיכה, שהמועדון רוצה להיפטר מהחוזה שלהם, רק שילכו. "מן הסתם, אנחנו רצינו את השחקנים שבדאון בקריירה, כי יותר קל להחתים אותם. בואו נהיה כנים - שחקנים במומנטום טוב בקריירה לא עומדים בתור להפועל חדרה".

ומשפט המפתח של כל הסיפור, בעצם: "חיפשנו איך מוצאים את השחקנים הטובים שאף אחד אחר לא רוצה".

2. אסטרטגיה מקצועית

ארבעה זרים יצורפו לאג'ידה. בלם, קשר אחורי, וינגר וחלוץ. למעשה, עמוד שדרה זר לאורך המגרש. בקבוצה היה כבר חתום סמיר באירקטרביץ', ואביטן מספר שהובהר לו שלמרות החוזה, יש סיכוי סביר שתהיה פרידה לפני סגירת החלון. בליגת העל מותר להחזיק בשישה זרים, אבל בחדרה החליטו על חמישה, כדי לקבל את הבונוס מהמנהלת - 300 אלף שקל. "היינו צריכים כל אגורה", אומר אביטן.

3. בדיקה ראשונית

שני העוזרים של אביטן חופרים בתוכנות סקאוטינג - מי שלא מעניין, לא מעניין. מי שכן - הם מחברים עליו דוח, דף A4 שמכיל סטטיסטיקה, פציעות משמעותיות, דברים מקצועיים בולטים שעלו מהתקצירים ועל 15 קטגוריות מוסכמות מראש הם נותנים ציון של בין 1 ל-5.

כל השחקנים הנבדקים, המרשימים וגם הלא, נכנסים למאגר - כי כבר יצא שאותו שחקן הוצע כמה פעמים על ידי כמה סוכנים. במאגר, לפי אביטן, יש כמעט 600 שחקנים כרגע.

4. בדיקת עומק

לאחר כתיבת הדוחות, אם יש הסכמה של השלושה לגבי איכות השחקן, עוברת בקשה לסוכן: שלח לנו את המשחק הכי טוב שלו, לדעתו. ואז השלושה רואים את המשחק המלא. לאחר מכן העוזרים צריכים לבחור באקראי שני משחקים מלאים מהעונה האחרונה, באקראי.

5. בדיקת נאותות

חיפושים בגוגל אחר שערוריות, התבטאויות גזעניות וכל דבר שיצוף למעלה. ואז בדיקות ברשתות החברתיות. כמה פעמים צולם בים, או במועדון עם וודקה רד-בול. "כולם יוצאים וכולם מבלים, אבל השאלה באיזו תדירות, ויותר חשוב - מה חשוב לשחקן לפרסם על עצמו", מסביר אביטן.

6. מסמך הבנות

אם הכול תקין, מסכמים תנאים כספיים עוד לפני ההגעה להתרשמות. "אנחנו לא רוצים להתלהב משחקן ואז לגלות שהוא העלה את הדרישות שלו. מוציאים מסמך הבנות. היינו חסרי ניסיון בתחום, אז ברמה המשפטית נעזרנו הרבה בהפועל באר שבע, באסי רחמים, באלונה ברקת".

7. התרשמות

אין חתימה בלי שהצוות רואה את השחקן בעיניים. השחקן צריך לראות את העיר, את המתחם, להיות שלם עם ההחלטה, וכמובן שגם המועדון. לאחר מכן מתבצע ראיון הכרות, לנסות להעריך את אופי השחקן.

8. חתימה

אז נשלח השחקן למבדקים בקינטיקס, ואם הכול כשר, יש מזל טוב. אביטן התעקש שלכל שחקן יהיה תג מחיר, כדי שיתייחס לחדרה כמו שהמאמן רוצה - כקרש קפיצה - ואז יילחם עוד יותר בכל משחק. "בן אדם צריך אופק בחיים", הוא אומר. הזרים מקבלים חוזה לעונה אחת, עם אופציה של המועדון להארכה.

שחקן הפועל חדרה לוסיו. ברני ארדוב
הכי פרודוקטיבי בליגה. לוסיו/ברני ארדוב

לוסיו

אביטן: ?לוסיו מנהל אורח חיים ספורטיבי מדהים, הוא היחיד שמתאמן פעמיים ביום, הוא מביא מספרים ויותר חשוב - עובד על המגרש כמו סוס"

אביטן מגיע מבאר שבע, היה במערכת, מאמן נוער, הכיר את לוסיו ולכן המקרה שלו שונה. הברזילאי מאוד רצה להגיע לישראל אחרי קדנציות כושלות באשדוד, בטורקיה ובפורטוגל. אביטן לא פחד. "אני חושב שיש משהו באווירה שלנו כאן שגורם לשחקנים לחזור לחייך", הוא אומר.

המאמן דיבר עם דודו עזריה, הסקאוט שהמליץ על לוסיו גם לבאר שבע בזמנו, ושמר איתו על קשר מאז. מן הסתם, הובהר לשחקן, את הכסף שהרווחת בבאר שבע לא תרוויח בחדרה. "הוא עשה שם 200 אלף דולר", משער אביטן, "אצלנו כל הזרים ביחד מרוויחים ככה", צחק. הוא התקשר ללוסיו ושכנע: "כמה מאמנים אתה מכיר שבאמת מאמינים בך? עזוב כסף, מאמן שרוצה אותך. כמה מאמנים התקשרו אליך בלי תיווך?". החלוץ עשה חושבים והסכים להגיע.

לאחר החתימה, מספר אביטן, התקשר אליו גורם בכיר באלזיגספור הטורקית, שם שיחק לוסיו בעונה שעברה. הבחור טינף על החלוץ בכל רמה אפשרית, והמאמן לא הבין למה. כשחקר את הגורם הטורקי הבין שיש עניין בלתי פתור בין הקבוצה לשחקן, והחליט לברר. "התקשרתי ללוסיו, שאלתי 'איך אתה גורם לכולנו לישון טוב יותר בלילה?'", אביטן משחזר. הברזילאי הציע: "תוסיפו לחוזה כל סעיף משמעתי שאתם רוצים, ואני חותם עליו". בחדרה נמלאו ביטחון, אבל הוסיפו את הסעיפים, ולוסיו חתם מחדש על כולם. "ובזה זה נגמר", מצהיר אביטן. "לוסיו מנהל אורח חיים ספורטיבי מדהים, הוא היחיד שמתאמן פעמיים ביום, הוא שמח, מביא מספרים ויותר חשוב - עובד על המגרש כמו סוס. מבחינה גופנית, הוא אף פעם לא היה במצב בו הוא נמצא היום. אחוזי השומן הכי נמוכים שהיו לו בקריירה, ויצא לו טוב - אשתו מדריכת פילאטיס ותזונה, והיא עשתה לו את המהפך. הרי לתת גולים הוא כבר ידע, היום הוא מכונה".

עם שלושה שערים ושני בישולים בחמישה מחזורים, אף שחקן בליגת העל לא פרודוקטיבי יותר מלוסיו.

שחקן הפועל חדרה, דויד מתאוס. שלומי גבאי
ההתקשות על מבחנים כמעט פוצצה את הסיפור. מתאוס/שלומי גבאי

דויד

אביטן: ?זוכר את הסיפור על הצעצוע? אחרי שראיתי את מתאוס, לא הצלחתי לזוז ממנו?

הסוכן בן עזרא המליץ: "ניסו, תיארת לי מה אתה רוצה בבלם - יש לי בול את מה שאתה רוצה".

אביטן מפרט: "חכם, מהיר, לא מבוהל, מסירות מדויקות, יודע להוציא מתפרצות". וכן, ספרדי - בלמים ספרדים וישראל זה מזמן סיפור אהבה.

"הוא רוצה לבוא", אמר הסוכן, "קוויאר המליץ לו, ושתדע - המלצתי עליו לעוד כמה קבוצות".

"יבוא להתרשמות?", כתב-שאל אביטן בוואטסאפ.

בן עזרא החזיר סמיילי.

אביטן התפתה ונעשתה בדיקה. ברזומה ריאל מדריד, משחקים עם קאקה באורלנדו סיטי, ובקליפים הראשונים זה נראה יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי.

"יבוא להתרשמות?", שוב שאל.

שוב סמיילי.

"בחייאת, שלומי, יבוא או לא?".

"לא".

"אז לא יילך".

"ניסו, עזוב פעם אחת את הדבר הזה, מאמן טוב צריך גם…".

"שלומי, לא יילך".

הסוכן דיבר עם מתאוס, שאכן סירב להגיע.

אביטן בדק עוד כמה בלמים, אבל בכל פעם חזר למתאוס. "זוכר את הסיפור על הצעצוע?", שאל אותי, "אחרי שראיתי אותו, לא הצלחתי לזוז ממנו".

אז אביטן התקשר בעצמו למתאוס, הציג את עצמו, סיפר כמה ההתרשמות חשובה לו, והציע 'אל תבוא לישראל, בוא למחנה שלנו בפולין, אף אחד לא יידע, מילה שלי'.

מתאוס המריא מספרד לפולין, עם קונקשן, ובעצירת הביניים גילה שהמילה של אביטן לא הייתה שווה הפעם - כי באתרים פורסם שיגיע להתרשמות. הבלם רתח ואיים לעשות פרסה. אביטן התקשר לנסות לתקן את הנזק, התנצל, הוסיף 'יש כרטיס טיסה, אתה כבר בחצי הדרך' והבלם לבסוף התרצה.

הוא הגיע למחנה בלי כושר משחק וקיבל 45 דקות נגד אומוניה ניקוסיה. "אפס טעויות, לא מאבד כדורים", אומר אביטן על הופעת הבכורה. בחדרה נדלקו מיד. במחצית יצא מתאוס, התקלח, לחץ יד ועלה על מונית בדרך לשדה, והביתה. איתו, למרות הסיכום המוקדם, היו כמה ענייני מו"מ, אבל אחרי כמה ימים חתם בחדרה.

אחרי חמישה מחזורים, הקבוצה עם שלוש ספיגות - אף קבוצה בליגה לא ספגה פחות.

קווין טאפוקו שחקן הפועל חדרה. אדריאן הרבשטיין
כבר היה בדרך לאוקראינה. טאפוקו/אדריאן הרבשטיין

קווין

אביטן: "עד היום אני בטוח שהסוכן של טאפוקו עבד עליו, כי כשהוא הגיע לישראל הוא לא האמין שזה להתרשמות?

הפנו את אביטן לסוכן הצרפתי של קווין טאפוקו. הוא שאל את פלומן, גם הוא צרפתי, אם הוא מכיר את האיש. את השם פרדי שמע, אבל את השחקן לא מכיר. הסוכן הצרפתי בישר לניסו: "הוא בדרך לאוקראינה, לסגור".

"תגיד לו שיש הצעה מישראל, אצלנו יש שמש וים, לא כמו באוקראינה", ניסה אביטן.

"סיכויים קלושים", הבהיר האייג'נט, ואחרי כמה דקות שינה גרסה: "שמע, זה מעניין אותו".

"תגיד לו שלא יחתום שם".

"שלחו חוזה".

"צריך התרשמות".

"מה התרשמות? יש לו חוזה מובטח באוקראינה".

"אני לא מסוגל", הבהיר אביטן. "יש לי כל כך מעט כסף, לא יכול לטעות, חייב לראות אותו". וניסו מספר: "עד היום אני בטוח שהסוכן עבד עליו, כי כשהוא הגיע לישראל הוא לא האמין שזה להתרשמות". "אני לא חותם על חוזה?!", שאל טאפוקו את אביטן. "אני במבחנים?". אביטן התפתל בצרפתית, וטאפוקו החליט שאם כבר, אז כבר. "עזוב", אמר למאמן, "יהיה בסדר".

אביטן התרשם במיוחד מהנימוסים של הטאוויל (1.97 מ'). כשהקשר קרא למאמן "קואץ'", הוא דרש - "ניסו". וטאפוקו החזיר: "אתה לא ניסו, אתה קואץ'".

הוא נזרק למערכה במשחק גביע הטוטו נגד אשדוד, והראה שהוא לא בכושר משחק. "אחרי 45 דקות אני נשפך", הודה טאפוקו, ואביטן מספר: "פחדנו. מקום של זר על אחד שצריך שילוב בהדרגה, ואם ייפצע, מה אעשה?". לטאפוקו אמרו: "מה עושים איתך, קווין?".

"תהיו רגועים - תוסיפו סעיף שאם אני לא בכושר תוך שבועיים, אתם יכולים לחתוך אותי", וכך היה.

ספוילר: טאפוקו לא נחתך בתום שבועיים, ובתוך חמישה מחזורים הוא נראה כמו אחד הקשרים האחוריים המרשימים בליגה.

מאמן הפועל חדרה ניסו אביטן. שלומי גבאי
הופתע לטובה. אביטן/שלומי גבאי

4 מ-4

אביטן: "אם היינו יכולים לדמיין איך זה ייראה, זה בדיוק מה שרצינו. ארבעה זרים שיהוו תוספת, שיגררו את הישראלים והצעירים קדימה"

אז הרי לכם, 4 מ-4, ושוב, הכול יחסי כמובן, אבל אין קבוצה בה הזרים מהותיים כל כך כמו שבהפועל חדרה. "מן הסתם, בכל האסקפטים הופתענו לטובה עד כה", אומר אביטן. "אין ספק שהזרים שלנו משמעותיים מאוד. אם היינו יכולים לדמיין איך זה ייראה, זה בדיוק מה שרצינו. רצינו ארבעה זרים שיהוו תוספת, שיגררו את הישראלים והצעירים קדימה, שברגע משבר - שעוד יהיו - הם יובילו".

וכן, כל העניין הוא גם חרב פיפיות, שכן או שהארבעה ידעכו, או שימשיכו להרשים ואז ייחטפו. לכולם סעיפי שחרור, בהם קבוצות עשירות יעמדו בקלות. פלומן יושב על סעיף של כחצי מיליון יורו, הטריו על 250 אלף לערך, כל אחד.

אז אוטוטו אתם מכניסים 1.25 מיליון יורו, אני אומר לאביטן.

"אם נמצא את עצמנו עם מיליון יורו + בינואר, זה אומר שעשינו עבודה טובה".

ואז מה? תסריט: אוגו נפרד מבאר שבע בינואר, והם מביאים את טאפוקו.

"אנחנו עובדים על תחליפים. אין מה לעשות, אי הוודאות הזו הייתה לנו גם בקיץ".

לא בטוח שעוד פעם תצליח 4 מ-4.

"רוב הסיכויים שלא. בעצם, 4 מ-4 בטוח שלא".


orenjos@walla.co.il

seperator

זרי חדרה, 2018/19

שערים: מקום 1 בליגה (לוסיו, 3)

בישולים: מקום 2 (פלומן, 2)

איומים לשער: מקום 2 (לוסיו, 16)

איומים למסגרת: מקום 1 (לוסיו, 9)

מרחק כולל: מקום 1 (טאפוקו, 57)

מאבקי אוויר: מקום 1 (לוסיו, 46)

מאבקי אוויר מוצלחים: מקום 3 (מתאוס, 19)

דריבלים מוצלחים: מקום 1 (פלומן, 30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully